Dag mensen, ik ben op zoek naar mensen die een philips plasma scherm hebben gekocht en die problemen hiermee ondervinden.
ik heb een scherm gekocht 2 jaar geleden. is in het 1ste jaar kapot gegaan. na reparatie 2de maal kapot gegaan aan hetzelfde. onderdeel dat defect is, is niet leverbaar meer. plasma scherm is nu van de markt gehaald. schadeloos stellen door mediamarkt ook niet, philips evenmin niet.
ondertussen een brief geschreven aan media markt voor het ontbinden van de koop overeenkomst. echter nog zonder resultaat. media markt bieden nu 1800 euro, pilips biedt 100 euro, het scherm koste 4100 euro. is nu 29 maanden in gebruik. Ik zou gezamelijk een zaak willen aanspannen tegen philips en/of media markt.
Mailen kan naar [email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] plasma scherm philips gekochht bij media markt
-
Re: plasma scherm philips gekochht bij media markt
Ik wil U niet vooraf teleurstellen, maar ik denk dat U weinig kans maakt op een complete vergoeding van het scherm.
De economische levensduur van LCD en Plasma schermen is volgens mij 5 jaar. En dat betekent, dat U na 29 maanden gebruiksplezier (is misschien geen goede term in dit geval) u recht hebt op een vergoeding van 60 - 29 = 31 maanden. En dat zou neerkomen op 31/60 van € 4100, dus een bedrag van ongeveer € 2118. Zoals ik het lees, wordt er nu een vergoeding van totaal € 1900 geboden, dus blijft een verschil van € 218. Als in die € 4100 misschien nog de verwijderings bijdrage en een eventuele extra garantie zit, klopt het bedrag dus vrij redelijk.
Ik wens U in ieder geval succes met uw 'strijd'.
De economische levensduur van LCD en Plasma schermen is volgens mij 5 jaar. En dat betekent, dat U na 29 maanden gebruiksplezier (is misschien geen goede term in dit geval) u recht hebt op een vergoeding van 60 - 29 = 31 maanden. En dat zou neerkomen op 31/60 van € 4100, dus een bedrag van ongeveer € 2118. Zoals ik het lees, wordt er nu een vergoeding van totaal € 1900 geboden, dus blijft een verschil van € 218. Als in die € 4100 misschien nog de verwijderings bijdrage en een eventuele extra garantie zit, klopt het bedrag dus vrij redelijk.
Ik wens U in ieder geval succes met uw 'strijd'.
-
Hallo, wij waren uitgegaan van een levensduur van 8 jaar. Over de branduren is vollop discussie. Media markt gaf zelf op tussen de 20.000 en 40.000 branduren. Ikzelf ben uitgegaan van 15.000 branduren. Bij aankoop waren ze bij philips uitgegaan van rond de 20.000 uren. Verleden week heb ik bij philips geinformeerd maar zij doen er nu geen mededelingen meer over. Probeer het maar eens.
Volgens media markt zou een plasma scherm meer branduren hebben dan een lcd scherm. Feit lijkt mij dat je ervan mag uitgaan dat als je een tv koopt van 4100 euro hij langer meegaat dan 5 jaar. indien dit niet het geval zou zijn geweest, zou ik nooit een scherm kopen. Ik ben toch niet gek (media term, of toch) indien zij mensen informeren dat een scherm maar kort meegaat verkopen zij gegarandeerd geen enkel scherm meer.
groet Rene. bedankt voor je reactie
Volgens media markt zou een plasma scherm meer branduren hebben dan een lcd scherm. Feit lijkt mij dat je ervan mag uitgaan dat als je een tv koopt van 4100 euro hij langer meegaat dan 5 jaar. indien dit niet het geval zou zijn geweest, zou ik nooit een scherm kopen. Ik ben toch niet gek (media term, of toch) indien zij mensen informeren dat een scherm maar kort meegaat verkopen zij gegarandeerd geen enkel scherm meer.
groet Rene. bedankt voor je reactie
-
Die verkoop fabels ben ik allang vergeten. Hoe is dat bepaald? Zo lang zijn die plasma's nog niet op de markt. Stel dat we het gemiddelde nemen, dus 30000 branduren, en de TV staat gemiddeld 5 uur per dag aan, dan is dat 6000 dagen oftewel meer dat 16 jaar.
Uitgaande van het feit dat het scherm misschien wel die levensduur haalt, de achterliggende electronica zeker niet.
Een storing in de electronica kan altijd optreden en hoeft niet altijd buiten de te verwachte levensduur te vallen, dit kan zelfs binnen de garantietermijn liggen. Is van een bepaalde serie een onderdeel dikwijls defekt, dan loop je het risico dat dit snel niet meer leverbaar is. De tijd dat men reserve onderdelen voor een zeer lange periode bij maakte is helaas verleden tijd.
Vr. Gr. Hans.
Uitgaande van het feit dat het scherm misschien wel die levensduur haalt, de achterliggende electronica zeker niet.
Een storing in de electronica kan altijd optreden en hoeft niet altijd buiten de te verwachte levensduur te vallen, dit kan zelfs binnen de garantietermijn liggen. Is van een bepaalde serie een onderdeel dikwijls defekt, dan loop je het risico dat dit snel niet meer leverbaar is. De tijd dat men reserve onderdelen voor een zeer lange periode bij maakte is helaas verleden tijd.
Vr. Gr. Hans.
En zelfs dan is het nog geen garantie. Zie daar het probleem met alle nieuwe technieken. Je kunt bij de introductie ervan vanalles beweren, de dagelijkse praktijk kan heel anders uitvallen. Je schrijft het zelf al:indien zij mensen informeren dat een scherm maar kort meegaat verkopen zij gegarandeerd geen enkel scherm meer.
Dat is helaas het risico als je altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Je betaalt meestel te veel en 'versie 2' is meestal beter.Verleden week heb ik bij philips geinformeerd maar zij doen er nu geen mededelingen meer over.
Ik zelf heb een 14 jaar oude (Philips) televisie, gewoon met een normale beeldbuis, geeneens breedbeeld. En die werkt nog steeds perfect. Die techniek is blijkbaar volledig uitgetrild.
-
En dat is een grote misvatting. De prijs heeft totaal geen invloed op de gebruiksduur evenmin op de bedrijfs zekerheid van een apparaat.Feit lijkt mij dat je ervan mag uitgaan dat als je een tv koopt van 4100 euro hij langer meegaat dan 5 jaar.
De prijs heeft invloed op de kwaliteit en daarmee bedoel ik niet de kwaliteit van het product, maar de kwaliteit van beeld en geluid.
Door gecompliceerde technieken toe te passen worden de kwaliteiten van beeld en geluid bepaald.
Daarmee kunnen er ook vaker storingen ontstaan, een apparaat met pakweg 50.000 onderdelen heeft een grotere kans op storingen dan een apparaat met laten we zeggen 10.000 onderdelen.
Daarom kan een goedkoper product soms bedrijfszekerder werken omdat daarin minder techniek verwerkt is.
Electronica kan nu eenmaal defekt raken, want waarom zitten er in een vliegtuig minstens 3 computers verwerkt, dat als er eentje uitvalt er nog altijd 2 over blijven.
En dat doet men niet voor niets, hoewel in de luchtvaart de eisen nog vele malen hoger liggen dan voor een consumenten product en die computers zijn echt duur.
Daarmee wil ik alleen aangeven dat alles betrekkelijk is.
Vr. Gr. Hans.