LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reinigen van de binnenkant van een LCD scherm

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jossie12

Reinigen van de binnenkant van een LCD scherm

Ongelezen bericht door jossie12 »

Ik heb aan de binnenkant van mijn tv scherm vlekken/strepen die duiden op vuil. deze worden steeds erger en zijn voornamelijk op een groene achtergrond, bv bij voetbal wedstrijden, heel duidelijk zichtbaar

Wie heeft er ervaring of advies hoe ik deze kan reinigen?

grun

Re: Reinigen van de binnenkant van een LCD scherm

Ongelezen bericht door grun »

Ik vraag me af of dat vuil is. Hoe kan dat erin komen dan?

Ik heb hetzelfde verschijnsel ook namelijk. Hier is het een combinatie van inbranden, slijtage (ouderdom) en temperatuur. Ik kijk ook altijd tv in een venster op m'n monitor en aangezien dat venster meestal op dezelfde plaats staat, zijn de randen ingebrand en dus altijd zichtbaar. Het is goed te zien op de Classic Windows wallpaper, die hemelsblauwe achtergrond. De monitor is een Dell 24" van minstens 8 jaar oud (dacht ik). Het is nu nog niet zo heel erg, maar straks in de zomer neemt het verschijnsel toe. Dus naarmate de temperatuur stijgt.

olaf79

Re: Reinigen van de binnenkant van een LCD scherm

Ongelezen bericht door olaf79 »

Normalitair heeft een lcd geen "user servicable parts" (door de gebruiker te onderhouden onderdelen). Het openmaken van een lcd zou ik zeker niet zelf doen, dit kan gevaarlijk zijn.
Meestal duidt een "vlek" zoals poster hierboven ook al stelt op een beginnend defect of een bijna overleden monitor.

Gesloten