Hier onder mijn mail naar Samsung, deze zegt genoeg.
Almere 24 juni 2011
Bijlage: 4 werkbonnen en aankoopbon
Betreft: defecte tv
Geachte mevrouw/mijnheer,
Het viel mij op dat mijn tv een waas en vlekken vertoonde, hierop heb ik met de service afdeling van Samsung gebeld of ik dit zelf kon oplossen.
De medewerker vertelde dat het nodig was om een monteur te laten komen om het op te lossen.
Door uw firma word de firma Selectro aangestuurd om het defect te verhelpen.
De monteur is geweest op 14 april 2011 en constateerde direct dat het scherm vervangen moest worden, hiervoor werd een vervolg afspraak gemaakt.
De monteur had het betreffende onderdeel niet bij zich.
Op 27 april word het tft scherm vervangen door een tweede hands scherm, op mijn vraag of dit normaal is werd mij verteld dat het een gerefurbished scherm is.
Volgens Samsung is dit geen beleid een gebruikt scherm plaatsen maar het gebeurd dus wel.
Dit scherm was net zo slecht als het eerste scherm er werd weer een vervolg afspraak gemaakt.
Op 6 mei werd het volgende tft scherm vervangen deze had al wat krassen op de achterkant maar de monteur was overtuigd dat het een nieuwe is.
Deze was goed en ik was blij dat het eindelijk goed is gekomen.
Helaas na korte tijd waren de klachten alweer terug en het vertrouwen in dit product is voor mij niet meer aanwezig.
Samsung maar gebeld om het toestel om te ruilen want het kan geen toeval zijn dat de zelfde klacht steeds terug komt, voor omruil moest ik contact op nemen met de firma Selectro.
Deze firma vertelde mij dat ik geen recht heb op een omruil omdat de firma slechts 1 reparatie heeft uitgevoerd.
Waarop ik vertelde dat er toch echt 3 bezoeken zijn geweest en 2 tft schermen zijn vervangen, maar alles is op 1 bon nummer uitgevoerd dus het is 1 reparatie.
Dus als men 25 keer een bezoek pleegt en 25 tft schermen vervangt is dat voor de firma Selectro 1 bezoek want het gaat onder 1 nummer.
Ik neem aan dat Samsung dit niet zo ziet?
Dan maar weer bellen met Samsung want het is toch een Samsung tv.
De dame aan de telefoon wilde niets over een omruil horen want in het Samsung systeem staat dat de klacht die ik gemeld heb ongegrond is.
Waarop ik vertelde toch echt 3 werkbonnen van Selectro te hebben en al 2 keer het tft scherm is vervangen, nee dat was niet zo de klacht was ongegrond en er is 1 bezoek geweest vertelde de dame.
Zucht daar zit je dan, Samsung besteed de service uit aan Selectro en beide hebben geen comunicatie.
De klant “ik” zit er wel mee, ik ben de dupe van deze constructie.
Oké dan maar naar de Mediamarkt daar heb ik het toestel gekocht op 29 november 2009.
Alles mee de aankoop bon en de reparatie bonnen, daar werd door de medewerker van de Mediamarkt gebeld met Selectro.
Nee geen omruil er zijn pas 2 reaparaties geweest, gek nu erkennen ze wel dat er meer dan 1 bezoek is geweest.
Dus werd Samsung gebeld en het hele verhaal wat hier boven staat werd uitgelegd.
Samsung gaf de toezegging het toestel om te ruilen als de klacht door Selectro werd geconstateerd.
Er is dus een afspraak gemaakt tussen de Mediamarkt en Samsung het toestel om te ruilen bij constatering van de klacht.
Op 10 juni is Selectro geweest en heeft geconstateerd dat de klacht er weer is.
Waarop ik naar de mediamarkt ben gegaan en een keuze heb gemaakt voor een ander toestel, een Samsung 55UE6530 met bijbetaling van mijn kant.
Bij het afrekenen werd mij om het GRSM nummer gevraagd waarop ik zei wat is dat.
Dat is dus een nummer van Samsung die nodig is voor de omruil, dit nummer zou binnen 3 werkdagen komen en dan kom ik de tv ophalen.
De tv is voor me gereserveerd en die zou ik later in de week ophalen.
Omdat ik niets hoorde ben ik naar de Mediamarkt gegaan om te vragen of het GRSM nummer er al was, dit was niet het geval.
De Mediamarkt heeft weer contact op genomen met Samsung over het GRSM nummer, deze moest van Selectro komen en dat was nog niet gebeurt.
Nog even geduld dan komt het voor elkaar.
Één week later maar weer naar de Mediamarkt om te vragen of het GRSM nummer er al was, nee die was er niet.
De mediamarkt maar weer bellen met Samsung en het GRSM nummer was nog niet bekend, wel gaf Samsung toe dat er fouten zijn gemaakt.
De firma Selectro was niet meer bereikbaar maar Samsung zou vandaag vroeg in de morgen met Selectro bellen om het GRSM nummer op te vragen.
De afspraak is dus Samsung belt met Selectro voor het GRSM nummer en belt dan met de Mediamarkt voor dit GRSM nummer.
De Mediamarkt zou dan mij bellen en kon ik mijn tv eindelijk omruilen.
U raad het al nog geen GRSM nummer dus geen omruil.
Nee Maandag komt er uitsluitsel of de tv omgeruild gaat worden.
Conclusie:
Samsung en Selectro hebben geen comunicatie.
Samsung beloofd keer op keer maar komt beloften niet na.
Selectro plaatst tweede hands schermen wat geen Samsung beleid is volgens Samsung zelf.
Klant belt tegen 10 cent per minuut omdat Samsung fouten maakt ( +/- 30 euro).
Klant betaald parkeer geld en is uren bezig voor niets.
Inmiddels heb ik ook geen vertrouwen meer in Samsung
Vorige week heb ik nog een ophang systeem gekocht voor de 55 inch. Tv van Samsung de WMN1000B deze staat inmiddels op marktplaats.
De tv is ook niet meer voor mij gereserveerd op mijn verzoek.
Verwachting:
Mijn verwachting is heel simpel, u geeft maandag 27 juni 2011 akkoord voor creditering van mijn tv met een GRSM nummer.
Gebeurt dit niet maandag de 27 juni 2011 dan zal ik mij op dinsdag 28 juni 2011 voor het hoofdkantoor van Samsung in Delft opstellen met mijn tv en een spandoek.
Voor ik aanwezig zal zijn zal ik “media” uitnodigen om ook te komen.
Zelf zal ik ook foto’s maken en deze publiceren.
Ook zal ik deze e-mail dan door mailen naar het tv programma Kanniewaarzijn van de Vara.
Samsung begrijpt wel dat mijn geduld nu op is en geen geloof meer heb in een fatsoenlijke oplossing.
In afwachting,
Ritchard
Helaas Samsung reageert niet naar de Mediamarkt als naar mijzelf.
Morgen kan ik geen vrij krijgen, donderdag wel en zal ik naar Samsung in Delft gaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung heeft geen communicatie met Selectro ivm tv
-
Re: Samsung heeft geen communicatie met Selectro ivm tv
Lastig verhaal voor u, zeer vervelend vooral. Wat ik niet begrijp is dat u in 1e instantie toch weer voor een Samsung zou hebben gekozen.....na alle ellende.
Ik ben benieuwd naar de afloop koppel die even terug hier, kunnen nog meer mensen lezen hoe bedroevend de service van deze twee firma's is.
Succes.
Rick
PS met dat spandoek ga je het ook niet redden hoor, en ik vraag me serieus af of er media op af zou komen.
Ik ben benieuwd naar de afloop koppel die even terug hier, kunnen nog meer mensen lezen hoe bedroevend de service van deze twee firma's is.
Succes.
Rick
PS met dat spandoek ga je het ook niet redden hoor, en ik vraag me serieus af of er media op af zou komen.