LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LED TV probleem UE326000

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
nuka27

Samsung LED TV probleem UE326000

Ongelezen bericht door nuka27 »

Ow jee...morgen is het 2 maanden dat ik de samsung LED TV kocht bij de Mediamarkt: nu al een probleem. Plots (ik deed helemaal niets) ging de TV uit en direct ook weer aan, maar dit blijft hij nu continue doen. De stekker eruit trekken is het enige dat dit stopt. Ik vermoed dat er in de software iets niet goed is. Herkent iemand dit probleem?

Van Mediamarkt te horen gekregen dat er wel iemand langs kan komen, maar dat dit sowieso 75 euro kost. En dat noemen ze dan home service.... Deze platte maar toch tikkie zware TV zelf brengen zie ik niet echt zitten. Morgen nog maar eens bellen. Iemand tips, ervaring met de Mediamarkt hierbij? Ik wens andere Samsung-bezitters meer geluk met hun nieuwe TV...

groet, Nuka

audiofreak1

Re: Samsung LED TV probleem UE326000

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

75 euro tijdens garantie???? Zijn ze gek geworden bij Mediamarkt.
Waardeloze service, nooit meer kopen is het advies. Laat je niet belazeren!
Hun verkoop, hun probleem en niet het jouwe.
Succes!

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

vogels schreef:Er is op 2-3-2010 wel een firmware update uitgebracht voor de UEB326000 http://www.samsung.com/nl/support/downl ... nu2=detail

Check eerst op je t.v. of deze er al niet op staat en lees goed de instructies door. Je kunt ook nog kijken bij veelgestelde vragen, misschien staat daar eenzelfde probleem bij.
Televisie is gekocht op 30 maart, dus zou de update van 2 maart er niets helpen!

Citaat:
Van Mediamarkt te horen gekregen dat er wel iemand langs kan komen, maar dat dit sowieso 75 euro kost.
Citaat einde:

Als de ze pas 2 maanden oud is, hoef je geen kosten te betalen.
Ik denk er, als het geen fout van de televisie betreft, maar een bedieningsfout, dat je dan deze euro 75.00 moet betalen.
Welke vestiging betreft dit ?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet de koop datum maar productie datum is bepalend of je een update moet ophalen!
Dus soms koop je een nieuw product wat eigenlijk al een jaar of ouder is vers in doos!

Ook DVD branders die schijven niet herkennen moet je vaker Upgraden als je geen dure onderzetters wilt.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Van Mediamarkt te horen gekregen dat er wel iemand langs kan komen, maar dat dit sowieso 75 euro kost. En dat noemen ze dan home service.... Deze platte maar toch tikkie zware TV zelf brengen zie ik niet echt zitten.
Tv in winkel gekocht en zelf meegenomen?
Of laten bezorgen en installeren?
Niet de koop datum maar productie datum is bepalend of je een update moet ophalen!
Daar heeft onze Rus gelijk in.

malaga

Ok, sorry,verkeerde datum gelezen :oops:

Pirreke

Ongelezen bericht door Pirreke »

Een aan huis service vanaf 37" TV's is tegenwoordig gebruikelijk.

32" en kleiner is volgens fabrikanten en derhalve ook volgens retailers "draagbaar".

Daarom waarschijnlijk kosten voor service aan huis.

Er zijn daarintegen winkels die uit service overwegingen een reparatie van dat formaat toch op willen halen bij u thuis.

Dit is dan vaak een "buiten de regels doen wij iets extra's" formule....

Niet vreemd dat een "dozenschuiver" als de MM kosten berekend dus...

-Peer

nuka27

Hallo allen,
Wat fijn dat jullie allemaal hebben gereageerd. Ik voel me gesteund :wink: Want bij Mediamarkt gaat het nog niet zo vlot. Uiteindelijk ben ik zaterdag 29 juni langs geweest bij de vestiging in Utrecht. En daar vertelden ze me dat er inderdaad geen homeservice op de 32 inch tv van Samsung zit. Ok...maar zelf van 3 hoog naar beneden sjouwen zie ik niet zitten...en dan zeker weer in Hoog Catharijne weer omhoog. TV is idd erg plat, maar nog steeds best groot.

Dus afgesproken dat ik dan 60 euro betaal voor het halen en brengen (voelde niet heel erg goed...maar ja je wilt toch naar een oplossing toe). We zijn meer dan een week verder inmiddels weer 5x gebeld en nog niets geregeld. Raarste is wel het advies vanuit Mediamarkt om dan tegenover Samsung te liegen over het formaat van de TV! Nou ja zeg...zo zit ik niet in elkaar. Graag wil ik het onderste - mijn bericht naar Mediamarkt toe vanavond - met jullie delen:

Helaas ben ik vandaag weer niet teruggebeld. Ik heb nu 10x telefonisch met jullie opgenomen (3x met de klantenservice, 1x met vestiging Zwolle en 5x met jullie in Utrecht). Ik ben 1 keer bij jullie langs geweest, 3x heb ik op jullie aanraden met Samsung gebeld en er komt maar geen oplossing.

Ik heb een topic op Tros Radar hierover geschreven, omdat ik me door jullie van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Ik heb 27 maart een nieuwe televisie gekocht die het na 2 maanden niet meer werkt. En dan probeer ik in alle redelijkheid met jullie een oplossing te zoeken. In alle redelijkheid omdat ik heb gezegd dat ik de 60 euro voor halen en brengen van de tv dan wel betaal, omdat deze service niet op 32 inch televisie zit.

Iemand van de klantenservice heeft me zelfs aanbevolen om te liegen tegenover Samsung over de grootte van de televisie, zodat er homeservice kan worden toegepast. Vreemde gang van zake. Maar zo zit ik niet in elkaar. Het moet toch op een andere, eerlijke, manier kunnen lukken.

Ik ben erg teleurgesteld in Mediamarkt en had niet verwacht dat zo'n bekend en groot concern op deze manier met dit soort relatief kleine zaken omgaat. Het is veruit van professioneel zoals dit gaat.

Mocht er morgen geen passende oplossing worden aangeboden, ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen.

Frans75

Liegen over het formaat zal niet gaan, immers moet je het type aan Samsung opgeven.

Aangezien je het artikel in de winkel gekocht/afgehaald hebt zal je het daarnaartoe ook moeten retourneren bij problemen.
Om in dit geval dan te moeten betalen om de tv te laten ophalen is dan ook terecht.

Een "stevige" kennis geen optie?

Maak trouwens voor de zekerheid een paar foto's van de tv, dan kun je eventuele vervolgschade aantonen. Ik neem aan dat je niet meer in het bezit bent van de originele verpakking?

nuka27

Hoi Frans,
Ja ik heb een beroep gedaan op "stevige" kennis. Die vertelde mij dat bij de wet is geregeld dat je hierbij recht hebt op reparatie/vervanging en daar in geen enkel geval onderzoekskosten, voorrijkosten, of transportkosten bij kunnen komen. Dit is bij de wet zo geregeld.

Daarnaast vertoonde mijn TV binnen 6 maanden na aankoop gebreken:
Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Als het product binnen zes maanden na de aanschaf kapot gaat of een gebrek vertoont, dan neemt de wet aan dat het product bij de aankoop al niet in orde was.
U hebt recht op kosteloze reparatie of vervanging van het product. Dit moet binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast worden uitgevoerd. Als reparatie of vervanging niet mogelijk is heeft u recht op teruggave van de aankoopprijs (ontbinding). Met een tegoedbon hoeft u in dit geval geen genoegen te nemen

Ik hou jullie op de hoogte :)

nuka27

natuurlijk ga ik niet liegen over het formaat...liever eerlijk

wel gaat er morgen een aangetekende brief hun kant op: dit moet zwart op wit

nuka27

Okay, laatste berichtje van mijn kant dan: het gaat om Mediamarkt Utrecht; iemand vroeg daar naar.

Mocht alles toch goed worden opgelost dan zal ik dit natuurlijk ook vermelden. Ben hier niet om bedrijven zwart te maken, maar om tips met jullie uit te wisselen in deze situatie, zodat we wat aan elkaar kunnen hebben...:wink:

groet!

Pirreke

Ongelezen bericht door Pirreke »

nuka27 schreef:Hoi Frans,
Ja ik heb een beroep gedaan op "stevige" kennis. Die vertelde mij dat bij de wet is geregeld dat je hierbij recht hebt op reparatie/vervanging en daar in geen enkel geval onderzoekskosten, voorrijkosten, of transportkosten bij kunnen komen. Dit is bij de wet zo geregeld.
Helaas, niet geheel waar......

-Peer

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Je kunt dit soort zaken nog beter bij Aldi kopen.
Op een simpele PC zit daar al 3 jaar garantie en reparatie aan huis op.

nuka27

Vanavond zelf maar TV naar Mediamarkt gebracht. Was wel even een klus hoor, ben blij dat het gelukt is 3 trappen omlaag...Toen in de auto...in de parkeergarage geholpen door iemand anders die deuren voor me openhield (niet van mediamarkt hoor)

Ok, het is waarschijnlijk de voeding, zo werd er gezegd. 2-4 weken ben ik 'm nu kwijt. Gelukkig heb ik nog een kleine oude hier staan zodat we dan toch de uitslag van de verkiezingen kunnen volgen.

Volgende keer toch naar de Aldi! :)

malaga

nuka27 schreef:Vanavond zelf maar TV naar Mediamarkt gebracht. Was wel even een klus hoor, ben blij dat het gelukt is 3 trappen omlaag...Toen in de auto...in de parkeergarage geholpen door iemand anders die deuren voor me openhield (niet van mediamarkt hoor)

Ok, het is waarschijnlijk de voeding, zo werd er gezegd. 2-4 weken ben ik 'm nu kwijt. Gelukkig heb ik nog een kleine oude hier staan zodat we dan toch de uitslag van de verkiezingen kunnen volgen.

Volgende keer toch naar de Aldi! :)
Had je niet de tv ook zelf meegenomen bij de MM ?
Dan moet je toch nu niet klagen, om deze terug te brengen.
Als je gebeld had dat je komt, hadden misschien medewerkers van MM aan de deur gestaan, om deze open te houden!
Wat een gezeur!
Als de kleine oude het niet doet, dan zeg ik jou morgen wel de uitslag van de verkiezing!

Frans75

nuka27 schreef:Hoi Frans,
Moet mijn antwoord even nuanceren, voordat mensen verkeerde ideeën krijgen :oops:

Met "stevig" bedoelde ik iemand die fysiek moeiteloos kan sjouwen met de tv.

Verder is de info die jouw kennis je gegeven heeft incorrect, dit gaat alleen op als de artikelen door de verkoper aan huis geleverd zijn, niet als ze zijn afgehaald (tenzij andere afspraken gemaakt zijn qua garantievoorwaarden).
Vandaar ook mijn eerdere vraag.

Gesloten