We hebben 5 maanden geleden een nieuwe Samsung LED tv gekocht: de UE46D6510. Leuk toestel, totdat hij gisteravond er de brui aan gaf. Terug naar Saturn ermee, die adviseerde om e.e.a. via de Samsung pickup and return service te laten regelen, omdat ze dan aan huis zouden komen en als ze 'm niet ter plekke konden repareren, ze 'm mee zouden nemen in ruil voor een leentoestel.
Dus gebeld. Prima. We zijn op zijn vroegst aan de beurt over 10 DAGEN!!! SAY WHAT??? En er werd fijntjes meegedeeld dat we ook niet hoefden te rekenen op een leentoestel. Kortom: zak er maar in. Wie heeft er behoefte aan televisie kijken als ie zo'n toestel koopt, toch?
Alternatief plan is om 'm dan maar naar Saturn terug te brengen, die 'm gaat opsturen naar Samsung, waar het toestel waarschijnlijk in dezelfde reparatie-wachtrij komt. Maar ook Saturn vind het niet nodig dat je in de tussentijd tv kunt blijven kijken: geen leentoestel.
Dat wordt nooit meer Samsung voor mij en waarschijnlijk ook geen Saturn meer. Iemand met gelijksoortige ervaringen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung pickup and return "service" - belachelijke wachttijd
Re: Samsung pickup and return "service" - belachelijke wachttijd
Voor zover ik weet is er géén één TV fabrikant die leentoestellen geeft. Vroeger werd dat door "de kleine zelfstandige" nog wel eens gedaan als service, klantenbinding maar altijd op basis van coulance het is nooit een recht geweest.
Ligt ook een beetje aan de lengte en het type apparaat. 10 Dagen zonder wasmachine kun je raar van gaan ruiken, 10 dagen zonder TV ... daar zie ik het probleem niet zo.
Ligt ook een beetje aan de lengte en het type apparaat. 10 Dagen zonder wasmachine kun je raar van gaan ruiken, 10 dagen zonder TV ... daar zie ik het probleem niet zo.
Ik vind een standaard aan-huisservice helemaal niet verkeerd. 10 dagen wachten valt ook best wel mee. Het opsturen van een kapot product ben je hem gemiddeld wel 3-6 weken kwijt. Voor een dubbeltje op de eersterang zitten wil iedereen wel, maar zo werkt het niet. Service kost nou eenmaal geld. Wil jij binnen een paar dagen geholpen worden? Dat kan prima hoor. Kost alleen wat extra geld - wat jij te belabberd was om uit te geven. Ik vind de service aan huis/10dgn al heel goed dat t er standaard bij zit.
En een TV is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte als een koelkast, wasmachine e.d. Uiteindelijk is het maar een TV....als jij niet 10 dagen zonder kunt ligt het probleem niet bij Samsung maar bij jou.
En een TV is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte als een koelkast, wasmachine e.d. Uiteindelijk is het maar een TV....als jij niet 10 dagen zonder kunt ligt het probleem niet bij Samsung maar bij jou.
Laatst gewijzigd door WillemLW op 11 mei 2012 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
10 Kalender of 10 werkdagen ?
Het is geen recht, het is een gunst zoals gezegd is hierboven. Je hebt recht op garantie, je hebt geen recht op tv kijken. Als u een regel kunt vinden die anders oordeelt, dan zie ik die hier graag verschijnen.
Daarnaast klopt de info van saturn ook niet. Pick up en return betekent niet dat ze bij u thuis gaan kijken of er iets gerepareerd kan worden, dat betekent dat de tv opgehaald wordt voor reparatie en teurggebracht naderhand.
Daarnaast klopt de info van saturn ook niet. Pick up en return betekent niet dat ze bij u thuis gaan kijken of er iets gerepareerd kan worden, dat betekent dat de tv opgehaald wordt voor reparatie en teurggebracht naderhand.
Apart om te horen dat er hier zoveel mensen blij zijn als ze 2 weken moeten wachten voordat er iemand naar hun klacht komt kijken. Het lijkt erop dat Samsung haar service niveau inmiddels netjes heeft afgestemd op deze lage verwachtingen.
Gelukkig bleek Saturn coulanter te zijn bij retournering: zij hadden toch nog een leentoestel voor me. Ben ik alsnog blij dat ik het toestel bij de goedkoopste webshop heb gekocht maar bij een gewone winkel met een eigen service afdeling.
Gelukkig bleek Saturn coulanter te zijn bij retournering: zij hadden toch nog een leentoestel voor me. Ben ik alsnog blij dat ik het toestel bij de goedkoopste webshop heb gekocht maar bij een gewone winkel met een eigen service afdeling.
Er staat hier niemand met een kwispelend staartje als het gebeurt. Er werd hier alleen verteld wat je rechten zijn en wat een winkel je soms als gunst geeft.plind schreef:Apart om te horen dat er hier zoveel mensen blij zijn als ze 2 weken moeten wachten voordat er iemand naar hun klacht komt kijken. Het lijkt erop dat Samsung haar service niveau inmiddels netjes heeft afgestemd op deze lage verwachtingen.