LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung PS50C7700 DOA (4launch)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jeroendevries

Samsung PS50C7700 DOA (4launch)

Ongelezen bericht door jeroendevries »

Gisterenavond een plasma televisie gekocht merk samsung en type PS50C7700 bij 4launch, helaas gaat af en toe het beeld uit (5 - 15min) en blijft de audio wel werken. Samsung gebeld die geeft gelijk aan dat dit niet goed is en ik contact moet opnemen bij de verkopende partij. Gebelt met 4launch in eindhoven die gaan een rma procedure starten omdat het scherm groter is dan 32inch mogen ze hem niet omruilen?! Krijg ik straks een monteur over de vloer etc, voor thuis blijven. Hier word ik niet blij van.

Wat is mijn recht als consument?

wini25

Re: Samsung PS50C7700 DOA (4launch)

Ongelezen bericht door wini25 »

Wat je zegt betreft het hier eigenlijk een DOA en dit moet je ook zo melden bij 4Launch. Ze moeten het product dan kosteloos retourneren en vervangen. Je hebt immers binnen de gestelde termijn de DOA geconstateerd en in dit geval ligt de bal bij 4Launch. Je moet in dit geval dus niet akkoord gaan met een reparatie vanuit Samsung.

Het klopt overigens wel dat Samsung aan huis komt in de garantietermijn mocht er onverhoopt iets mis zijn. Dit is echter bij gevallen waarbij het probleem pas na enkele weken of maanden ontstaat. Op dat moment komt Samsung aan huis langs indien het scherm inderdaad groter is dan 32 inch, omdat je anders als consument met een transportprobleem zit. Vind ik dus best netjes.

In jou geval dus weer even contact opnemen met 4Launch en melden dat het om een DOA gaat en dat je recht hebt op een vervangende televisie gezien het feit dat je binnen de gestelde termijn het defect hebt geconstateerd en hebt gemeld.

jeroendevries

Wini, bedankt voor je informatie.

Zojuist nogmaals 4launch gebelt, het betreft inderdaad een doa. Volgens kun is de regeling dat samsung met doa's omgaat dat er een monteur langs komt.
Verder nog een heel verhaal over marges zijn klein etc. Wat heb ik aan die verhalen, als ze reseller van Samsung willen zijn moeten ze volgens mij ook gewoon aan hun verplichtingen voldoen. Ik ga samsung nog eens proberen te bellen, was net erg druk bij samsung.

Heb nu al een zure vieze smaak in mijn mond over de hele gang van zaken, en had niet verwacht dat ik bij een product van deze prijsklasse zoveel rompslomp zou hebben.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

DOA houdt in dat ie defect is bij aankomst. Wettelijk gezien zul je die term niet tegenkomen in de wetgeving omtrent een consumentenkoop.

Indien online gekocht en het produkt is nog in nieuwstaat (compleet etc), gooi het dan op de wettelijke retourtermijn van 7 dagen.

Als Samsung aangeeft dat het een DOA is en je retour moet naar 4Launch, laat ze het dan even op de mail zetten.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

onzin.
Je hoort gewoon een nieuwe tv te krijgen van 4launch en zij melden de defecte aan als DOA.
Probleem is alleen dat regels omtrent DOA's nogal omslachtig zijn voor een winkel.
Fabrikant en leverancier proberen hier vaak onder uit te komen, waardoor het gewoon een tijd gaat duren voor 4launch zijn geld heeft.
Ze proberen het nu gewoon zo te spelen dat samsung hem repareert bij jou.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het probleem is dat het product in die prijsklasse eigenlijk iets duurder zou moeten zijn.
Zie vaak producten staan waar ze misschien 10 a 15 euro op verdienen.
Is gewoon zoveel mogelijk wegzetten, maar voor service is eigenlijk geen marge ingebouwd.
Die TV zal misschien bij de electronicazaak op de hoek inderdaad 6 a 7 tientjes duurder zijn, maar daar kun je ook een stukje service verwachten

jeroendevries

Vandaag gebeld door een aardige mevrouw van selectro (reperatie bedrijf namens samsung). Ook die vertelde mij dat 4launch gewoon het product moet omruilen of mijn geld teruggeven. Dinsdag komt er een monteur op locatie om eventueel een doa te constateren. Helaas waren er op dit moment geen reperatie onderdelen op voorraad.

Opzich is geld terug prima, maar ik heb al op diverse fora gelezen dat zij geen cash geld terug geven maar via de bank wat ook bijna een week duurd. Bah, ik heb een super slecht gevoel bij dit alles. Ik heb plichten maar ook rechten, en ik vind dat 4launch mij gewoon letterlijk in de kou laat staan.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Begrijp niet, dat je niet tevreden bent met deze oplossing.
Je schrijft zelf, dat het geld terug prima is, maar zij geen geld cash teruggeven, maar via de bank.
Denk je nu echt, dat zij een monteur op pad sturen met een dikke portemonnee.
Een bedrijf kan het blijkbaar nooit goed doen!

Gesloten