In januari 2010 hebben wij een Samsung UE40B8000 led tv aangeschaft. Op de website van Samsung werd uitgelegd hoe de Yahoo widgets werkten en dat het mogelijk was om ook zelf widgets te maken en te delen. De verkoper vertelde mij dat er nu weinig widgets waren maar dat de widgets regelmatig geupdate zouden worden en dat de firmware van de tv ook regelmatig te updaten was.
Inmiddels zitten we nog steeds met oude trage en onbruikbare Yahoo widgets. De laatste firmware is weer alleen geschikt voor een bepaaldde versie van de UE40B8000. De TV Internet gedeelte werkt traag en mede door gebrek aan widgets gebruiken we het nooit!
Nu (een paar maanden na mijn aankoop) is Samsung overgestapt naar een nieuw systeem voor het gebruiken van internet. De Samsung apps. Echter dit wordt alleen ondersteund door de C modellen. Oftewel, nog geen half jaar geleden een TV voor 1999,- aangeschaft en de widget functionaliteit wordt nu al niet meer geupdate en ondersteund.
Een medewerker van de servicecenter van Samsung legt me uit dat het niet anders is en dat het aanbod van widgets niet aan hun is, maar aan Yahoo. Wij geven het alleen maar door, was het commentaar!
Kortom, Een splinternieuwe TV die nu al niet meer wordt ondersteund. Ik voel me belazerd..... Baal je er ook van en vind je dat samsung indertijd misleinde informatie op hun website hadden, vertel het hier.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung UE40B8000 (UExxB8000) Ontevreden over Yahoo widgets!
Re: Samsung UE40B8000 (UExxB8000) Ontevreden over Yahoo widgets!
Da's niet alleen bij Samsung zo. Elke fabrikant die een paar keer per jaar met allemaal nieuwe modellen op de markt komt en een relatief kleine actieve community heeft flikt dit kunstje.
Oude modellen worden niet tot nauwelijks ondersteund en de klant zoekt het maar uit. De consument is hier voor een gedeelte zelf schuldig aan. Ze kopen een iPhone en zodra de volgende uitkomt wordt die ook gekocht.
Oude modellen worden niet tot nauwelijks ondersteund en de klant zoekt het maar uit. De consument is hier voor een gedeelte zelf schuldig aan. Ze kopen een iPhone en zodra de volgende uitkomt wordt die ook gekocht.
Re: Samsung UE40B8000 (UExxB8000) Ontevreden over Yahoo widgets!
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zelf ook een iphone 3g en de apps zijn allemaal downward compatible. Bovendien komt Apple regelmatig met een upgrade om ook de 3g klanten te bedienen en niet alleen de 4 klanten. Samsung.... dit heet Service gericht.
Daarnaast gaat het mij met name om dat zowel als op de website van Samsung stond dat er veel yahoo widgets beschikbaar waren en zouden komen voor de TV in kwestie. (De site is inmiddels aangepast en richt zich op het nieuwe systeem Samsung Apps). Ook de verkoper van Foto Klein heeft dit aangegeven. Dit is echter niet het geval. Er waren er 15 en er zijn er na ruim een half jaar nu 16. De helft daarvan richten zich enkelt op de Amerikaanse markt. Wat heb ik aan een nieuws widget waar je alleen lokale amerikaanse nieuws ziet. Belachelijk!
Enkele amerikanen klagen ook omdat je namelijk zelf ook Yahoo Widget kan ontwikkelen. Echter je kan ze alleen voor je eigen televisie publiceren. Iemand die dus een mooie widget heeft ontwikkeld, kan hij/zij niet delen en kan ik dus niet gebruiken.
Samsung kiest nu met hun eigen Samsung Apps voor een geheel nieuw systeem en laat de Yahoo widgets op deze wijze gewoonweg barsten. Ik begrijp wel dat je vooruit moet kijken, maar gewoon een systeem na nog geen jaar aan de kant te zetten en de early adaptors gewoonweg ´misbruiken' vind ik niet normaal. Kortom. Samsung schande! Ik adviseer dan ook als je een TV wilt met echter internet toepassingen gebruik te maken van een TV met misschien wel Philips Net TV.
Neem de informatie op de website en het marketing gel*l van o.a. Samsung niet voor waar aan en laat je goed informeren!! Net als de naam Samsung Apps als de telefoon die Samsung zojuist heeft geintroduceerd blijkt dat samsung veel van Apple nadoet. Nu nog de service gerichtheid nadoen en je gebruikers/klanten niet laten barsten. Het zijn uiteindelijk de mensen waar je je geld aan verdien!!
Daarnaast gaat het mij met name om dat zowel als op de website van Samsung stond dat er veel yahoo widgets beschikbaar waren en zouden komen voor de TV in kwestie. (De site is inmiddels aangepast en richt zich op het nieuwe systeem Samsung Apps). Ook de verkoper van Foto Klein heeft dit aangegeven. Dit is echter niet het geval. Er waren er 15 en er zijn er na ruim een half jaar nu 16. De helft daarvan richten zich enkelt op de Amerikaanse markt. Wat heb ik aan een nieuws widget waar je alleen lokale amerikaanse nieuws ziet. Belachelijk!
Enkele amerikanen klagen ook omdat je namelijk zelf ook Yahoo Widget kan ontwikkelen. Echter je kan ze alleen voor je eigen televisie publiceren. Iemand die dus een mooie widget heeft ontwikkeld, kan hij/zij niet delen en kan ik dus niet gebruiken.
Samsung kiest nu met hun eigen Samsung Apps voor een geheel nieuw systeem en laat de Yahoo widgets op deze wijze gewoonweg barsten. Ik begrijp wel dat je vooruit moet kijken, maar gewoon een systeem na nog geen jaar aan de kant te zetten en de early adaptors gewoonweg ´misbruiken' vind ik niet normaal. Kortom. Samsung schande! Ik adviseer dan ook als je een TV wilt met echter internet toepassingen gebruik te maken van een TV met misschien wel Philips Net TV.
Neem de informatie op de website en het marketing gel*l van o.a. Samsung niet voor waar aan en laat je goed informeren!! Net als de naam Samsung Apps als de telefoon die Samsung zojuist heeft geintroduceerd blijkt dat samsung veel van Apple nadoet. Nu nog de service gerichtheid nadoen en je gebruikers/klanten niet laten barsten. Het zijn uiteindelijk de mensen waar je je geld aan verdien!!