Recent heb ik bij de Media Markt in Arnhem mijn Nikon D3100 met bijbehorend objectief ter reparatie aangeboden, er zat nog enkele maanden garantie op. Het objectief kon niet meer automatisch inzoomen.
Bij de inlevering hebben ze het toestel volledig nagekeken op de uiterlijke staat en deze beschreven als "gebruikerssporen". Er vanuit gaande dat ze bedoelen "gebruikssporen", waren er verder dus geen noemenswaardige beschadigingen.
Inmiddels heb ik bericht gehad dat het defect is ontstaan door "onheil door buitenaf" en dat de reparatie van het objectief €121,18 kost.
Ik heb daarop bewijs gevraagd waaruit zou moeten blijken dat er sprake is van onheil door buitenaf. Nu heb ik foto's ontvangen waarop mijn objectief staat afgebeeld met een enorme deuk op de nameplate die rondom de lens zit. Ik weet echter 100% zeker dat deze niet aanwezig was tijdens het inleveren en dus ook niet de oorzaak kan zijn van het defect waarvoor ik hem heb ingeleverd.
De afgelopen weken heb ik herhaaldelijk verzocht dat ze de reparatie kosteloos uitvoeren en ook aangeven dat dit door de desbetreffende medewerker van de Media Markt had moeten worden opgemerkt tijdens de inname en voort had moeten worden gemeld op de reparatiebon. Media Markt blijft echter bij haar standpunt dat dit de oorzaak van het defect is en dat zij niet verantwoordelijk zijn. Ze blijven volhouden dat de controle bij inname er niet is om uiterlijke schades vast te stellen.
Ik heb op dit moment geen idee meer wat ik nog kan ondernemen, aagezien vrijwel alle procedures kosten met zich meebrengen en het maar de vraag is of dat het waard is, aangezien een zelfde nieuw objectief "slechts" €70,- kost.
Is Media Markt niet gewoon verplicht een product zorgvuldig te controleren voor ze het in reparatie nemen, aangezien nu elke schade ontstaan tijdens het reparatieproces afgeschoven kan worden op de klant?
Welke stappen kan ik nog ondernemen nu zowel telefonisch als schriftelijk contact geen oplossing heeft geboden?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade ontstaan tijdens reparatie
-
Re: Schade ontstaan tijdens reparatie
Heb je geen foto zelf van je camera? ga eens langs het juridisch loket en vraag daar gratis advies.
succes.
succes.
hallo,
Beetje late reactie maar ik heb ook zo'n soort iets gehad. Ik heb in juni een Nikon 3100 gehaald, ik dacht nu heb ik echt een goede camera gekocht! In mijn vakantie kwam er ineens witte vloeistof uit een knopje, omdat dit niet hoort ben ik terug gegaan! Krijg ik ook te horen '' onheil van buiten af'' ik heb het zelf ergens in gelegd! Na mijn idee is Nikon zo vreselijk laks met dit soort dingen! Ik had dan gelukkig een verzekering afgesloten maar toch daar moet je ook een eigen risico betalen.
Hoe is het bij jou afgelopen?
Beetje late reactie maar ik heb ook zo'n soort iets gehad. Ik heb in juni een Nikon 3100 gehaald, ik dacht nu heb ik echt een goede camera gekocht! In mijn vakantie kwam er ineens witte vloeistof uit een knopje, omdat dit niet hoort ben ik terug gegaan! Krijg ik ook te horen '' onheil van buiten af'' ik heb het zelf ergens in gelegd! Na mijn idee is Nikon zo vreselijk laks met dit soort dingen! Ik had dan gelukkig een verzekering afgesloten maar toch daar moet je ook een eigen risico betalen.
Hoe is het bij jou afgelopen?
Jij denkt dat er witte vloeistof in een camera zit/hoort te zitten ?In mijn vakantie kwam er ineens witte vloeistof uit een knopje
Ik denk eerder aan zonnebrand