Mijn Panasonic Viera tv is 2 jaar en een paar maanden oud en reeds kapot.
Er loopt een dikke blauwe streep door het beeld.
Volgens Panasonic is dit normale slijtage!!!! Na 2 jaar. Vroeger blonken Panasonic producten uit in kwaliteit en duurzaamheid maar die tijden zijn helaas voorbij.
Telefonisch en schriftelijk contact met Panasonic levert niets op. Standaardpraatjes en standaard e-mails.
De garantie van Panasonic maar 2 jaar en heb ik gewoon 250 euro moeten betalen voor de reparatie, waarbij bovendien 2ehands vervangonderdelen zijn geïnstalleerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service en kwaliteit van Panasonic Viera plasma
-
Re: Service en kwaliteit van Panasonic Viera plasma
Mag ik vragen, was het panel stuk?marcel123789 schreef:Mijn Panasonic Viera tv is 2 jaar en een paar maanden oud en reeds kapot.
Er loopt een dikke blauwe streep door het beeld.
Volgens Panasonic is dit normale slijtage!!!! Na 2 jaar. Vroeger blonken Panasonic producten uit in kwaliteit en duurzaamheid maar die tijden zijn helaas voorbij.
Telefonisch en schriftelijk contact met Panasonic levert niets op. Standaardpraatjes en standaard e-mails.
De garantie van Panasonic maar 2 jaar en heb ik gewoon 250 euro moeten betalen voor de reparatie, waarbij bovendien 2ehands vervangonderdelen zijn geïnstalleerd.
-
De levensvewachting is uiteraard langer als twee jaar, maar hoe weet u dat er tweedehands onderdelen zijn gebruikt, en betaald voor nieuw, dat punt kunt u aanklagen, en dat heeft u natuurlijk ook gelijk gedaan.
-
Hier een soort gelijk verhaal. Een Panasonic 37 inch LCD tv gekocht in 2009 voor €1200,- Deze ging stuk, en bij de eerste reparatie door CeRepair in Dordrecht is de interne voeding vervangen. Onderzoekskosten en reparatie €105,- Bij thuiskomst bleek het geluid ineens te zijn verdwenen. Ik terug, en deze is weer naar CeRepair in Dordrecht gegaan. Bijna 2 weken verstrijken als ik ineens zelf moet lezen dat ze hem niet meer kunnen maken. De tv hebben ze achtergehouden en ik krijg uit coulance een restwaarde van 140 euro terug. Toch ben ik boos en verbijstert. Ik had het geluid kunnen 'omleiden' via een surround systeem. Maar nee, zonder mij te vragen hebben ze hem afgevoerd. Goed, voor mij ook geen dure tv's meer, en zeker geen 'duur' merk.
In hun voorwaarden staat het heel anders beschreven:Michiel van Erven schreef:Hier een soort gelijk verhaal. Een Panasonic 37 inch LCD tv gekocht in 2009 voor €1200,- Deze ging stuk, en bij de eerste reparatie door CeRepair in Dordrecht is de interne voeding vervangen. Onderzoekskosten en reparatie €105,- Bij thuiskomst bleek het geluid ineens te zijn verdwenen. Ik terug, en deze is weer naar CeRepair in Dordrecht gegaan. Bijna 2 weken verstrijken als ik ineens zelf moet lezen dat ze hem niet meer kunnen maken. De tv hebben ze achtergehouden en ik krijg uit coulance een restwaarde van 140 euro terug. Toch ben ik boos en verbijstert. Ik had het geluid kunnen 'omleiden' via een surround systeem. Maar nee, zonder mij te vragen hebben ze hem afgevoerd. Goed, voor mij ook geen dure tv's meer, en zeker geen 'duur' merk.
Stoppen of doorgaan
5. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de door CE Repair aan de klant verstrekte klant-specifieke prijsopgave dan wordt aan de klant gevraagd of hij/zij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.
5.1. Wanneer de prijsopgave geen kostenraming vermeldt omdat de reparatiekosten pas na onderzoek kunnen worden vastgesteld, dan wordt aan de klant (na onderzoek en verstrekte prijsopgave) gevraagd of hij/zij het product voor die geprognotiseerde prijs wenst te laten repareren. Ook in dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.
5.2. De klant kan evenwel afzien van verdere dienstverlening door CE Repair en betaalt dan de onderzoekskosten en transportkosten (bij werkplaatsreparaties) of onderzoekskosten en voorrijkosten (bij aan huis reparaties) zoals vermeld op de website of zoals vermeld in de door CE Repair verstrekte klant-specifieke prijsopgave. CE Repair stelt vervolgens, voor zover dat mogelijk is het product weer ter beschikking aan de klant in de staat waarin CE Repair het heeft ontvangen.
6. Indien de reparatie door derden moet worden uitgevoerd, dan wel levering van onderdelen door derden reparatie binnen de opgegeven tijd onmogelijk maakt, dan wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht en kan CE Repair niet worden gehouden aan de opgegeven reparatietijd.