LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service HARENSE SMID

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jrgand01

Slechte service HARENSE SMID

Ongelezen bericht door jrgand01 »

Op 20 november heb ik een TFT televisie in reparatie gegeven bij de Harense Smid.
De televisie was gekocht in februari van dit jaar. Volgens de verkoper zou de reparatie 2 a 3 weken duren. De derde week heb ik maar eens geïnformeerd bij de winkel. Daar wist mij te vertellen hij staat extern en men zou een mailtje sturen naar de technische dienst. Hierna heb ik maar de technische dienst zelf gebeld. En ja hoor hier had nieuws het toestel stond extern. Toen ik vertelde dat in dit al wist zei men : Ik ga dit voor uw uitzoeken”. Ik bel u hier over terug. Maar helaas pindakaas Na totaal 3 keer gebeld te hebben kreeg ik eindelijk een antwoordt De televisie stond op de testbank en zou eind week 51 dus deze week weer in mijn bezit zijn. Daar ik niets hoorde heb ik zelf maar weer met de technische dient gebeld. En wat dacht u als antwoordt “Dit zoek ik voor uw uit’. Op mijn vraag of ik ook een antwoordt kreeg verteld men mij dat ik de zelfde dag nog bericht zou hebben ook al had men het antwoordt nog niet. En wat dacht je wat, ik heb zelf maar weer eens gebeld.
Nu had ik echter een ander antwoordt Ik informeer voor u en dan bel ik u terug.

Je wordt zo echter van het kastje naar de muur gestuurd zonder dat je verder komt. Als men een duidelijke antwoordt krijgt kan men daar vrede mee hebben, maar zo niet

En dit alles terwijl zij op hun website hebben staat Uw vraag en ons antwoordt, Afspraak is afspraak, Repareren doen wij zelf onze technische dienst is de beste van Nederland en nog meer van dit soort uitspraken.

Wie heeft ook deze of ander ervaringen met de Harense Smid

Gast

Re: Slechte service HARENSE SMID

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry ik heb alleen maar positieve ervaringen met de Harense Smid. Ik koop daar al jaren.

Redactie kan deze discussie gesloten worden, hij bestaat nml al...

j.bot

Ongelezen bericht door j.bot »

als die gast met zijn positieve reacties eens al die negatieve reacties
bij elkaar zet dan zijn er twee dingen of hij werkt bij harense smid
of hij kan niet goed lezen.bekijk de forums over harense smid maar eens goed
steeds weer weten ze radar en ook kassa weer te halen.
voor mij is dat dezelfde gast die bij elke reactie over harense smid reageerd
dat ze zo goed zijn. nou balen met harense smid.

MichelKanters

Ongelezen bericht door MichelKanters »

Een maand of 2 geleden stond het al in de krant met een grote kop:
HARENDSE SMID IRRITEERT KLANTEN. Dit stuk had ook betrekking op de wachttijden van de service. 3 weken wachten voordat er een monteur langs komt was normaal.

Gast

Altijd zo'n sterk punt....hij/zij zal er wel werken...nee ik werk daar niet!!!!Ik weet niet of je weet hoe lang ze al bestaan en hoe lang ik daar spullen koop??? Alleen dit jaar nog geen problemen gehad met m'n machines.....maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

j.bot

weer voor de gast. er staan twee dingen of je werkt voor harense smid of
je kan niet goed lezen blijkt dus het tweede te zijn. je hebt van dit jaar nog
geen problemen gehad dus hier mag ik uit op maken de voorgaande jaren
wel. waar het hier om gaat is dat harense smid de consument gewoon laat
barsten als je al die topic leest een enkele uitgezondert maar ik denk dat dat
mensen zijn met een kleine reparatie.
sorry dat ik het woord gast moet gebruiken maar je naam staat er niet bij. :wink:

Gast

Dit jaar heeft mijn apparatuur mij nog niet laten zitten, gelukkig!!! Heb wel eerder kuren gehad maar dat werd gewoon netjes opgelost, oa nieuwe beeldbuis gehad van het geweldige Philips. (binnen 2,5 halve week terug). Maar dat was voor de Megapool overname, misschien dat dat de reden is...

Ik vind dat er nog vrij weinig staat over de Harense smid, maar ik zie meer topics over Bcc en Media markt. Dus geen een van deze winkels is dus super.....je kan niet ontkennen dat er hier (bijna) alleen maar mensen reageren wanneer er problemen zijn. En mag ik als ik iets positiefs vind dat dan niet gewoon zeggen???? Kijk dat ze bij jou niets meer goed kunnen doen, wil dus nog niet zeggen dat dat bij andere ook zo is..... :wink:

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Toch even een paar opmerkingen. Als ex ondernemer in deze branche weet ik hoe moeilijk het is om het een ieder naar de zin te maken. Zelf heb ik nooit enige binding met Harense Smit gehad, maar mijn zoon heeft daar wel gewerkt en daarom spreek ik wel met kennis van zaken. Op TV en audio gebied worden er al 30.000 reparatie's per maand uitgevoerd door 200 technici. Dat zijn er gemiddeld 1000 per dag! Vind U het gek, dat er soms ook wel iets mis gaat? Ik verzeker U, dat elk bedrijf er geen belang bij heeft om de consument geen service te verlenen en er zijn altijd wel van die gevallen dat het even tegen zit.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Bcc

Bcc is een fantastische zaak, dus nu niet lopen te zeuren over Bcc.
Bovendien gaat dit onderwerp over de Harendse Smid, dan behoef je geen andere firma erbij te halen, het is ook zo, dat de consument tegenwoordig het onderste uit de kan willen hebben.
Nou ja zal wel met deze maatschappij te maken hebben dat de consumenten tegenwoordig over alles en iedereen loopt te klagen.

j.bot

natuurlijk mag er positief gereageerd worden op de service van harense smid
maar laat dan ook geen discussie sluiten omdat er mensen zijn die een
andere mening hebben. overigens denk ik dat deze topic maandag al op slot
gaat omdat er al meerdere topics over harense smid zijn. inplaats dat radar
deze topics onder brengt in een topic zodat de mensen een beter overzicht
krijgen. wat de opmerking van hans aangaat ik heb verschillende adviezen
van hans gezien en ik moet zeggen zeer deskundig op gebied van audio en video ect. maar 30.000 rep. per mnd. bij harense smid. dat houd in 15 rep. per dag
per man ( 20 werkd. per mnd. ) weten we gelijk hoe het komt dat ze een
slechte service hebben. daarbij komt dat de cosument zijn spullen meestal laat
repareren bij de zaak waar ze het gekocht hebben dat houd dus in dat ze met
zoveel reparaties ook nog slechte spullen verkopen. :shock:
vr.gr.

Gast

daarbij komt dat de cosument zijn spullen meestal laat
repareren bij de zaak waar ze het gekocht hebben dat houd dus in dat ze met
zoveel reparaties ook nog slechte spullen verkopen.
oke oke, maar mij rest de vraag, als je een artikel koopt bijv. bij its, artikel gaat binnen de garantie kapot, waar moet je het dan laten reparen onder garantie, als je niet bij de firma wilt gaan waar je het gekocht hebt, immers bij de fabrikant zelf behoef je niet aan te kloppen.

Gast

waar slaat dat nou weer op??? Elke electronica zaak verkoopt dezelfde merken op wat b-merken na dan......weet niet waar je die wijsheid weer vandaan tovert??? (wc tegeltjes??)

gjandela

Ongelezen bericht door gjandela »

Op 20 november heb ik een TFT televisie in reparatie gegeven bij de Harense Smid.
De televisie was gekocht in februari van dit jaar. Volgens de verkoper zou de reparatie 2 a 3 weken duren. De derde week heb ik maar eens geïnformeerd bij de winkel. Daar wist mij te vertellen hij staat extern en men zou een mailtje sturen naar de technische dienst. Hierna heb ik maar de technische dienst zelf gebeld. En ja hoor hier had nieuws het toestel stond extern. Toen ik vertelde dat in dit al wist zei men : Ik ga dit voor uw uitzoeken”. Ik bel u hier over terug. Maar helaas pindakaas Na totaal 3 keer gebeld te hebben kreeg ik eindelijk een antwoordt De televisie stond op de testbank en zou eind week 51 dus deze week weer in mijn bezit zijn. Daar ik niets hoorde heb ik zelf maar weer met de technische dient gebeld. En wat dacht u als antwoordt “Dit zoek ik voor uw uit’. Op mijn vraag of ik ook een antwoordt kreeg verteld men mij dat ik de zelfde dag nog bericht zou hebben ook al had men het antwoordt nog niet. En wat dacht je wat, ik heb zelf maar weer eens gebeld.
Nu had ik echter een ander antwoordt Ik informeer voor u en dan bel i***erug.

Je wordt zo echter van het kastje naar de muur gestuurd zonder dat je verder komt. Als men een duidelijke antwoordt krijgt kan men daar vrede mee hebben, maar zo niet

En dit alles terwijl zij op hun website hebben staat Uw vraag en ons antwoordt, Afspraak is afspraak, Repareren doen wij zelf onze technische dienst is de beste van Nederland en nog meer van dit soort uitspraken.

Wie heeft ook deze of ander ervaringen met de Harense Smid
Ik hoop dat de tv deze week terug is. Dit duurt zo wel erg lang.
5 weken wachten is 3 weken te lang.

j.bot

als je iets koopt bij harense smid en het gaat in de garantie periode
stuk kun je het gewoon naar harense smid brengen er wordt nml. niets
gezegd over hun reparaties zal best wel goed zijn, alleen dat ze de mensen
met een kluitje in het riet sturen en dat het zo lang duurt soms reageren
ze helemaal niet zie bovenstaande topics waar het mee begonnen is.
overigens heb ik een fout gemaakt ze hebben 150 technische mensen in dienst
dus dat is 10 rep. per dag per man dan nog vind ik het heel wat om de reparaties dan goed te krijgen.

jrgand01

Ongelezen bericht door jrgand01 »

Nu was mij verteld door een medewerker van de TD dat mijn televisie eind deze week in het filiaal zou zijn. DUS het filiaal gebeld en wat dachtje wat dus niet. Dus maar weer het in mijn hoofd gonsende nummer van de technische dienst gebeld in Oss
De televisie was nog niet binnen en verstuurd naar het filiaal

DAT IS DAN OOK EEN ECHTE GOEDE SERVICE
Op hun web-site staat immers vermeld

AFSPRAAK IS AFSPRAAK daar houden wij ons aan

UW VRAAG ONZE ANTWOORDEN Alleen moet je ze als consument niet stellen

REPAREREN DOEN WIJ ZELF Onze technische dienst is de beste van Nederland

Dit alles voor een bedrijf dat zich wil profileren tot de top 3 van Nederland

De volgende keer bij een reparatie zal ik dan ook in de garantie periode eerst contact zoeken met de importeur Dit scheelt veel ergernis
Bij de importeur van mijn tv had ik hem naar door de importeur aangewezen bedrijf kunnen brengen. Dit bedrijf heeft een fabrieks autorisatie voor 14 merken. De reparatie had dan =/- 10 dqgen geduurd
Bovendien zeggen zij uit hun zelf niet dat zij de beste van Nederland zijn

Gast

Als ik een leverancier/technische dienst bel om te vragen waar een reparatie blijft en er wordt mij verteld ik vraag het even na ik bel u vandaag nog terug. Dan zeg ik altijd beleefd. Vraag het rustig even na en plaats mij maar even in de wacht. Ik wacht wel.... Dit heeft meestal een positief effect. Je moet je immers niet zo gemakkelijk af laten schepen, omdat dat natuurlijk heel gemakkelijk is voor de leverancier/technische dienst/winkel.

ik zou zeggen succes

Henk de Huig

Ongelezen bericht door Henk de Huig »

:lol:
Service is binnenkort helemaal terug naar 0 want er staat voor hun hetzelfde te wachten als MEGAPOOL !

Binnen een maand gaan er al verschillende filialen dicht !!

LET OP DUS ! alleen nog voor stofzuigerzakken naar de HARENDSE HOEFSMIT.

:lol:

Gast

Wat is dit nou weer voor onzin?????????? Slaat echt nergens op......

Gast

had ze vier maanden geleden al een mail gestuurd dat ze maar lekker moesten
doorgaan zo dan zouden ze net zo eindigen als megapool. blijkt dat ik dus gelijk had. voor de goede orde wacht al vijf maanden op bericht van hun . bellen
mailen brieven gestuurd dus daar licht het niet aan. is natuurlijk al opgelost
door een ander maar de garantie die harense smid belooft heeft mij 300 euro
gekost.

BertB

Ongelezen bericht door BertB »

Wil even mijn complimenten maken naar de Harense smid. Snelle service tv binnen 1,5 week gerepareerd retour.......nieuwe beeldbuis.

Gesloten