Heb ruim 3 jaar geleden een HD videocamera gekocht van Panasonic, heel tevreden mee, heb wel meer producten van Panasonic, altijd degelijk en goed in opties etc. In December klapte -bij gewoon gebruik- het beeldscherm echter opeens niet meer in. Garantie was al voorbij, dus even zelf gekeken, bleek dat het kunststof onderdeeltje, waar het veertje aan zit dat het schermpje inklapt, gebroken was... Fabricage fout?? In ieder geval geen groot probleem lijkt me, omdat ik zelf door 4 schoefjes los te draaien kon zien wat het probleem was.
Ik had de camera via een webwinkel gekocht die inmiddels niet meer bestaat, dus contact gezocht met Panasonic hoe ik de camera zou kunnen laten repareren. Dit soort dingen heeft Panasonic uitbesteed (zoals ook andere merken als LG, Philips, Sony) aan het "bedrijf" E-care. Daar contact mee gezocht, en mij werd verteld dat ik de camera op kon sturen, en ze gaven aan dat er een prijsopgave zou komen als het meer dan 113 euro zou kosten. Prima, ik verwachtte toch niet meer dan 70 euro kwijt te zijn, zo iets kleins...dat kan toch niet al te veel kosten... Ondertussen werd mijn dochter vroeger dan verwacht geboren, dus aangegeven aan e-care dat ik graag mijn camera zo spoedig mogelijk retour zou willen zien... Nou, communicatie intern en extern is zeker geen sterk punt van e-care.... Ik had de camera verzekerd verstuurd, maandag afgeleverd door postnl, woensdag wisten ze pas intern waar ie was... door naar Antwerpen...(blijkbaar kunnen ze niet alles in Duiven en ging de camera naar de locatie in Belgie)...En meerdere verzoeken tot een status van de reparatie en wat de verwachting was hoe lang het ging duren werden afgedaan met bijvoorbeeld " uw camera is op weg naar Antwerpen naar een externe reparateur".
Na een nieuwe verzoek, werd er na bijna een week gereageerd dat de camera verzonden was en "komende" week afgeleverd zou worden. Dus het zou me in ieder geval minder dan 113 euro gaan kosten....
Camera werd 3 of 4 dagen later geleverd en wat bleek... of ik even 143,75 wilde neertellen!!! Wat doe je dan....?? Je kan 'm moeilijk terug sturen... Chauffeur later terug laten komen, zodat ik geld kon halen... Ik wilde dit achteraf wel korstluiten met Panasonic/E-care... Om een lang verhaal niet te lang te maken... van het kastje naar de muur... Panasonic interesseert het blijkbaar niet dat ze hun naam te grabbel gooien met het service level van e-care...Die sturen je meteen naar e-care, ook al meld je al op voorhand dat je dat dus niet wil, maar dat je verwacht dat Panasonic dit voor je, als "klant" gaat uitzoeken... En e-care zegt opeens dat de prijsopgaaf pas gedaan wordt boven 166 euro...Vragen over fabricage fouten, of dat mogelijk zou zijn en dus wellicht de kosten voor rekening van Panasonic zouden komen, of over een detail op factuur(een post "uitbesteed" a 100 euro ex btw) worden niet beantwoord....
Als ik van te voren had geweten dat het 143,75 zou gaan kosten had ik van de reparatie af gezien, aangezien je voor 100 euro meer tegenwoordig een vergelijkbare en zelf betere videocamera kan kopen...
Ik voel me dus "zwaar" ge...tild.... Niet zo zeer financieel, maar gewoon de manier waarop... Ik heb om een vergoeding/tegemoetkoming gevraagd bij beide bedrijven, maar ja, je weet het antwoord al... Er wordt zo arrogant/onprofessioneel mee omgegaan, ongelooflijk... excuses..?? niks...
Iemand een idee of ik hier nog iets mee kan?? Ik zou tevreden zijn als ik 50 euro retour zou krijgen, dan vind ik de reparatie "redelijk"....
Alvast bedankt voor enige terugkoppeling,
gr.
Wil
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte service Panasonic / E-care (ecare)
Re: slechte service Panasonic / E-care (ecare)
Hoi Wil.
Ik ben erg benieuwd naar de afloop van bovenstaande.
Heb je nog iets kunnen ondernemen?
Ik ben namelijk bang dat ik me momenteel in een zelfde soort situatie bevind of ga bevinden...
Ik ben erg benieuwd naar de afloop van bovenstaande.
Heb je nog iets kunnen ondernemen?
Ik ben namelijk bang dat ik me momenteel in een zelfde soort situatie bevind of ga bevinden...
Ondanks dat Webcare teams door veel consumenten gezien wordt als "Damage Control" heeft Panasonic geen webcare team (of ik heb het in ieder geval niet gezien). Daar waar bedrijven als Philips en Samsung nogal eens bekritiseerd worden over de coulance regels kent Panasonic dat woord helemaal niet, ze mogen dan mooie TV's hebben maar om die reden(en) hebben ze voor mij voorgoed afgedaan.
hoi ferdolino, niks van dat, geen excuses vind ik nog het ergste. Én of die onvakkundige telefoniste (klantenservice kan je zo iemand echt niet noemen...) hier nog op is aangesproken...
lijkt me niet...
dus ik vrees ook voor Panasonic dat ze een goeie klant minder hebben, Samsung heeft ook goeie spullen voor scherpe prijzen.... succes, hoop dat het goed gaat met jouw product.
lijkt me niet...
dus ik vrees ook voor Panasonic dat ze een goeie klant minder hebben, Samsung heeft ook goeie spullen voor scherpe prijzen.... succes, hoop dat het goed gaat met jouw product.