LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony A6000 lens kapot binnen 3 mnd. Mediamarkt:geen garantie
-
- Contacteer:
Sony A6000 lens kapot binnen 3 mnd. Mediamarkt:geen garantie
opgelost
Laatst gewijzigd door jeroen.lamain op 06 okt 2016 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sony A6000 lens kapot binnen 3 mnd. Mediamarkt:geen garantie
het is binnen 6 maand, dus de verkoper dient wel met gedegen bewijs te komen dat het hier om val/stoot schade gaat, de bewijslast ligt in de 1e 6 maand na aankoop bij de verkoper, en simpelweg dit concluderen zonder onderbouwing is dan niet voldoende.jeroen.lamain schreef:Eind juni een Sony A6000 gekocht bij mediamarkt inclusief kitlens.
Werkte fijn, maar 11 september, na een paar fotos maken werkte de lens niet meer.
Bij opstarten verscheen de melding "lens niet herkend, opnieuw bevestigen".
Diezelfde middag nog naar MediaMarkt Eindhoven Ekkersrijt gegaan. Daar een andere lens uitgeprobeerd, die werkte wel. Dus lens opgestuurt.
Netjes fotos gemaakt door de medewerkster. Op het formulier staat "onbeschadigd/vingerafdrukken".
Nu krijg ik vandaag een bericht van de mediamarkt dat de reperateur "techrepair logistiek" val/stootschade heeft geconstateerd en dat dit uitgesloten is van garantie. Reparatie zou 203 euro kosten. Ze zeggen dat de lens vervormd is door "druk" en niet meer rond. Dit was niet zo.
Hier ben ik het dus niet mee eens, volgens mij heb ik de lens onbeschadigd ingeleverd. En de lens is kapot binnen drie maanden ! Hoe kan ik mijn garantie krijgen bij MediaMarkt?
Re: Sony A6000 lens kapot binnen 3 mnd. Mediamarkt:geen garantie
Dat lijkt me een buitengewoon sterk verhaal. de vatting van een lens is doorgaans van een zeer stevig materiaal gemaakt. Bij valschade is het meestal het voorste deel van de lens die schade oploopt en dat is dan duidelijk te zien. U heeft hem schoon en netjes ingeleverd en zoals reeds opgemerkt hierboven is het binnen de eerste 6 maanden aan de verkoper om aan te tonen dat er schade is die aan u te wijten is.jeroen.lamain schreef:Ze zeggen dat de lens vervormd is door "druk" en niet meer rond. Dit was niet zo.
Wel een tip voor de toekomst: fotospullen niet meer bij MM kopen, ze snappen er de ballen van en service bestaat er niet.