LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Bravia 52Z5500 defect panel, strepen in beeld

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ipolice

Sony Bravia 52Z5500 defect panel, strepen in beeld

Ongelezen bericht door ipolice »

Mijn LCD Bravia is aangekocht in Augustus 2009. Precies 2 jaar en 2 dagen later verschijnen allerlei balken en regenbogen in mijn scherm.

Afbeelding

Omdat hij 'over' garantie datum is kan hij volgens Sony niet via de 'normale' reparatie service gerepareerd worden.

Ik heb een escalatie call laten aanmaken bij Sony Nederland en wacht tot heden nog op een antwoord. Telkens bij het bellen naar Sony krijg ik het antwoord dat zij het niet weten en dat ik nog maar 1 week moet wachten.

Ik krijg het idee dat ik hier aan de kant wordt geschoven en weet niet precies wat ik kan doen om het probleem te laten oplossen.
Laatst gewijzigd door ipolice op 24 nov 2011 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Sony Bravia 52Z5500 defect panel, strepen in beeld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag eens een plaatselijke reparateur met deze foto, want bij sommige is een reset voldoende.
Omdat er wel kleuren zijn kan het een foutje zijn die soms voordelig op te lossen is.
Helaas heeft U veel betaald in 2009 voor deze 52" en geen extra garantie genomen.
Sony is niet meer zo goed als 30 jaren terug, Samsung is nu beter en vroeger was dat andersom!

ipolice

Ongelezen bericht door ipolice »

Inmiddels 22 dagen verder, nog niets van Sony vernomen.
Spannend..

Ik heb de bon nog even opgezocht:

31-10-2009 aangekocht
02-11-2011 call geregistreerd bij Sony

Ik snap niet waarom het 22 dagen moet duren om de TV uberhaupt te laten repareren..!!

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Waar heb je je TV gekocht?

Op de site van consumentenbond.nl staat:
In de wet staat, dat de winkelier het probleem op moet lossen.

Terug naar de winkelier dus.
Van een TV mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 2 jaar (afhankelijk van de prijs). De extra garantie is gewoon een verkooptruc om je meer te laten betalen.

bouton

Ongelezen bericht door bouton »

Wij hebben exact dezelfde problemen met onze sony bravia. Gekocht op 3 0ktober 2009, voor 12oo euro, bij BCC. LCD scherm ging eerst kapot in augustus 2010, gerepareerd door sony (servicebedrijf FRS) onder garantie, op 9 september 2009. Hele scherm vervangen, was dus niet even op te lossen door het toetstel te resetten zoals in het forum wordt gesuggereerd.. Kregen 90 dagen (!) garantie op de reparatie.
Gisteren (7 januari 2011) terwijl we zaten te kijkenveranderde van het ene moment op het andere het scherm in een serie strepen. De garantie is nu natuurlijk verlopen. Ik heb de indruk dat het hier om een fabricagefout gaat die veel vaker voorkomt, gezien de vele reacties op internet.

Gesloten