LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Home Cinema System HTD 710 SF

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
marrie78

Sony Home Cinema System HTD 710 SF

Ongelezen bericht door marrie78 »

Wij hebben in augustus vorig jaar bovenstaande set gekocht via internet. Nu blijkt dat bepaalde dvd's niet afspelen in de dvd speler. We hebben contact opgenomen met Sony en de dvd recorder gebracht (dit was toen nog binnen de garantie termijn). Wij kregen diverse verhalen te horen, de manier van branden was niet goed, of de software waarmee de film gemaakt was was niet goed (alhoewel diezelfde dvd wel afspeelde op een andere recorder, maar dit terzijde), enz.enz. Echter, men kon het probleem niet vinden. Wij kregen de recorder weer mee omdat volgens hen de dvd recorder voldeed aan de fabrieks-eisen en de dvd recorder het dus volgens hen, moest doen. Echter, bepaalde dvd's van een bepaald merk spelen nog steeds niet af. Wij krijgen nog steeds de foutmelding dat de disc vuil is. Alhoewel het steeds nieuwe dvd's zijn. Na de dvd recorder nogmaals gebracht te hebben bij Sony kregen wij in eerste instantie te horen dat het kwam doordat er op de door ons bijgeleverde dvd een kras zat. Echter, wij weten zeker dat er op de dvd geen kras zat, maar dat was het probleem niet. Wij wilden gewoon een dvd recorder die dvd's afspeelt, lijkt mij een logische verwachting van een klant. Na een lang gesprek kregen wij als advies een klacht in te dienen bij Sony. Dit hebben wij schriftelijk gedaan, maar het antwoord bleef hetzelfde. De dvd recorder voldeed aan de fabrieks-eisen en dat was dat. Daar konden we het mee doen. En welke dvd's het wel doen in de dvd recorder?? Natuurlijk, Sony dvd's!! Geen TDK dvd's, geen ander merk, alleen maar Sony. Nu vraag ik me af of de recorder zo gebouwd is dat je verplicht bent Sony dvd's te kopen!
Hebben nog meer mensen hier last van vragen wij ons af?? En hoe hebben zij dit opgelost?? :?:

Captain Pervert

Re: Sony Home Cinema System HTD 710 SF

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ten eerste ben je niet duidelijk: gaat het nu om originele DVD's op kopieeen? En welk merk?

Ieder merk DVD-recordable is een beetje anders, en dmv firmware (ingebouwde software) herkent iedere DVD recorder een bepaald aantal DVD recordables. De meeste kunnen overweg met alle A-merk DVD's.

Dus ik ben benieuwd welk merk DVD's er niet in gelezen worden, je bent daar helaas erg vaag over.

marrie78

Ongelezen bericht door marrie78 »

Het gaat zeer zeker niet om kopieen! Het gaat om origineel gebrande dvd's van bv. TDK, of Philips enz. Deze brand ik zelf via de computer met een origineel zelf gekochte programma t.w. pinnacle studio. Het vreemde is dat herschrijfbare dvd's van film a het wel doen, maar brand ik deze zelfde film a op een niet herschrijfbare dvd dan geeft hij een foutmelding aan dat de disc vuil is! Als ik dan bv. deze dvd, die dus de foutmelding geeft, in de computer laat afspelen of in een andere dvd recorder van het merk Philips dan speelt deze wel af.
Sony geeft als reactie dat de sony recorder het goed doet, en het inderdaad vreemd is dat deze niet afgespeelt worden, maar dat dit zou liggen aan de software waarmee de dvd gebrand is. Maar nogmaals, hoe is het dan mogelijk dat als ik op een herschrijfbare dvd deze film a brand, dat deze het wel doet??
Ik hoor graag wederom reactie waarvoor alvast mijn dank!

niles

Ongelezen bericht door niles »

Wij hebben 1,5 jaar na aanschaf hetzelfde probleem. Geen enkele DVD wordt gebrand. Ook het formateren lukt niet. DVD spint 5 keer en geeft daarna "disc is vuil".

Wie is hier al mee terug geweest bij SONY?

gr.niles

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het gaat om origineel gebrande dvd's van bv. TDK, of Philips enz
Heb je een woordenboek bij de hand? Hoe kan een DVD nu EN gebrand EN origineel zijn? Met originele DVD's bedoelde ik natuurlijk DVD's die je koopt met een hoesje erom en een film erop.

Waarom ben je eigenlijk zo stug en probeer je niet gewoon een ander brandprogramma, zoals Nero ofzo. Het is waar wat Sony zegt, DVD's die je fikt in de computer zijn allemaal een tikkie anders door de combinatie DVD-media met het gebruikte programma.

Als je niks van een ander wilt aannemen, zul je ook niets leren. En natuurlijk is Sony de boosdoener, want de bedrijven hebben altijd de schuld vinden we hier bij Radar. En zelf nadenken ho maar.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Dat is inderdaad goed mogelijk,

Ik weet nog dat in het begin bij cd-recorders het ook heel verschillend was welke cd's brandbaar én afspeelbaar waren.
Alleen bepaalde merken werkte toen met bepaalde branders pas later kon je alles voor alles gebruiken.

Mischien is dit ook zoiets??

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Dit ligt wel degelijk aan de gebruikte disken of aan de snelheid waar ze mee gemaakt worden.
Maak de dvd maar is op de laagste snelheid en je zult zien dat ze het doen.
De RWs worden ook langzamer gemaakt en werken daardoor wel.
Als een dvdr langzamer gebrandt word is beschrijving gewoon beter leesbaar door de speler.
Ik maak al mijn dvd r nog steeds op 2,4 speed ook al kan het op 16x.
Mijn players doen het er gewoon veel beter op.(NB: minder nerveuze bewegingen van de laser).
Als dat niet helpt kun je ook een ander merk media proberen.
Dit probleem is al zo oud als de weg naar Rome en speelde al tijdens het cdr tijdperk.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ik neem mijn cd-r's ook gewoon nog op 1x snelheid op. 8)

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Nog even wat aan toevoegen.
Sony ontwerpt zijn apparatuur inderdaad om de beste resultaten te bereiken met de eigen media of de dvdr fabrikanten waar ze een joint-venture mee hebben.
Daar is Sony niet alleen in maar daar maken alle grote fabrikanten zich schuldig aan.

Alle cdr/dvdr hebben een reflectielaag, de zgn dye
Die wijken af per fabrikant.
In de firmware van de recorder/player staat geprogrammeerd hoe met deze reflectielagen om te gaan.
Natuurlijk is de media die ze zelf maken nummer 1 in het lijstje en in de gebruiksaanwijzing staat dan meestal ook dat je dit of dat moet gebruiken.
Nu zijn er veel fabrikanten die deze reflectielaag immiteren en in de indentificatiecode van het diskje staan dan wat getallen die verwijzen naar een fabrikaat.
De recorder leest deze getallen uit en stelt zich daar op in.
Dit gaat niet altijd even goed (NB: vooral in het verleden), met leesproblemen als gevolg.

Een tip.
Bespaar niet op media als het gaat om langdurig op te slaan materiaal.
Ik maak al cdr/dvdr vanaf het prille begin en geregeld kijk ik of dingen nog wel goed uit te lezen zijn.
Je huivert ervan hoeveel er nog echt goed is na 10 jaar.
80 procent van de collectie heeft last van errors en bij sommige is de cdrot er al diep ingeslagen.(zwarte vlekken).
De duurder media heeft er veel minder last van.
Dus als je dierbaar cameramateriaal opslaat koop het wat duurdere Verbatim , Tayo Yuden, Mitsui, GMC, of een ander bekend staand merk.
Philips zat vroeger bij Tayo Yuden maar ik heb ook al Ritek met de naam Philips gezien. (NB:Ritek is een van de betere B-merken en gebruik ik voor materiaal wat kortere tijd bewaard hoeft te worden).
Je hebt geen zekerheid wat er onder het label zit als je de ID-code niet uitleest, en zelfs die wordt vervalst door sommigen.
Maak in ieder geval dubbele backups en maak elke 5 jaar een copy hiervan.
Ze zeggen wel dat het materiaal 100 jaar meekan, maar de praktijk wijst anders uit.

Gesloten