| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Speciale cleaner nodig voor LCD tv?
-
audiofreak1
Brilledoekje met een klein beetje water werkt 100&. LCD cleaner kost ongeveer 12,95 en je kunt er jaren mee doen. Steeds om de zoveel tijd een klein beetje sprayen en goed verdelen. Het nadeel van alle nieuwe lcd tv's met zo'n hoogglans lijst is dat ze heel snel vuil worden. Neem een voorbeeld aan Sony, Panasonic, Loewe. Die hebben matte tv's in hun assortiment. Die worden minder snel vuil en geven niet af als je met je vingers er aan zit. Schijnbaar wil iedereen van de Samsung look gebruik maken Blink blink blink, maar van poetsen, vette vingers wordt niet gesproken.
-
Captain Pervert
Re: Speciale cleaner nodig voor LCD tv?
Op beeldbuizen kan je gerust glassex loslaten, voor een LCD zou ik wel speciaal spul kopen (ik heb geen bril
). Maar 20 euro is wel overdreven veel, lijkt me sterk dat het niet voor minder dan een tientje te koop is (mediamarkt ofzo).
Bij computerwinkels zijn volgens mij ook reinigers voor lcd schermen en dan voor een heel wat schappelijker prijs. Maar het is wel aan te raden het scherm zelf met zo'n speciale reiniger schoon te maken. De rand e.d. kun je wel op de ouderwetse manier schoonmaken, maar het scherm is toch wel erg gevoelig.
Ik heb mijn scherm met speciale doekjes schoongemaakt en het is onherstelbaar beschadigd....
Advies: neem een papieren doekje met niets erop, kost niets en zo schoon.
Advies: neem een papieren doekje met niets erop, kost niets en zo schoon.