| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stand-by laten staan Philps TV
Stand-by laten staan Philps TV
Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met de Philips PF9641D/10 ?
Volgens leverancier moet deze op stand-by blijven staan anders loop je binnen een korte tijd tegen een rekening van €250 aan.
cvp
Is er iemand die ervaring heeft met de Philips PF9641D/10 ?
Volgens leverancier moet deze op stand-by blijven staan anders loop je binnen een korte tijd tegen een rekening van €250 aan.
cvp
Re: Stand-by laten staan Philps TV
Hoezo? Wat gebeurt er dan?Volgens leverancier moet deze op stand-by blijven staan anders loop je binnen een korte tijd tegen een rekening van €250 aan.
Ja, dat weet ik namelijk niet, de TV is niet van mij.
Dan raad ik diegene van wie die tv is aan, om dat eens aan de leverancier te vragen. Ben wel benieuwd naar de reden waarom je een tv niet helemaal uit zou mogen zetten.
Of de leverancier moet aandelen bij de betreffende energieleverancier hebben, want tv's erbruken nog aardig wat stroom in stand-by stand.
Of de leverancier moet aandelen bij de betreffende energieleverancier hebben, want tv's erbruken nog aardig wat stroom in stand-by stand.
Ik zal ze eens bellen want ik vond het ook een raar verhaal temeer omdat men aanraadt dat je de TV beter uit kunt zetten ipv op stand-by ivvm brand en zo.
Als ik meer weet kom ik hier op terug.
Als ik meer weet kom ik hier op terug.
-
Toolboy
Door het aan/uit schakelen van de tv kan de schakelaar op de duur inbranden wat over zou kunnen gaan door zelfontbranding ,wat vervolgens het aanwezige stof ontbrand.
T
T
Ik heb het nagevraagd maar de leverancier was een beetje onduidelijk:
Hij had het over een of andere "buis".
Ik zelf ken het toestel niet dus misschien weten anderen waar hij het eventueel over gehad zou kunnen hebben.
Hij had het over een of andere "buis".
Ik zelf ken het toestel niet dus misschien weten anderen waar hij het eventueel over gehad zou kunnen hebben.
-
resp00112469
Dat is een LCD TV met ambylight. Van dit type is bekend dat na een aantal jaren, 2 tot3, de voeding er uit knalt. Dat komt door de elco's die dan defekt raken en dat wordt versneld doordat deze steeds aan wisselende temperaturen bloot staan.
Blijft het toestel op st-by staan, dan blijft de temperatuur vrijwel constant en gaan ze langer mee.
Het defekt raken van de voeding gebeurt altijd bij het inschakelen, als de spanning er af is geweest.
Dus een fabel is het niet, maar het kost wel wat energie en hoeveel die voeding trekt in st-by is mij niet bekend.
Vr. Gr. Hans.
Blijft het toestel op st-by staan, dan blijft de temperatuur vrijwel constant en gaan ze langer mee.
Het defekt raken van de voeding gebeurt altijd bij het inschakelen, als de spanning er af is geweest.
Dus een fabel is het niet, maar het kost wel wat energie en hoeveel die voeding trekt in st-by is mij niet bekend.
Vr. Gr. Hans.
Hallo Hans,
Bedankt voor je antwoord.
Het is me nu heel duidelijk.
Leverancier had het over 5 Euro per jaar meer aan energiekosten maar dat vind ik wel heel erg weinig, maar misschien heeft hij gelijk.
In ieder geval bedankt
Gr. cvp
Bedankt voor je antwoord.
Het is me nu heel duidelijk.
Leverancier had het over 5 Euro per jaar meer aan energiekosten maar dat vind ik wel heel erg weinig, maar misschien heeft hij gelijk.
In ieder geval bedankt
Gr. cvp
Typisch philips weer, als je je tv niet op standby laat staan explodeert de voeding na 3 jaar, philips had bij crt al veel ellende maar dit is echt te zot voor woorden.
Is dit niet HET bewijs dat het gewoon een ondeugelijke, slappe, krakkemikkig tv is?(iedergeval de voeding dan) als het nog kan ruil hem in voor een ander merk.
Zowat alle lcd/plamsa's hebben overegens OOK wanneer ie met de netschakelaar uitstaat een soort van standby stand.
Bij CRT tv's is standby inderdaad iets beter voor de voeding, gezien die meestal die zich wel geheel uitschakelen, en bij het inschakelen een behoorlijk piekstroom hebben, maar dan praten over een veel langere tijd dan 3 jaar.
Is dit niet HET bewijs dat het gewoon een ondeugelijke, slappe, krakkemikkig tv is?(iedergeval de voeding dan) als het nog kan ruil hem in voor een ander merk.
Zowat alle lcd/plamsa's hebben overegens OOK wanneer ie met de netschakelaar uitstaat een soort van standby stand.
Bij CRT tv's is standby inderdaad iets beter voor de voeding, gezien die meestal die zich wel geheel uitschakelen, en bij het inschakelen een behoorlijk piekstroom hebben, maar dan praten over een veel langere tijd dan 3 jaar.
-
resp00112469
Het is niet alleen Philips die dat probleem heeft. Er staat wel Philips op, maar de meeste toestellen komen uit China, Taiwan, Verweggistan enz.
De piekstroom is bij LCD en plasma TV tegenwoordig dusdanig hoog dat er een zgn. softstart ingebouwd is, d.w.z. dat de voeding eerst half wordt opgestart en daarna naar vol vermogen gaat. Als de softstart defekt is en dat gebeurt soms, dan gaat bij het inschakelen zelfs de 16A zekering in de groepenkast er uit!
Alles is zeer complex opgebouwd en dicht, dus ook compact samengesteld, daardoor temperatuur gevoelig.
In stand-by gebruikt zo'n ding meestal niet meer dan een beltrafo die ook 24 uur per dag aan staat, dus voor de kosten hoeft men dat niet te laten. (ca. 3 watt)
Wat brandgevaar betreft hoeft men tegenwoordig ook niet bang meer te zijn, die kans daarop is zo klein dat het te verwaarlozen is. Alles zit afgeschermd in een metalen behuizing, hooguit kan het wat rook ontwikkeling geven.
Bovendien zitten er minder brand gevoelige onderdelen in dan in een beeldbuis TV.
Vr. Gr. Hans.
De piekstroom is bij LCD en plasma TV tegenwoordig dusdanig hoog dat er een zgn. softstart ingebouwd is, d.w.z. dat de voeding eerst half wordt opgestart en daarna naar vol vermogen gaat. Als de softstart defekt is en dat gebeurt soms, dan gaat bij het inschakelen zelfs de 16A zekering in de groepenkast er uit!
Alles is zeer complex opgebouwd en dicht, dus ook compact samengesteld, daardoor temperatuur gevoelig.
In stand-by gebruikt zo'n ding meestal niet meer dan een beltrafo die ook 24 uur per dag aan staat, dus voor de kosten hoeft men dat niet te laten. (ca. 3 watt)
Wat brandgevaar betreft hoeft men tegenwoordig ook niet bang meer te zijn, die kans daarop is zo klein dat het te verwaarlozen is. Alles zit afgeschermd in een metalen behuizing, hooguit kan het wat rook ontwikkeling geven.
Bovendien zitten er minder brand gevoelige onderdelen in dan in een beeldbuis TV.
Vr. Gr. Hans.
Quote hans
-------------
------------------------------------------------------------------------------
Helemaal mee eens.
In standby mode werkt meestal alleen het 5 Volt circuit om de processor aan de gang te houden en gebruiken die dingen practisch niets.
Panel tv's zijn er ook op ontworpen zo gebruikt te worden.
Op de meesten zit geen aan/uitschakelaar.
Weinig om ongerust over te worden.
Had dat volgens mij hier ook al gepost maar was weg gehaald?????
-------------
------------------------------------------------------------------------------
Helemaal mee eens.
In standby mode werkt meestal alleen het 5 Volt circuit om de processor aan de gang te houden en gebruiken die dingen practisch niets.
Panel tv's zijn er ook op ontworpen zo gebruikt te worden.
Op de meesten zit geen aan/uitschakelaar.
Weinig om ongerust over te worden.
Had dat volgens mij hier ook al gepost maar was weg gehaald?????
Mechanisch gezien is Philips altijd al een krikkebeen geweest; heb nooit anders geweten.
Stukgetrokken VCR banden, niet meer goed draaiende bandrecorders e.d., kortom, was vroeger dus al een ramp.
Zo te lezen nog niet veel gewijzigd daar in Eindhoven (of is het nu Amsterdam?.
Stukgetrokken VCR banden, niet meer goed draaiende bandrecorders e.d., kortom, was vroeger dus al een ramp.
Zo te lezen nog niet veel gewijzigd daar in Eindhoven (of is het nu Amsterdam?.