LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Televisie veel goedkoper geworden
Televisie veel goedkoper geworden
Beste forumleden,
Ik heb afgelopen maand een televisie gekocht, de Sony KDL-50W685. Ongeveer 40 dagen geleden zal het zijn dat ik deze televisie aangeschaft heb voor een bedrag van 1300 euro. Nu kwam ik vandaag dit tegen:
http://www.mediaplaats.nl/beeld_en_gelu ... en/0124020
Dezelfde televisie is nu 300 euro goedkoper. Heb ik nu nog rechten, kan ik die 300 euro nog terug vragen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee!
Henk
Ik heb afgelopen maand een televisie gekocht, de Sony KDL-50W685. Ongeveer 40 dagen geleden zal het zijn dat ik deze televisie aangeschaft heb voor een bedrag van 1300 euro. Nu kwam ik vandaag dit tegen:
http://www.mediaplaats.nl/beeld_en_gelu ... en/0124020
Dezelfde televisie is nu 300 euro goedkoper. Heb ik nu nog rechten, kan ik die 300 euro nog terug vragen?
Henk
Re: Televisie veel goedkoper geworden
Nee, dat kan niet. Je hebt 40 dagen geleden een koopovereenkomst gesloten, waarbij jij hebt geoordeeld dat die TV 1300 euro waard was, en dat er ook voor betaald hebt. Wat er in de tussenliggende ~6 weken is gebeurd met de prijs, is van generlei belang voor die beslissing toentertijd. Misschien is de yen wel in prijs gedaald, komen er nieuwe modellen aan, of weet ik wat.Henk_dg schreef:Beste forumleden,
http://www.mediaplaats.nl/beeld_en_gelu ... zen/012402
Henk
-
Nee, je hebt geen rechten. Dat is het eerste uitgangspunt. Koop=koop, en kan niet zomaar ongedaan worden gemaakt, tenzij de voorwaarden van de winkel iets anders zeggen.
Stel je eigen eens de vraag:Dezelfde televisie is nu 300 euro goedkoper. Heb ik nu nog rechten, kan ik die 300 euro nog terug vragen?
Had je bijbetaald, als de TV 300 euro duurder was geworden?
Wat jullie zeggen kan ik begrijpen, maar ik zou toch ook de televisie terug kunnen brengen en vervolgens voor de lage prijs het toestel weer opnieuw kunnen halen?
Kan, als het bedrijf deze mogelijkheid heeft.Henk_dg schreef:Wat jullie zeggen kan ik begrijpen, maar ik zou toch ook de televisie terug kunnen brengen en vervolgens voor de lage prijs het toestel weer opnieuw kunnen halen?
Dan ga ik daar maar eens naar informeren. Dank voor jullie antwoorden!
Aan optimisme ontbreekt het je niet, dat is positief. Denk alleen dat de winkel er ietwat anders over zal oordelen. Laat eens horen of het gelukt is?Henk_dg schreef:Dan ga ik daar maar eens naar informeren. Dank voor jullie antwoorden!
Ga ik doen! Jullie horen het! Is het proberen wel waard in ieder geval
-
Terug brengen is toch binnn 30 dg???u zegt 40
Eerlijk gezegd ,als je de winkel uitloopt weet je....ding is minder waard..en zie nu
Net als auto kopen,je lgt 1000 neer rijd showroom uit daaaag 500 euro is ie al minder waard...
Beetje reeel blijven zeg sorry..idd als hij duurder geworden was,nee dan niet,,,natuurlijk
Kijk je ook zo bij de weekelijkse boodschappen oh prijzenoorlog..oh recht op breng alles terug...
Eerlijk gezegd ,als je de winkel uitloopt weet je....ding is minder waard..en zie nu
Net als auto kopen,je lgt 1000 neer rijd showroom uit daaaag 500 euro is ie al minder waard...
Beetje reeel blijven zeg sorry..idd als hij duurder geworden was,nee dan niet,,,natuurlijk
Kijk je ook zo bij de weekelijkse boodschappen oh prijzenoorlog..oh recht op breng alles terug...
Terugbrengen is helemaal geen optie als dat niet uitdrukkelijk in de winkel, of op de aankoopbon wordt vermeld....
Zucht...
Zucht...
-
De winkelier zit er vast op te wachten om zomaar 300 euro uit te delen.
Vertel ook even hoe ze keken toen U vertelde wat de bedoeling was ! Ik bewonder uw positieve kijk op de zaak.
Ja, nou en of, schreef ik ook al: nou die winkelier nog overhalen en verder heeft ie beloofd te laten weten of het gelukt is. Is dat zo wil ik wel graag de naam van die winkel; sluit ik me graag aan met mijn ook nog kort gebruikte 'nieuwe' TV.sjoegel schreef:Vertel ook even hoe ze keken toen U vertelde wat de bedoeling was ! Ik bewonder uw positieve kijk op de zaak.
-
haha 300 euries is wel 300 euries, ik zou het ook geprobeerd hebben. En dan later een kennis erheen sturen om de tv opnieuw te kopen.
Ook ik vraag me af op welke grond (koop = koop) TS de TV terug wil brengen.
TS heeft hem op internet goedkoper gezien ruim 40 dagen na aankoop.door bprosman » 27 nov 2013 15:06
Ook ik vraag me af op welke grond (koop = koop) TS de TV terug wil brengen.
De kans is groot dat hij in decemberweer goedkoper is of januari of februari of maart.
Is iemand die nadat hij iets gekocht heeft de advertenties in de gaten houd of hij het toch te duur heeft gekocht.Er zijn van die mensen.Ik koop ook wel eens iets wat later goedkoper aangeboden wordt zo is het leve nu eenmaal. Wie benauwd leeft wie benauwd sterft was de leus van mijn ouders.
gr Henk
-
Feit dat de tv 300 goedkoper is
Echt als ik zo,n klant zou krijgen,hihih
O.T. Verkoop jij T.V. 's dan?rozemarijntje schreef:Feit dat de tv 300 goedkoper is
Ja dat deel snap ik, wat ik bedoelde is op welke wettelijke grond, met welk recht TS de TV terug wilde brengen. Er bestaat geen wet die zegt dat als je een toestel goedkoper ziet je het recht heb de koop ongedaan te maken.TS heeft hem op internet goedkoper gezien ruim 40 dagen na aankoop.