LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV beeldkwaliteit

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Rob1234

TV beeldkwaliteit

Ongelezen bericht door Rob1234 »

Ik zie in de aankondiging dat mensen met een LCD tv de kans lopen slecht beeld via de kabel te hebben.
Ik heb zelf net een LCD tv en ik moet zeggen dat het beeld op de kabel (Casema) beter is dan ik ooit gedacht had. Het beeld op de oude tv was vrij slecht maar de nieuwe geeft een perfect beeld.
Het belangrijkste is: goede kabels gebruiken, goede splitters gebruiken.
Het signaal op de kabel is vaak niet de beperkende factor.

RaymondPloeg

Re: TV beeldkwaliteit

Ongelezen bericht door RaymondPloeg »

Ik werk zelf als verkoper en wat ik een beetje raar vindt aan de aankondiging is dat ze juist de schermen er de schuld van willen geven.
Hoewel juist vaak de kabelaanbieders de schuldige zijn.

Probleem is gewoon het signaal is analoog en de meeste TV's van tegenwwordig (ook beeldbuis!) die zijn allemaal digitaal. Helemaal ruis vrij zul je nooit krijgen via de kabel en dat is al erg vaak gezegd in consumenten programma's. Ik zie dan ook in onze winkel een explosieve groei de laatste 2 jaar in schotels.

Ik kan als tip geven gebruik een erg goede coax kabel, metalen splitters/stekkers en evt goede versterkers. Wij gebruiken alles van het merk Hirschmann....is wel wat duurder maar verschil is te merken.

De mooral geef niet de LCD en PLASMA schermen de schuld maar vooral de kabelaanbieders maar dat kan ik in de aankondiging niet uit opmaken

Rob1234

Ik denk juist dat die kabelaanbieders er van zullen balen om steeds maar de schuld te krijgen van iets wat vooral bij de klant en zijn apparatuur ligt.
Op mijn vorige TV had ik bepaalde kanalen met strepen erin en ik dacht altijd dat dit zo uit de kabel kwam. Maar nu ik een goede TV heb is het helemaal weg.