LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VCD's

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Archangel

VCD's

Ongelezen bericht door Archangel »

Ik heb een vraagje mbt het afspelen van VCD's op een dvd speler.
Mijn oude (merkloze) speler speelde VCD's wel goed, echter maar tot een minuut of 10/15.
Ik heb nu een nieuwe speler (sony) die deze VCD's wel afspeelt, alleen in zwart wit!! Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
En wat er aan te doen valt evt>?

audiofreak1

Re: VCD's

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Kijk eens in je speler of de uitgang niet op SVHS/YC ingesteld staat.
Probeer anders eens een andere scartingang op je TV.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

is je brnadprogramma wel goed, kijk de vcd eens af op de comp, heb je er daar ook last van? Probeer NEro es

Archangel

Volgens de verkoper heeft het te maken met de manier waarop ze zijn gebrand (NTSC???) Maar bij mijn broer spelen ze wel gewoon goed af...

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

NTSC is geen manier van branden maar een systeem van uitzenden. NTSC (voornamelijk de VS e.d. ) hebben een andere manier van opbouwen van een beeld, NTSC heeft 29,97 frames per seconde terwijl PAL (de europese tegenhanger) er "slechts" 25 frames per seconde uitgooid. Dat maakt voor het oog weinig uit, boven de 23 zie je eigelijk geen verschil tussen 23 frames of 30 frames per seconde. Hoewel je van NTSC dus beter beeld zou verwachten zijn het aantal lijnen waaruit het beeld word opgebouwd minder dan bij PAL. Dan is er nog een verschil in de beeldopbouw maar dat word een heel verhaal over even en oneven lijntjes e.d. die om en om 25 keer per seconde worden ververst...

Deze verschillen zorgen ervoor dat niet iedere TV of speler NTSC of PAL goed kan "begrijpen" kenmerk is inderdaad dat het beeld zwart-wit word.

Of dit een NTSC -probleem is... ik weet het zo net nog niet omdat de oude DVD-speler er geen probleem mee had maar pas na 15 minuten en NTSC zou dus meteen een probleem moeten zijn. De meeste DVD-spelers van deze eeuw kunnen zowel NTSC als PAL aan, net als de meeste TV's (als ze daarop ingesteld zijn, dat doet niet ieder apparaat automatisch)

geef voor de gein eens je merk en type DVD-speler op, daar kan ik misschien aan zien of hij NTSC ondersteund. Wat de verkoper je vertelde dat de manier van branden ermee te maken zou hebben is een beetje verkeerd dus, hij heeft de klepel gehoord... maar de klok kan hij niet vinden ;)

Archangel

Gisteren belde Expert mij op om door te geven dat de Philips speler de VCD's WEL in kleur afspeelt (had 2 discs daar gelaten)
Dus de "brandmanier" was je reinste larie...
De Philips speelt weliswaar geen DivX, wat de Sony wel doet, maar het gaat mij hoofdzakelijk om gebrande DVD's en VCD's af te spelen.
Mag de speler gewoon inruilen... wel goede service!

:D

Gast

Kijk eens in je speler of de uitgang niet op SVHS/YC ingesteld staat.
Probeer anders eens een andere scartingang op je TV.
Als deze niet goed staat dan gaat óf je beeld flikkeren, of je beeld is groen, niet zwart-wit.
Niet idere DVD-speler ondersteunt nou eenmaal VCD's.
Niets aan te doen, gewoon verkeerde drivers voor `t type.
De playstation2 is daar een goed voorbeeld van [afhankelijk van de versie].

Archangel

De Philips doet het prima met VCD's, ik ben weer helemaal "appie" !

:D

Gast

Heb ook een Philips.
Aan te raden.
Heb de ouwe heer maar een bloemetje gestuurd op z`n verjaardag [leugen].

't Is alleen jammer dat je met philips monitors geen software met digitale ondersteuning krijg maar onze spaarlampen doen `t.

Gesloten