LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervangen van beveiligingskaart van canaldigital

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
johnlantinga

vervangen van beveiligingskaart van canaldigital

Ongelezen bericht door johnlantinga »

sinds 1996 ben ik tevreden ( zonder abbonnement en service-pakket)kijker via de schotel bij canaldigital nu krijg ik een brief waarin ze aangeven dat er een nieuwe beveiligingskaart in de decoder moet en geeft men hier de website "kaartwissel" voor op om deze aante vragen.toen ik hierop ging kijken bleek tot mijn verrassing dat voor het vervangen van deze kaart een bijdrage van 59,95 euro wordt gevraagd na een telefoontje met een 0,80 nr bleek dat het ging omdat er teveel zwart word gekeken en dat men hierom een nieuw kaart gaat invoeren op de vraag of ik bij het niet nemen van de kaart nog steeds onvangst heb zei men dat dit niet het geval is. mijn inziens maak canaldigital in deze situatie gebruik van het feit dat je niet kunt overstappen naar een andere sataliet beheerder waardoor je ongevraagd en ongewild voor extra kosten komt te staan omdat hun verlies hebben door de zwartkijkers en dit verhalen op de legale kijker.

karr-1

Re: vervangen van beveiligingskaart van canaldigital

Ongelezen bericht door karr-1 »

Maar wat wil je nu precies zeggen dan? Het is een feit dat veel mensen zwart kijken naar dit soort kanalen met behulp van illegale apparaten, kaarten etc.

Een keer in de zoveel tijd worden de kaarten dan ook verwisseld om dit tegen te gaan. Het bedrag wat ze er voor vragen is misschien wat aan de hoge kant, maar er zal vast een redenering achter zitten.

Dat jij het kanaal via de satelliet "gratis" kunt bekijken is een gunst maar geen recht. Het staat Canal Digital dan ook vrij om dit te stoppen.

Of begrijp iik je nu helemaal verkeerd?

Henk001

Re: vervangen van beveiligingskaart van canaldigital

Ongelezen bericht door Henk001 »

Ook ik moet nu een nieuwe Smartcard aan schaffen.
Iedere nederlander betaald via de belasting omroepbijdrage, hier merk je (n)iets van, alleen het belastingtarrief is hierdoor iets hoger.
Canaal digitaal heeft zich verplicht om de nederlandse kanalen door te geven, en word hiervoor via genoemde omroepbijdrage voor betaald. Afspraak was hierbij dat de consument niet nogmaals hiervoor hoeft te betalen.
Nu Canaal digitaal dit forse bedrag vraagt voor de nieuwe smartcard word deze afspraak niet nagekomen.
In de laatste uitzending van RADAR werd gezegd dat men in deze zaak zal induiken.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Henk.

Gesloten