LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde Garantie LG en reparatie service Technorep

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
MagicTrance

Vreemde Garantie LG en reparatie service Technorep

Ongelezen bericht door MagicTrance »

reemde Garantie LG en reparatie service Technorep
Beste mensen,

Ik ben sinds enkele maanden een trotse bezitter van de LG 47lx9500

Deze heb ik besteld bij T-online-shop.nl

Nu was het geval dat deze aan de binnenzijde een vetvlek vertoonde en heb ik dus gevraagd of dit opgelost kon worden, en dat was mogelijk en zal gaan via Technorep.
Deze haalde de tv met een paar dagen al op en 3 dagen later had ik de tv al terug met de Vlekken inderdaad weg
Maar wat nu ze hadden waarschijnlijk met het aandrukken van het scherm mijn LED display vernield en had ik dus allemaal een soort schijnwerpers in het beeld.

Dus wederom gebeld en de tv is netjes weer opgehaald.

Wat blijkt hij is niet meer te repareren en moest er een Remplace aangevraagd worden en hier begint de ellende.

De shop waar ik hem gekocht heb komt uit duitsland blijkt en omdat de LG in de benelux zit vervalt mijn garantie in nederland en moet de tv naar Duitsland gestuurd worden.

Maar het vreemde is hij mag wel gerepareerd worden in Nederland maar als het op de Remplace aankomt kan het ineens niet meer.

Maar nog een Punt het display is vernield bij de reparatie cq bij het verwijderen van de vlekken is het dan niet zo dat Technorep er voor verantwoordelijk is.

tenslotte heb ik 3 maanden garantie op de reparatie
En als er beschadigingen zijn moet je dat melden binnen 24 uur bij technorep

Wel makkelijk de tv van een klant vernielen en hem later maar weer afschuiven naar de winkel waar hij vandaan komt

Ik denk dat ik zo erg lang kan wachten op een nieuwe vervangende tv
Ik had hem net 6 maanden .

Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat meer duidelijkheid over kunnen geven.

MagicTrance

Re: Vreemde Garantie LG en reparatie service Technorep

Dat is een antwoord wat nergens op slaat.

Maar je zult het wel niet beter weten en zal het je niet kwalijk nemen
Lijkt mij meer verveling ....

:(

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

De Forumtrol
Ze hebben je op een magistrale manier genaaid moet je maar in eigen land kopen.

Hoeft niet altijd zelf heb ik een Sharp Zweeds model via internet gekocht in nederland en gewoon drie jaar garantie, auto s uit het buitenland vallen veelal ook ondergarantie bij de dealer van gekocht merk of ze blij zijn is wat anders.
Waarom zou LG daar moeilijk overmoeten zijn, binnen de EU zou het vanzelfsprekend moeten zijn garantie verlening waar ook gekocht binnen deze grenzen

MagicTrance

Overigens even een aanvulling het lijkt toch echt dat je via een Nederlandse website de tv hebt gekocht zie de naam

t-online-shop.nl

Werd er ook door de Kieskeurig website heen gelinkt

Dus dan denk je ook dat je met een echt Nederlands toestel hebt te maken
Totdat die dus kapot gaat.

Er zit wel garantie op maar in Duitsland dus
Maar het vreemde vindt ik nog steeds wel dat hij eerst wel door Nederlands bedrijf gerepareerd mag worden, ook voor de tweede maal maar toen het bleek dat hij niet meer te repareren was en omgewisseld moet worden voor een andere toestel begint het heen en weer getrek pas.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

flepp schreef:Waarom zou LG daar moeilijk overmoeten zijn, binnen de EU zou het vanzelfsprekend moeten zijn garantie verlening waar ook gekocht binnen deze grenzen
Het doel van de grensoverschrijdende koop om garantieclaims binnen de Europese grenzen te vergemakkelijken.

De claim dat het toestel teruggestuurd moet worden naar de verkopende partij slaat nergens op en al helemaal de claim op de garantie.

Degene die de reparatie ondeugdelijk heeft uitgevoerd is aansprakelijk voor de schade.
Technorep heeft dus die reparatie uitgevoerd en waarschijnlijk ook nog lomp uitgevoerd waardoor het toestel schade heeft opgelopen.

Technorep dient dan ook verantwoordelijk en aansprakelijk worden gesteld omtrent de schade en dient dan ook de reparatie of vervanging kosteloos uit te voeren.

MagicTrance

Ik heb besloten om de tv vandaag niet aan te nemen dus met andere woorden ik weiger hem.

Heb ze er ook al van op de hoogte gesteld en dat ze wel de overige zaken meekrijgen zoals de ab kabeltjes en brillen en de voet.

En dat hun het maar gaan oplossen met de dealer hoe hij in Duitsland komt.

Ik heb een brief samengesteld die de chauffeur mee krijgt en moet tekenen
zodat ik het bewijs heb dat ze alle benodigdheden hebben meegekregen die nodig zijn voor een omruiling.

Hier de status op technorep

Oplossing
laatst gewijzigd op: 16-11-2011 10:22:30

dealer gesproken: dhr *******.
Toestel ongerep retour sturen aan de consument. De dealer moet het verder oplossen. WIj kunnen niets betekenen.
Reparatie binnen NL kan wel echter omruiling niet gezien het toestel via Duitsland is ingekocht.

Status geschiedenis

16-11-2011
15:10 Retour afspraak gemaakt.
16-11-2011
11:22 Retour wacht op afspraak.
3-11-2011
9:34 Remplace aanvraag.
2-11-2011
10:12 In behandeling bij monteur.
2-11-2011
10:07 Afspraak te maken met klant
2-11-2011
9:49 Wacht op behandeling
2-11-2011
9:04 In behandeling bij monteur.
1-11-2011
14:03 Picked up succesfull performed
28-10-2011
12:09 Home Service afspraak gemaakt.
28-10-2011
11:50 Afspraak te maken met klant
28-10-2011
11:00 Screening Order
28-10-2011
11:00 Toe te wijzen.

MagicTrance

Nu heeft LG Nederland het toch overgenomen

EN zijn we tot een Akkoord gekomen en ik krijg een nieuw toestel

En wel de 47lw980s

Deze is ook full Led en 400 Hz

Dus ben erg blij dat het nu opgelost is
Ik hoop dan ook deze week of volgende week weer te genieten van mijn Cinema tv

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Fijn om te vernemen dat het opgelost is. Fabrikanten moeten gewoon niet zeuren indien het een EU model is. De EU streeft een uniforme markt na, het tegen werken met dit soort acties lost niet op.

Anders moeten ze hun waar niet in de EU verkopen.

Suus89

Ongelezen bericht door Suus89 »

Ik heb nu een zelfde soort probleem
Mijn LG is in januari jl kapot gegaan en ik krijg hem ook niet gemaakt.
De televisie is ook aangeschaft bij www.t-online-shop.nl maar deze geven geen gehoor.
Lg heeft een reparatie toegezegd maar voor de 2de keer is deze afgezegd.
De televisie is niet ingekocht binnen de Benelux en daarom word ik niet verder geholpen.
het gaat om de 37Le4500
Als ik de televisie aanzet krijg ik vel gekleurde strepen over het scherm. Er komt wel geluid maar geen beeld.

Het is toch te gek voor woorden dat je niet geholpen word met je probleem.
Op moment ben ik een beetje radeloos en hoop dat ik via jullie nog mogelijkheden kan krijgen om mijn televisie alsnog te laten maken/vervangen.

vidrus

Ongelezen bericht door vidrus »

Heb je het probleem inmiddels al opgelost? Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Toshiba tv. De site T-online-shop.nl is inmiddels ofline. Is in bezit van de Duitse AG-Telecom, die gemaild en krijg een (voor mij) niet leesbaar mailtje in het Duits terug. Dus die heb ik maar links laten liggen. Via de site van Toshiba kan ik problemen voor de garantie aanmelden en gaat een extern bedrijf mij helpen. Ik heb die T-online dingus dus niet nodig als het goed is. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Brube

Ongelezen bericht door Brube »

Goedendag Heren,

Ik heb met genot zitten kijken naar jullie bevindingen, ik heb overigens een 55lw650s, dit was 1,5 jaar geleden het top model van LG.

Na nog geen maand sprong de tv zomaar uit en aan, en dat ongeveer 4 x op een avondje tv kijken.
Tweede maand werd dit erger dus met LG gebeld, dit werd netjes opgelost door een moederbord te vervangen.
Na ongeveer een half jaartje kwamen er kleine scheurtjes in mijn omlijsting, dit was geen grote ergernis tot dat kennissen en familie het opmerkte en het werd erger.
Ook hiervoor weer gebeld, komen ze op de dag van reparatie met een moederbord aanzetten??...dus ik uitgelegd dat dit de vorige reparatie was en dat ik een andere omlijsting had verwacht.
Hier gingen weer twee weken aan voorbij en toen kwamen ze de omlijsting dan toch vervangen.

Alles is dus netjes opgelost maar je hebt voor je gevoel geen goede koop gedaan te hebben want dat ding is nu al 3x open geweest.

Plots na ongeveer een jaar eigenaar te zijn begint me geluid te resoneren, klinkt alsof het metaal aan de achterkant klappert maar dan heel erg met diepe stemmen (vooral discovery channel)....

Ook hiervoor gebeld en kwamen ze oplossen, maaaaaaaar waar komen ze dan mee aan?....Pads!!!!
Me tv werd opgevult met plastig schuimpjes zodat de plaat niet meer kan trillen, ik heb ook gezegd dat ik dit belachelijk vind aangezien de tv hier nooit last van heeft gehad en dat dit meer een knutselproject aan het worden is....pffffff....nadat de monteur weg was merkte ik meteen op dat het geluid erg slecht was omdat het nu de hele kast door gaat, en daarbij komt dat me omlijsting weeeeeeer ging scheuren...

Toen was ik dr klaar mee, blijkt ook nog eens dat ik dit kreng bij t-onlineshop vandaan heb, inmiddels heeft de repareteur het probleem bij LG neergelegd en die laten me weten hoe of wat...
Zag al dat ook dit weer een langslepende procedure gaat worden...hou jullie op de hoogte en mochten jullie tips hebben GRAAG!

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, maar de fout ligt bij de verkoper. Dat je geen recht hebt op garantie door LG is logisch als zij grijze import verkopen via een NL domein, maar de verkoper hoort jouw garantie te geven.

Ik vind het jammer dat LG hier het slachtoffer van wordt. De verkoper maakt afspraken met de fabrikant en koopt een model in met garantie buiten de benelux, levert deze binnen de benelux en jij bent het slachtoffer hiervan.

Jij koopt een product van een winkel en je moet zelf contact opnemen met een reparatiepartner? Dat zij jouw afschuiven naar de winkel vind ik niet raar, want dat is jouw aanspreekpunt en zij hebben jouw doorverwezen naar hun reparatie partner.

Ik zou aanraden om de titel van deze post te wijzigen, de schuld ligt niet bij LG of bij Technorep wat gewoon hun reparatiepartner is, maar bij T-online-shop.nl. Zij zijn verantwoordelijk voor een goede afhandeling, niet een willekeurige reparateur of de fabrikant.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Zie net de site van http://www.t-online-shop.nl/ .

Als zij failliet zijn/gestopt zijn zoals hun pagina aangeeft dan kan je het verder proberen te regelen via LG of de curator van die winkel, maar de reparateur zal weinig voor je doen als hun opdrachtgever failliet is/nieuw bedrijf gestart heeft.

Serieus gast, koop niet bij dit soort bedrijven. Het verbaast mij niets als LG uiteindelijk met een leuke oplossing voor jou komt, maar waarom heb je een TV gekocht bij zo'n bedrijf?

http://tweakers.net/shopreview/8241/t-o ... opreviews/

Maar hoe dan ook, ik vind het fout dat jij als klant contact moet hebben met de reparateur, dat zij het probleem neerleggen bij de verkoper...en de fabrikant hier ook nog tussen zit. Dit slaat nergens op, als klant hoor je gewoon bij de verkoper aan te kunnen komen met een probleem, en zij handelen de garantie af. Dit zijn zij ook verplicht.

Hoe dan ook, pas aub even je titel aan. In google krijgt de fabrikant en een willekeurige reparateur een slechte naam terwijl het binnenkort failliete bedrijf waar jij deze hebt gekocht er goed mee weg komt terwijl dat de verantwoordelijke partij is.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

[quote="Brube"]Goedendag Heren,

Ik heb met genot zitten kijken naar jullie bevindingen, ik heb overigens een 55lw650s, dit was 1,5 jaar geleden het top model van LG.

Na nog geen maand sprong de tv zomaar uit en aan, en dat ongeveer 4 x op een avondje tv kijken.
Tweede maand werd dit erger dus met LG gebeld, dit werd netjes opgelost door een moederbord te vervangen.
Na ongeveer een half jaartje kwamen er kleine scheurtjes in mijn omlijsting, dit was geen grote ergernis tot dat kennissen en familie het opmerkte en het werd erger.
Ook hiervoor weer gebeld, komen ze op de dag van reparatie met een moederbord aanzetten??...dus ik uitgelegd dat dit de vorige reparatie was en dat ik een andere omlijsting had verwacht.
Hier gingen weer twee weken aan voorbij en toen kwamen ze de omlijsting dan toch vervangen.
Plots na ongeveer een jaar eigenaar te zijn begint me geluid te resoneren, klinkt alsof het metaal aan de achterkant klappert maar dan heel erg met diepe stemmen (vooral discovery channel)....
Ook hiervoor gebeld en kwamen ze oplossen, maaaaaaaar waar komen ze dan mee aan?....Pads!!!!
Me tv werd opgevult met plastig schuimpjes zodat de plaat niet meer kan trillen, ik heb ook gezegd dat ik dit belachelijk vind aangezien de tv hier nooit last van heeft gehad en dat dit meer een knutselproject aan het worden is....pffffff....nadat de monteur weg was merkte ik meteen op dat het geluid erg slecht was omdat het nu de hele kast door gaat, en daarbij komt dat me omlijsting weeeeeeer ging scheuren...

Zoals ik het al vaker heb geroepen: LG wordt gemaakt met de allerlaagste componenten.
Elco's die binnen 2 jr ploffen en lekker gaan roken, de problemen hierboven, ze willen Samsung 2 worden maar als je slechte producten maakt en de service ver onder de maat is heb je maar 1 keer een klant die NOOIT meer iets van je koopt. Wil je nog kwaliteit dan heb je meer aan bijv. een Panasonic die zeer weinig in de service gaat want ze zijn gewoon goed gebouwd!

Brube

Ongelezen bericht door Brube »

Ik snap dat je het niet eerlijk vind dat ik LG beschuldig, maar hun hebben toch echt dat apparaat gemaakt, en daarbij komt dat ik erg tevreden ben over mijn slaapkamer TV van LG, ook een 3d scherm en nooit gezeik mee, ik vind zelf dat ze betere schermen ontwikkelen dan Samsung, ze hebben zelfs panelen van LG in de Samsung zitten.

Panasonic is goed omdat ze al 12 jaar dezelfde panelen gebruiken en als 1 van de weinige nog steeds voor het overgrote gedeelte Plasma produceert, dus ik snap niet waar je je bevindingen mee hard kan maken.
Daarbij komt dat Panasonic gebruik maakt van actieve 3D wat ik persoonlijk erg slecht vind tegenover passief 3D, mede door zware brillen, batterijen, en hele donkere brilglazen.

Aangezien de verkopende partij weg is gevallen zullen ze het hier in NL moeten oplossen, komt geen curator bij kijken.

Heb me rechten even bekeken en denk dat ik toch echt aan het kortste eind trek.
Ze kunnen me wel naar Duitsland sturen maar dat doet hun naam geen goed.

Op mijn aankoopbon kwam ik dr achter dat ie uit Duitsland kwam inplaats van NL....dit terwijl je hem bij een .nl shop aan hebt gekocht.

Dit is inderdaad een leermoment om nooit een tv via zo'n website te kopen, maarja ik zit al jaaaaaaaaren bij T-Mobile en dacht das mooi handig!!!....Niet dus

Ik zou dit topic absoluut niet veranderen, de verkopende partij verkoopt indd aan mij, maar het product is toch echt van LG dus hun FOUT en niet die van de verkopende partij, en ja hun horen het op te lossen alleen gaat die vlieger niet meer op aangzien ze niet meer bestaan.

Heb trouwens ook me HIFI set van 700 piek opgestuurd van LG, gaat automatisch uit!....lekker bezig LG....maaaaaaaaaar als het werkt vind ik het het beste scherm ever op de Sharp na.

Gesloten