LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Doperwt

Wat nu?

Ongelezen bericht door Doperwt »

Nog geen jaar geleden kocht ik een digitale camera.

In dit jaar is de camera 2x weggeweest voor reparatie en nu ik van de week bij de winkelier kwam om hem op te halen kreeg ik te horen dat de camera niet meer te maken was en dat ze een andere hadden toegestuurd.

Was dat nou een "complete" camera geweest dan was de keuze waarschijnlijk niet zo moeilijk geweest maar nu stuurde ze "alleen" de body toe zonder bijbehorende lens( ik had een compact camera krijg nu een spg reflex aangeboden)

Die zou ik er dan nog bij moeten kopen (wel met "korting" werd mij gezegd) en daar zit even mijn probleem.

Is het redelijk om hiervoor iets bij te leggen of moet ik "anders" handelen?.

Dirkie

Re: Wat nu?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dit aanbod slaat nergens op. Je moet, eventueel met bijbetaling i.v.m. afschrijvings kosten, een gelijkwaardige camera krijgen.

En een complete compact camera is absoluut niet gelijkwaardig aan een spiegelreflex zonder objectief. Zelfs al zou de prijs van het objectief gelijk zijn aan de te betalen afschrijvingskosten, bedenk dan wel dat foto's maken met een spiegelreflex heel anders is dan met een compact camera.

Grootste verschillen zijn:
- beeldscherm is geen zoeker bij een spiegelreflex, bij een compact camera wel
- videoclips maken is niet mogelijk met een spiegelreflex, bij een compact camera wel.
- een spiegelreflex is meestal veel groter als een compact camera.

Heeft de winkelier zelf wel verstand van wat hij verkoopt of is dit een soort van dozenschuiver?

Gesloten