LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke dvd recorder met HD ?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
club25

welke dvd recorder met HD ?

Ongelezen bericht door club25 »

Ik had graag van jullie wat tips gekregen of gebruikerservaringen betreffende twee dvd recorders met HD waar ik tussen zou kiezen zijnde de Panasonic EH 60 of de Pioneer 530.

Op andere forums heb ik ook al gekeken maar ik had graag nog wat meer info bekomen en misschien kan ik die hier wel krijgen

club25

Re: welke dvd recorder met HD ?

Ongelezen bericht door club25 »

daar heb ik ook al opgekeken daarmee dat ik zei dat ik op andere forums of dergelijke ook al had gezien

gsusnl

Ongelezen bericht door gsusnl »

Ik heb zelf de Pioneer 720 HDD recorder met 160 GB. Het apparaat is stil in gebruik en ook de reactie-snelheid is goed in orde. Verder is de beeldkwaliteit van koopdvd's echt super, de kwaliteit van de opname's is natuurlijk erg afhankelijk van de bron. Wij hebben zelf tv home digitaal als bron en dat ziet er gewoon goed uit. Mooi strak beeld en volle kleuren. Het enige minpuntje is dat hij GEEN DVD+RW DL af kan spelen en ook mis ik de functie om de firmware eventueel te kunnen updaten.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Beide recorders zijn goed qua levensduur, gebruiksgemak en mogelijkheden. De Panasonic kan opnemen op DVD+r en -R, de Pioneer alleen op -R. Maar als je eenmaal weet wat je moet kopen, is dat niet echt belangrijk. Een duidelijke tekortkoming van de Panasonic is het ontbreken van een i-link aansluiting voor je dig. videocamera, als je zo'n ding hebt moet je voor de 530 gaan, verder zijn ze erg aan elkaar gewaagd.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wacht even de tijd af, er komen straks snel meer dvd recorders die zowel +R én -R kunnen opnemen!,

De -R schijfjes worden wat schaarser, en zijn ook wat duurder in aanschaf, zeer waarschijnlijk gaan zij het veld ruimen voor de +R schijven,

Ook schijnen er, vooral bij goedkopere merken, problemen te zijn met de uitwisselbaarheid van de opgenomen dvd's,

m.a.w. even wachten, om straks een prima dvd recorder aan te schaffen, zonder 'streken' die we liever niet willen hebben,

Vriendelijke groeten,

Ulbe

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je kan altijd afwachten, wacht dan nog maar even 20 jaar, dan hebben we allemaal recorders voor beeld en geluid in een chip geimplanteerd in onze hersenen.

En uitwisselbaarheid met goedkope apparaten is niet interessant, Panasonic en Pioneer horen daar beide niet bij, en dat is maar goed ook. DVD recorders is een markt waar nog heel veel kwaliteitsverschil en kinderziektes in zitten. Kies voor kwaliteit: Sony, Pioneer of Panasonic.

gsusnl

Ongelezen bericht door gsusnl »

@Ulbe: als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je niet zoveel kennis hebt van de standalone DVD-Recorders markt. Het verschil tussen DVD+R en DVD-R bij dagelijks gebruik is er niet. De capaciteit is hetzelfde en de snelheden zijn tegenwoordig ook al op een gelijke lijn gekomen. Jouw bewering dat DVD-R schaarser is klopt ook niet. Jij ziet in de winkel dat er meer aanbod is voor DVD+R en dat heeft maar 1 reden: de heffing is lager per disc. Waarom is DVD-R dan nog steeds populair? De "slimme" consument koopt deze schijfjes namelijk niet bij de lokale detailhandel, maar via de internetwinkels (cdrwinkel.com / Opus bijvoorbeeld). Daar zijn de prijzen veel lager en je hebt meer keus en ook krijg je te zien welke mediacode de schijfjes hebben. Nog een argument waarom DVD-R wel blijft bestaan --> mensen die backups maken van hun PS2/Gamecube/XBOX spellen, doen dit hoofdzakelijk op DVD-R met mediacode RITEKG04 of 5. Dit omdat de compabiliteit op dit soort schijven veel beter is dan DVD+R!!
De problemen met de uitwisselbaarheid van de opgenomen dvd's, ligt denk ik voor een groot deel bij de gebruikers. Als voorbeeld: de Pioneer heeft 2 modussen om een opname weg te schrijven naar een schijfje, namelijk VR-modus en Video-modus. De VR-modus kan meer bewerkingsmogelijkheden bieden, maar werkt niet in de meeste DVD-spelers. De video-modus schijfjes werkt vrijwel in alle DVD-spelers. Waarschijnlijk hebben die mensen die deze problemen aangeven, gewoon de verkeerde opname-modus gekozen, omdat zij vaak ook niet beter weten.

Ik hoop dat je hier wat van op kunt steken ;)

michel40

Ongelezen bericht door michel40 »

Pioneer 530 h-s is echt geweldig heb hem ook Sinds 3 maanden

Schumi

Ongelezen bericht door Schumi »

De DVD recorder van Pioneer DVR 530H is een geweldig apparaat

tonp60

Ongelezen bericht door tonp60 »

Ik heb een Sony HX710
Ik heb ontzettend veel plezier met deze DVD-recorder. Heeft een harde schijf van 160Gb en een double layer +- brander.
Heel eenvoudig in gebruik door NL-talige menu's.
Heb al veel opgenomen en geberand, alsmede oude videobanden gedigitaliseerd.
Echt een aanrader.

danco

Ongelezen bericht door danco »

Heb eerst een jvc gehad, dr-mh30. Niets dan ellende. De nieuwste van jvc, de dr-mh300 geprobeerd, was ook niet alles. Vooral het bekijken van foto's is een ramp.
Heb nu een pioneer 530h, 10 keer beter, alleen jammer dat er géén hdmi aansluiting op zit.

Gesloten