LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging zenderfrequenties = nieuwe T.V. kopen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Herry

Wijziging zenderfrequenties = nieuwe T.V. kopen

Ongelezen bericht door Herry »

Vandaag zijn de nieuwe zenderinstellingen in Rotterdam ingegaan. Om betere dienstverlening te kunnen bieden. Dat is mooi zou je zeggen.

Alleen is de originele afstandsbediening van mijn T.V. al een tijd kapot en ik heb nu een universele. Werkt prima, alleen kun je de zenders er niet mee instellen. Aangezien dat ook niet op de T.V. zelf kan heb ik nu een probleem :evil:

Dus heb ik UPC gebeld en gevraagd en het beste advies wat ze me konden geven was naar de winkel gaan en vragen of ik een originele afstandsbediening kan lenen of huren.
Dat lijkt me nog niet zo simpel aangezien de T.V. al een jaar of tien oud is en dit type vast niet meer verkocht wordt. Maar ja, hij doet het verder toch nog goed en ik was niet van plan vandaag een nieuwe T.V. te gaan kopen.
Ook eens even advies gevraagd aan mijn buurman die bij een winkel werkt die o.a. T.V.'s verkoopt. Ja, zei hij, je bent niet de enige, veel mensen komen een nieuwe T.V. kopen omdat ze de originele afstandsbediening niet meer hebben.

Nou, klaar ben ik dus. Ik wil gewoon graag zelf bepalen wanneer ik een nieuwe T.V. koop en ik wil niet op deze manier gedwongen worden. Natuurlijk is het mijn zaak dat ik de afstandsbediening niet meer heb, maar ja, gisteren had ik nog geen probleem en nu wel.
Dankzij de geweldige dienstverlenende UPC. :roll:
Zouden ze een deal hebben met de grootste T.V. producenten? :idea:
Als er straks op het nieuws komt dat de economie weer aantrekt en meer mensen weer geld uitgeven aan zaken als televisies dan wed ik dat dat vooral uit de regio Rotterdam komt en niks te maken heeft met een betere economie, maar alles met UPC.

Herry

Michellangelo

Re: Wijziging zenderfrequenties = nieuwe T.V. kopen

Ongelezen bericht door Michellangelo »

wat voor TV (merk en type) heb je? Bij een hoop TV's kan je gewoon de zenders instellen via de TV (klepje voorkant meestal)

Je stelling is verder grappig maar niet echt realistisch, leuke column zou ik haast zeggen, haast dan hè?

Herry

Ik heb een Grundig, het type weet ik zo even niet, moet ik het boekje eerst opzoeken.

Maar dat klepje heb ik gevonden ja, :) maar daar zitten geen knopjes om zenders mee in te stellen. Alleen volume en van de ene zender naar de andere "lopen". Maar dat helpt niet als ze niet meer zitten waar ze zaten. :shock:

En ja, van die deal was natuurlijk een grapje, zo paranoia ben ik niet :)

Maar blij ben ik dus ook niet.

Michellangelo

Grundig....
even denken, zit er een soort putje achter het klepje waar je met een pen of zo iets in kan drukken? (vaaaaage omschrijving voor een vaag knopje, het zit meestal gelijk met de bodemplaat om per ongeluk indrukken te voorkomen)

Vaak zijn er afstandsbedieningen die backwards compatible zijn, dus soms doet een AB van een nieuwere Grundig het ook op een oudere, misschien iemand in je kennissenkring die ook een grundig heeft?

Anders misschien de Grundigdealer bellen, vaak kan je nog wel een AB bestellen, maar uit ervaring weet ik dat Grundig nogal dure AB's heeft en 50 euro of meer al snel de rekening is...

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Onmogelijk bij elk type toestel is een vervangende remote control te krijgen .
Post uw merk en type maar en ik zal u laten weten welke u nodig heeft en waar u deze kan kopen

Tim

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Herry,

Ik vind dat je niet van je eigen probleem het probleem van een ander moet maken. Als UPC zich met dit soort individuele gevallen bezig moet gaan houden kunnen ze geen kant meer op. Een televisie wordt standaard met afstandsbediening geleverd en is meestal ook via de televisie zelf in te stellen. Indien dit niet meer werkt is dat niet het probleem van UPC maar van u.

Herry

Beste gast, ik zei zelf ook al dat IK een probleem heb. Alleen had ik dat gisteren nog niet en nu wel en dat komt wel door deze actie van UPC. En bovendien ben ik echt niet de enige die de originele afstandsbediening niet meer heeft.
Maar hoe dan ook, deze betere dienstverlening maakt mij niet blij, ongeacht wat u daar verder van vindt.

Ik heb intussen het boekje opgezocht en het is dus een:
Grundig ST 63 - 655 P/S text

Tim, heel graag, hulp is zeer welkom, bedankt alvast.

Michellangelo, ik snap welk soort vaag knopje je bedoeld, maar dat kan ik niet vinden, in ieder geval niet achter dat klepje en in het boekje zie ik ook niets staan er over.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Herry
Je hebt nodig de rc 165 van HQ deze is bij de meeste onderdelenshops te verkrijgen en kost ongeveer 30 euro.
Grundig is wel een van de lastigste tv`s om in te stellen .
Dus test eerst de oude uni goed uit .
Je mag me ook altijd prive mailen [email protected]
onderdelen shops www.europart.nl

s6 Tim

Herry

Hee, geweldig, bedankt. Is toch een stuk goedkoper dan een hele nieuwe T.V. :)

Gast

meestal ook via de televisie zelf in te stellen.meestal ook via de televisie zelf in te stellen.
Dat is dus pertinent niet waar!!! Ik heb ook een Grundig en ik kan de zenders alleen aanpassen met de afstandstandbediening, niet via de tv zelf.

Michellangelo

Ik zei ook meestal,
even wezen blikken op Grundig.nl en ik zie inderdaad dat de mogelijkheden nogal beperkt zijn om zenders in te stellen. Zou ik destijds Grundig de deur uit voor hebben gedaan? Maar ik lees dat inxsnl een goede oplossing heeft die binnen een redelijk bedrag ligt, mooi werk inxsnl :!:

merijn21

Ongelezen bericht door merijn21 »

kijk eens op deze site,
http://www.afstandbediening.info/

er bestaan zat winkels die je een ab kunnen leveren en die orgineel is van grundig. moet je ff zoeken via google of iets maar moet je wel leukken denk ik :shock:

Gast

Quote:
meestal ook via de televisie zelf in te stellen.meestal ook via de televisie zelf in te stellen.

Dat is dus pertinent niet waar!!! Ik heb ook een Grundig en ik kan de zenders alleen aanpassen met de afstandstandbediening, niet via de tv zelf.
In plaats van meteen te roepen dat het pertinent niet waar is, is het misschien handig om de tekst even rustig door te lezen.....
Er staat heel duidelijk: ' Meestal ook via de televisie zelf in te stellen.' Meestal wil zeggen in veel gevallen maar dus niet altijd.

Gesloten