LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yamada DVX-6600 (DVD speler)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
H@ckrick

Yamada DVX-6600 (DVD speler)

Ongelezen bericht door H@ckrick »

Een ware alleskunner die overal slecht in is?

Ruim twee maanden terug kocht ik de Yamada DVX-6600. Aan de specificaties te zien lijkt het allemaal heel wat. Daardoor hebben veel mensen dit ding dan ook gekocht. Hij speelt DIVX, XVID, noem het allemaal maar op. Hij speelt bijna alles. Echter, nu kan ik hem wel uit het raam gooien. De ondertiteling trilt, bij kleurrijke films komen er bewegende strepen rondom objecten. En zo zijn er nog meer problemen. Met firmware upgrades probeert de fabrikant nog wat puntjes op de i te zetten, maar als je het mij vraagt verkopen deze gasten een DVD speler die maar voor 50% af is. Natuurlijk is hij rond de 100 euro, maar als je dingen gaat beloven maak het dan goed waar. Dit is echt van een prutskwaliteit. Dit is echt mijn slechtste aankoop ooit. Ik raad iedereen af ooit iets van dit merk te kopen.

Het gaat me niet om het geld, maar het feit dat hun iets verkopen dat in mijn ogen nog lang niet af is. Zo kan ik ook wel een DVD speler maken.....

Meer mensen ervaring met dit blik?

Jerome!

Re: Yamada DVX-6600 (DVD speler)

Ongelezen bericht door Jerome! »

Tsja het is net welke eisen je stelt aan een dvd speler van dit bedrag. (85 euro bij schlecker)
Ik heb wat informatie gezocht, en het blijkt dat deze maker afhankelijk is van de chipfabrikant (mediatek) voor de updates. Om marketing redenen (waarschijnlijk) is de 6600 daarom eerder op de markt zijn gebracht terwijl bepaalde functies nog niet worden ondersteund, maar nog moeten komen.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik deze speler gekocht, en ik wacht dan ook rustig af, het wordt alleen maar leuker.

En je kunt het ook anders bekijken, zet vergelijkbare spelers in dezelfde prijscategorie eens naast elkaar... je zult dan snel tot de conclusie komen dat niet alleen de Yamada last heeft van subtitle problemen etc, ook Philips kan er wat van, maar dat terzijde.

Om terug te komen op je probleem (De ondertiteling trilt, bij kleurrijke films komen er bewegende strepen rondom objecten) heb ik nog nooit last van gehad. Neem even contact op met je leverancier voor eventuele RMA service.

punisher

Ongelezen bericht door punisher »

Neem dus aan dat je de laatste firmware hebt geinstalleerd die op deze website worden genoemd :

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/932343

Zoja zou ik inderdaad contact opnemen met de leverancier, want bij mij werken subs wel gewoon goed. Alleen de grijze balk is wat minder :)

H@ckrick

Ongelezen bericht door H@ckrick »

Ja de nieuwste firmware heeft erop gestaan, maar dat maakte de speler op een aantal nieuwe functies na?! alleen maar beroerder.. Nu dus weer fabrieksfirmware. Toch heb ik al van heel veel mensen precies deze problemen gehoord, beetje vreemd. Ik ben momenteel aan het mailen met de leverancier. Hoop dat ze andere opties hebben dan vervanging van de speler, want van nu af aan wordt het gewoon weer Sony of JVC...

Grijze balk is trouwens alleen bij xvid, ik had het verder over gewone DVD's.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De beta 4 firmware is inmiddels uit, misschien het proberen waard.

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

Yamaha is toch absoluut een gerenomeerd, goed en prijzig merk. Alles zou dus goed moeten werken en anders netjes onder garantie verholpen moeten worden.

Probeer de importeur eens.

Overigens, Sony of JVC is ook niet alles. Vooral Sony schijnt vrij beroerd te zijn. En dat voor een merk wat oit een echt A-merk was :cry:

Onze LG daarentegen bevalt uitermate goed. Nooit problemen mee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hij heeft het over een YamaDA, geen Yamaha.
YamaDa is een B (of C) merk.

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

Oeps, je hebt gelijk (vond het al zo raar). Krijg je d'r van als je te snel leest he? Misschien lijkt die naam er daarom expres zoveel op :lol:

Tijntje

Ongelezen bericht door Tijntje »

Gewoon de Pioneer DV-575a kopen!! die eet alles, + en - , RW, Divx, Xvid en met PDA in 1 seconde regiovrij te maken.
en je hebt echte kwaliteit!! met een goede merk RGB scart kabel super strak beeld.
ik zet mijn Divx filmpjes gewoon op een DVD + RW, kijken en gewoon weer wissen, ideaal.
voor 166 euri zijn ze al te koop (check de prijzen via www.kieskeurig.nl)

Goedkoop = duurkoop, geef wat extra centen uit voor een betrouwbaar/bekend merk. En je hebt jaren en jaren plezier van een kwaliteitsproduct.

b14

Ongelezen bericht door b14 »

klopt ,heb zelf pioneer 656a , nooit problemen met welke gebrande dvd ook.leest ook DVD-audio en SACD , een superding.
ik heb geen PDA , hoe krijg ik de pioneer regiovrij??

Alvast bedankt voor de reactie

Gesloten