LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwart beeld bij Canon S2 IS

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Fozzie-bear

Zwart beeld bij Canon S2 IS

Ongelezen bericht door Fozzie-bear »

Hallo,

Heb begin 2006 een canon camera gekocht van het type powershot S2 IS.
Altijd veel plezier aan gehad tot enige tijd geleden ik alleen nog maar een zwart beeld kreeg op het scherm en in de zoeker.
Na enig speuren op het internet kwam ik erachter dat ik niet de enigste was met dit probleem.
Heb de helpdesk van Canon gebeld, deze vertelden mij dat dit een productiefout was en dat ik dit zeer waarschijnlijk voor niets kon laten repareren.
Daarna het servicecenter in Nederweert gebeld, kreeg ik te horen dat dit alleen bij de S1 IS was en dat de S2 hier niet onderviel en dat de helpdesk dit niet had mogen zeggen.
Ook bij Canon Nederland kreeg ik te horen dat dit mankement niet onder de verlengde garantie viel zoals bij de S1.
Volgens canon was het probleem van de S1 serie verholpen in de S2 serie.
Vreemd vind ik het dat het probleem vaker voorkomt en dat het probleem hetzelfde is als bij S1 serie van Canon.

-romeo27-

Re: Zwart beeld bij Canon S2 IS

Ongelezen bericht door -romeo27- »

Hoi Fozzie-bear,

Als ik jou was zou ik geen Canon camera meer nemen.
Ik heb 2 de zelfde camera's liggen. Beide zijn stuk aan de scherm zwart beeld. op forums gelezen dat dit een meest voorkomende probleem is van deze camera's (wat ik ook niet wist.) Canon heeft vele mensen met zo'n camera geholpen door ze andere model / camera gratis te geven (behalve mij). Maar over de mijne wordt er wat anders gezegd. Dat ze coulance zijn en dat ze korting willen geven en bla bla bla. Bij deze sluit ik het hoofdstuk Canon af en raad ik ook iedereen af om er één aan te schaven want kijk hoe ik wordt behandeld. En Ze geven niet direct antwoord op je klacht dus moet je ook 2x mailen. Ik haat dit want nu zit ik met 2 kapotte canon (fotografen) camera's (ze waren niet goedkoop) waar ik niks aan heb.

Volgende probleem wat op forums staan:

Ik heb ook de grootste twijfels over de kwaliteit van hedendaagse producten.

Volgende aankopen en problemen :

1) PowerShot G2, werkte perfect en doet het nu nog steeds perfect. Tot zover.

2) 10D : Eerste met een slechte sensor, tweede met een defecte display, derde was uiteindelijk de goede.

3) 5D : 1 hot pixel op de sensor vanaf begin

4) S3 IS : na 1 jaar display stuk

5) Digital Ixus 800IS : na 1 jaar sensor stuk

5) Digital Ixus 950IS : eerste toestel defecte sensor, tweede toestel defecte sensor, derde toestel defecte sensor, vierde toestel uiteindelijk een werkend exemplaar

Als je alles telt zijn er op 11 toestellen al 6 met een defect bij levering en 2 die het binnen het jaar begeven hebben.

Dit is wat mij betreft toch ferm ondermaats wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft.

Dit hier is mijn mening wat ik ervan vind, verder zou je het zelf moeten kijken en ondervinden. Ben dan ook zeer teleurgesteld in canon Zo heb ik nog veel erover te vertellen.

Gr Romeo

newmikey

Re: Zwart beeld bij Canon S2 IS

Ongelezen bericht door newmikey »

Geweldige eerste post, reagerend op een topic van zo'n 4 jaar geleden...

Gesloten