| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Canon dv camera
-
rosevalley
Canon dv camera
-
audiofreak1
Re: Canon dv camera
Waarschijnlijk zul je de camera via USB2 moeten aansluiten op je PC.
Koop een bewerkingsprogramma wat hier mee overweg kan of werk met de windows movieplayer. Analoog kan ook via bijv. Marmitek Octopus.
Koop een bewerkingsprogramma wat hier mee overweg kan of werk met de windows movieplayer. Analoog kan ook via bijv. Marmitek Octopus.
Voor zover als ik kan vinden in de specificaties (zie hier) beschikt deze camera niet over een firewire danwel usb aansluiting. Maar dat is ook niet nodig, omdat de opname gedaan wordt op een DVD en deze kun je gewoon in de DVD-speler van je PC doen.
Als het echter de bedoeling geweest is om filmpjes te bewerken op de PC, dan heb je in principe de verkeerde camera gekocht. Voor nabewerken op de PC is het miniDV formaat (dus met een tape) beter geschikt.
Ik neem aan, dat het meegeleverde programma bedoeld is om de film op de DVD te bewerken.
Als het echter de bedoeling geweest is om filmpjes te bewerken op de PC, dan heb je in principe de verkeerde camera gekocht. Voor nabewerken op de PC is het miniDV formaat (dus met een tape) beter geschikt.
Ik neem aan, dat het meegeleverde programma bedoeld is om de film op de DVD te bewerken.
De dvd bestanden op de schijf zijn MPEG formaat, dus kun je die met allerlei programmas nog wel bewerken, cq op de HDisk zetten.
Zelf gebruik ik Nerovision expres, Virtual-dub, mpegcutter, mpegjoiner.
Het is wat omslachtig, en deze dingen absorberen geduld en tijd, maar met deze programma's kun je prima stukjes van de dvd aan elkaar zetten, en in Nerovision express een menustructuur maken.
Meestal wordt bij de camera ook wel software geleverd om deze dingen te doen.
Als u deze dingen gaat doen dan zijn er veel tutorials te vinden op www.doom9.net
succes
Zelf gebruik ik Nerovision expres, Virtual-dub, mpegcutter, mpegjoiner.
Het is wat omslachtig, en deze dingen absorberen geduld en tijd, maar met deze programma's kun je prima stukjes van de dvd aan elkaar zetten, en in Nerovision express een menustructuur maken.
Meestal wordt bij de camera ook wel software geleverd om deze dingen te doen.
Als u deze dingen gaat doen dan zijn er veel tutorials te vinden op www.doom9.net
succes