LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Films van HD op TV afspelen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door Ictinus »

Ik ben op zoek naar een manier om op de hd van de pc staande films (avi, mpg etc) af te spelen op de TV.

Mijn idee was een DVD recorder met harde schijf (van de tv opnemen is ook wel handig af en toe) aan te schaffen met eventueel WiFi of een USB aansluiting. Het hoeft geen streaming video te zijn bij de WiFi optie, overzetten op de hd van de recorder en dan afspelen is voldoende.

Ik kom er echter niet uit. Sowieso kan ik nauwelijks een dergelijk apparaat vinden met WiFi, USB komt wat vaker voor.
Ik kan nergens info vinden of ALLE films bestanden af te spelen zijn door de diverse apparaten of dat het alleen kan met zelf van de tv opgenomen dingen. En of het zelfs überhaupt kan wat ik wil.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de genomen moeite,

Ict

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik weet niet of er een tv out op de videokaart van de pc zit (meestal wel), maar anders gewoon een videokaart met tv out aanschaffen en deze samen met de audio uit van de geluidskaart op de scart van de tv aansluiten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door queenfan »

als minimaal een HD ready tv hebt kijk eens naar de Apple tv.

Zie http://www.apple.com/nl/appletv/

speldekamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2007 19:26

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door speldekamp »

Heb je lcd tv of "oude" beeldbuis?
Bij lcd tv's zit er vaak een vga of dvi aansluiting op. dan kun je rechtstreeks van pc naar tv.
Bij oude beelduis zal het via een scart of video ingang moeten. is wel afhankelijk of de videokaart een video uitgang heeft. helaas is de laatse variant wel wat mindere kwaliteit.

Wat voor tv, en computer(videokaart) heb je???

turtle444
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:45

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door turtle444 »

Kijk eerst of je dvd-player mpeg ondersteund, kijk darna op internet voor een free of shareware programma om je bestanden/films te converteren en daarna te branden.
Op cnet.com kun je vaak wel dit soort programma's vinden.
Kortom google ff zou ik zeggen.
Groeten Thieu

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door elynasedai »

Via pczapper kun je vanaf de pc televisie kijken. www.pczapper.nl

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door queenfan »

volgens mij wel de TS een HD film afspelen via de PC op de TV, en n iet tv kijken op de PC.

En een HD film converteren naar MPEG geeft verliezen

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door hharteman »

Precies queenfan.
De TS reageert niet meer, en was zijn eerste post, dus het probleem zal zichzelf wel opgelost hebben.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door elynasedai »

ik bedoelde eigenlijk via pc-aansluiting op de tv televisie kijken, sorry.

Maar inderdaad, het zal wel opgelost zijn.

r.brandhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 15:36

Re: Films van HD op TV afspelen

Ongelezen bericht door r.brandhof »

ik doe het al een tijdje ,van af mijn pc naar mijn plasma scherm via een hdmi kabel beeld en geluid afspelen op hd. Een pc moet wel snel genoeg zijn , en natuurlijk ook de harde schijf en videokaart.
de meeste flat tv's in onze huiskamers zijn niet erg groot, de meeste zijn kleiner dan 50" dus dan heeft full hd geen zin , het verschil is niet te zien , dus 720p is ruim voldoende voor een klein beeldscherm,
Ik heb nu div. films op 720p op mijn harde schijf en kan zonder verlies haarscherp kijken , veel en veel scherper dan een dvd.

groeten ruud

Gesloten