LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabel is makkelijk
Re: Kabel is makkelijk
e.r.f. kranenburg
Gast
Geplaatst op 13 Apr 2004 11:01 door e.r.f. kranenburg
--------------------------------------------------------------------------------
is het mogelijk om via sateliet te internetten ? en zo ja , is dat duur of goedkoop en snel ? indien goedkoop en snel dan is de kabel snel uit tv en pc getrokken ! wie weet wat ?
Naar boven
Kijk eens op www.satellietgids.nl
Gast
Geplaatst op 13 Apr 2004 11:01 door e.r.f. kranenburg
--------------------------------------------------------------------------------
is het mogelijk om via sateliet te internetten ? en zo ja , is dat duur of goedkoop en snel ? indien goedkoop en snel dan is de kabel snel uit tv en pc getrokken ! wie weet wat ?
Naar boven
Kijk eens op www.satellietgids.nl
We gaan wat de kabel betreft steeds meer de kant van Amerika op. Daar wordt een kabelabonnement gezien als een luxe. Sommige zenders zijn daar alleen te ontvangen via de kabel en dat zal hier op den duur ook gaan gebeuren.
Het abonnementsgeld voor kabeltelevisie is overigens vergeleken met de meeste landen om ons heen (alleen Belgie is het iets goedkoper geloof ik) erg goedkoop (zelfs na de aangekondigde tariefverhoging).
Wat veel mensen echter niet beseffen is dat de tarieven voor de kabel jarenlang kunstmatig laag zijn gehouden doordat er uw en mijn belastinggeld in de vorm van subsidies in werd gepompt (ook als men kabelaansluiting had).
In tegenstelling tot het buitenland is de kabel hier altijd als een soort nutsvoorziening gezien.
Nu deze subsidies weg zijn gevallen zal het geld door middel van een tariefverhoging opgebracht moeten worden.
De kabel wordt tenslotte gerund door commerciele bedrijven en voor zover ik weet is het niet toegestaan dat zij producten onder de kostprijs aanbieden (ivm concurrentievervalsing).
Dus voor eenieder die met oogkleppen op zit te ageren tegen de diverse kabelmaatschapijen, vraag uzelf liever eens af waar uw belastinggeld is gebleven wat eerst in de kabel, de NS, KPN etc etc werd gepompt....
Het abonnementsgeld voor kabeltelevisie is overigens vergeleken met de meeste landen om ons heen (alleen Belgie is het iets goedkoper geloof ik) erg goedkoop (zelfs na de aangekondigde tariefverhoging).
Wat veel mensen echter niet beseffen is dat de tarieven voor de kabel jarenlang kunstmatig laag zijn gehouden doordat er uw en mijn belastinggeld in de vorm van subsidies in werd gepompt (ook als men kabelaansluiting had).
In tegenstelling tot het buitenland is de kabel hier altijd als een soort nutsvoorziening gezien.
Nu deze subsidies weg zijn gevallen zal het geld door middel van een tariefverhoging opgebracht moeten worden.
De kabel wordt tenslotte gerund door commerciele bedrijven en voor zover ik weet is het niet toegestaan dat zij producten onder de kostprijs aanbieden (ivm concurrentievervalsing).
Dus voor eenieder die met oogkleppen op zit te ageren tegen de diverse kabelmaatschapijen, vraag uzelf liever eens af waar uw belastinggeld is gebleven wat eerst in de kabel, de NS, KPN etc etc werd gepompt....
De door u genoemde discussie is inderdaad gesloten, met verwijzing naar dit topic.
Dat heeft niets met uw argumenten te maken, noch met het feit dat TROS Radar niet tegen kritiek kan. Alle postings zijn hier openbaar, en iedereen mag hier zeggen wat hij of zij wil.
Alleen: er zijn regels. En een van die regels is om het forum overzichtelijk te houden. Dat doen we niet door voor iedere sub-discussie een nieuw topic aan te maken.
TROS Radar.
GAAAAAAAAAAAAAAP !!!
Hoi dunnie
Ik zit dan op de kabel en heb prima beeld .Geen ruis of stippeltjes of iets van dien aard en genoeg zenders om naar te kijken.
Dus een heel tevreden kabel kijker en een prima beeld en over die zwarte balkjes ,daar kan je goed de ondertiteling lezen van de films ,
Groetjes van een heel tevreden en klachten vrije kijker.
Ik zit dan op de kabel en heb prima beeld .Geen ruis of stippeltjes of iets van dien aard en genoeg zenders om naar te kijken.
Dus een heel tevreden kabel kijker en een prima beeld en over die zwarte balkjes ,daar kan je goed de ondertiteling lezen van de films ,
Groetjes van een heel tevreden en klachten vrije kijker.
De verglijking die in deze uitzending gemaakt werd ging echt nergens over.
Men neme een BMW en een Mercedes en gaan deze vergelijken met een Opel.
Tuurlijk is de digitale kwaliteit beter dan de analoge.
Waarom hebben ze Digitenne niet vergeleken met TVHome van Essent of Digitale TV van UPC ?
Volgens mij ging de vergelijking alleen om op basis van geld alternatieven aan te dragen en dus zeker niet om kwaliteit.
Jammer............. (wellicht een rectificatie in de volgende uitzending?)
Men neme een BMW en een Mercedes en gaan deze vergelijken met een Opel.
Tuurlijk is de digitale kwaliteit beter dan de analoge.
Waarom hebben ze Digitenne niet vergeleken met TVHome van Essent of Digitale TV van UPC ?
Volgens mij ging de vergelijking alleen om op basis van geld alternatieven aan te dragen en dus zeker niet om kwaliteit.
Jammer............. (wellicht een rectificatie in de volgende uitzending?)
LS,
in uw uitzending van maandag 12 april j.l. geeft u aan dat ontvangst en kwaliteit via de schotel goedkoper en beter is dan een kabel aansluiting.
Het beeld via de schotel is in ieder geval beter dan van de kabel.
Alleen de prijs vergelijking klopt niet helemaal.
U geeft geen kosten aan, maar u moet bij inschrijving 18,- euro en jaarlijks 15,- euro betalen.
Ook de aanschaf van 350,0 euro geldt alleen voor super aanbiedingen.
De normale prijs ligt vaak ca. 100,- euro boven dit bedrag.
Zeker de ontvangers met harde schijf zijn (nu nog) een stuk duurder.
Ook spreekt u niet over installatie kosten als je hetzelf niet kunt maken.
Ondanks dat blijft de schotel, bij 1 kijkpunt en zonder het kunnen opnemen van een 2e zender, voordeliger.
HVDH
in uw uitzending van maandag 12 april j.l. geeft u aan dat ontvangst en kwaliteit via de schotel goedkoper en beter is dan een kabel aansluiting.
Het beeld via de schotel is in ieder geval beter dan van de kabel.
Alleen de prijs vergelijking klopt niet helemaal.
U geeft geen kosten aan, maar u moet bij inschrijving 18,- euro en jaarlijks 15,- euro betalen.
Ook de aanschaf van 350,0 euro geldt alleen voor super aanbiedingen.
De normale prijs ligt vaak ca. 100,- euro boven dit bedrag.
Zeker de ontvangers met harde schijf zijn (nu nog) een stuk duurder.
Ook spreekt u niet over installatie kosten als je hetzelf niet kunt maken.
Ondanks dat blijft de schotel, bij 1 kijkpunt en zonder het kunnen opnemen van een 2e zender, voordeliger.
HVDH
Da's waar, maar over aansluitkosten van de kabel wordt ook niet gesproken dus die kun je weer tegen elkaar wegstrepen.
Schotel heeft dan wel beter beeld, maar dan moet er geen slecht weer zijn. Zodra het hard regent of onweerd heb je met een schotel geen ontvangst. Ook dat je alleen kan opnemen wat je kijkt met een ontvanger is een groot nadeel. En over de klantenservice van Canal + maar niet te spreken.
"Voor de meeste gezinnen is een schotel gewoon geen optie."
En waarom niet?
"Dan kun je het beste een kabelaansluiting hebben. De schotel is leuk voor de alleenstaanden onder ons."
Wat is dit voor onzin?
En waarom niet?
"Dan kun je het beste een kabelaansluiting hebben. De schotel is leuk voor de alleenstaanden onder ons."
Wat is dit voor onzin?
Een schotel heeft GEEN maandelijkse kosten. Alleen als je een abonnement neemt bij canal digitaal of digitenne.
Muv. de nederlandse pulp televisie (HMG) zijn praktisch alle andere stations GRATIS. (Zoals CNN, Bloomberg, RTL, EUROSPORT,MTV etc etc).
Ben je analfabeet en gek op spelletjespulp (HMG groep) dan moet je betalen voor die troep. Kwaliteitsfilms en sportprogramma's zijn allemaal gratis, alleen NIET in het Nederlands.
Nederlands kunnen ze sowieso beter afschaffen.
Muv. de nederlandse pulp televisie (HMG) zijn praktisch alle andere stations GRATIS. (Zoals CNN, Bloomberg, RTL, EUROSPORT,MTV etc etc).
Ben je analfabeet en gek op spelletjespulp (HMG groep) dan moet je betalen voor die troep. Kwaliteitsfilms en sportprogramma's zijn allemaal gratis, alleen NIET in het Nederlands.
Nederlands kunnen ze sowieso beter afschaffen.
"Het is ook nog zo dat de tv's die ergens anders in het huis staan, wel via de antennekabel worden aangesloten (bij satelliet) en dan ben je gelijk het voordeel van het digitale kwijt. Dus krijg je net als bij de kabel ook een beetje sneeuw en ruis in het beeld."
En dat is wederom peniskoek eerste klas. Bij digitaal is het heel simpel: ofwel het signaal is voldoende sterk en dan heb je (een meestal zeer strak) beeld. Of het is onvoldoende sterk en dat gaat het beeld gewoon op zwart. Wat NIET gebeurt is dat bij meerdere toestellen op één schotel het signaal gaat ruisen en sneeuwen. Dat gebeurt alleen bij analoge kabelontvangst!
En dat is wederom peniskoek eerste klas. Bij digitaal is het heel simpel: ofwel het signaal is voldoende sterk en dan heb je (een meestal zeer strak) beeld. Of het is onvoldoende sterk en dat gaat het beeld gewoon op zwart. Wat NIET gebeurt is dat bij meerdere toestellen op één schotel het signaal gaat ruisen en sneeuwen. Dat gebeurt alleen bij analoge kabelontvangst!
"Om de zenders Nederland 1, 2 en 3 en de Nederlandse radiozenders Radio 1,2,3,4 en 5 te ontvangen kan ik nu gewoon ontvangen per antenne. Gewoon analoog. Ik betaal voor ontvangst via de belastingen, vroeger via omroepbijdrage.
Maar in het digitale tijdperk moet ik voor deze zenders bij Digitenne opeens abonnementgeld betalen."
Klopt en dat is inderdaad erg vreemd. Echter, zodra de analoge etherzenders uitgezet worden (wanneer dat gaat gebeuren is nog onbekend), zullen Ned 1-2-3 ongecodeerd gaan uitzenden. Dit heeft de overheid vast laten leggen in het contract met Digitenne. De publieke radiozenders kunnen - naar ik meen, maar ik weet dit niet zeker - nú al ongecodeerd ontvangen worden. (Wat overigens weer een andere merkwaardige situatie oplevert: die radiozenders worden namelijk óók digitaal via de ether uitgezonden middels DAB. Dubbelop dus.)
Maar in het digitale tijdperk moet ik voor deze zenders bij Digitenne opeens abonnementgeld betalen."
Klopt en dat is inderdaad erg vreemd. Echter, zodra de analoge etherzenders uitgezet worden (wanneer dat gaat gebeuren is nog onbekend), zullen Ned 1-2-3 ongecodeerd gaan uitzenden. Dit heeft de overheid vast laten leggen in het contract met Digitenne. De publieke radiozenders kunnen - naar ik meen, maar ik weet dit niet zeker - nú al ongecodeerd ontvangen worden. (Wat overigens weer een andere merkwaardige situatie oplevert: die radiozenders worden namelijk óók digitaal via de ether uitgezonden middels DAB. Dubbelop dus.)
Het is misschien heel kinderachtig, maar dat gel*l de hele tijd over 'de kabel'.
Niks mis met de kabel, wel vanalles mis met de organisatie UPC.
Een probleem met UPC of haar klantenservice loopt 9 van de 10 keer uit op "De kabel" is slecht en meer van dat soort appels en peren discussies. Ik woon in Hoorn, ontvang zo'n 43 tv zenders in prima kwaliteit, ook storingsvrij internet en een prima klantenservice. Fijn voor mij dus.
Dit soort onderzoek slaat nergens op, zo zeurderig nederlands 'voor een dubbeltje op de eerste rang'. In vergelijking met bijv. Engeland betalen we een schijntje per maand voor onze kabeltelevisie.
Niks mis met de kabel, wel vanalles mis met de organisatie UPC.
Een probleem met UPC of haar klantenservice loopt 9 van de 10 keer uit op "De kabel" is slecht en meer van dat soort appels en peren discussies. Ik woon in Hoorn, ontvang zo'n 43 tv zenders in prima kwaliteit, ook storingsvrij internet en een prima klantenservice. Fijn voor mij dus.
Dit soort onderzoek slaat nergens op, zo zeurderig nederlands 'voor een dubbeltje op de eerste rang'. In vergelijking met bijv. Engeland betalen we een schijntje per maand voor onze kabeltelevisie.
Ferry,
Ik stel voor dat jij alvast vrijwillig 35 euro per maand voor je kabeltevisie gaat betalen (engelse tarief). Je mag ook het verschil naar een goed doel overmaken (artsen zonder grenzen).
Dan blijf ik gewoon GRATIS televisie kijken.
Ik stel voor dat jij alvast vrijwillig 35 euro per maand voor je kabeltevisie gaat betalen (engelse tarief). Je mag ook het verschil naar een goed doel overmaken (artsen zonder grenzen).
Dan blijf ik gewoon GRATIS televisie kijken.
Reactie op Peter fransen en TROS Radar!
Satellitemagazine is een onafhankelijke (niet commerciele) gebruikerssite voor satellietbezitters en staat totaal los van Canal Digitaal, evenals de NBS. We hebben ondermeer als doel het informeren van satellietgebruikers en het oplossen van problemen waartegen (aanstaande) satellietgebruikers tegen oplopen. Dit gebeurt ondermeer via ons Forum, waar iedereen vragen kan stellen en zijn mening kwijt kan. Als iemand zich kritisch uitlaat over satellietontvangst, kan dat dus ook en nemen we die reactie mee in onze discussie.
Door deze positieve vorm van communiseren over satellietonvangst, zonder het aanmoedigen van illegale praktijken, hebben we goed contact met Canal Digitaal gekregen en kunnen wij als doorgeefluik dienen tussen de satelliet-consument (met vragen) en aanbieder (met antwoorden). Canal Digitaal heeft vervolgens zelf besloten ons vanaf hun website door te linken.
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid gegeven heeft.
Prima programma, trouwens, TROS Radar!
groeten,
Xander
Satellitemagazine is een onafhankelijke (niet commerciele) gebruikerssite voor satellietbezitters en staat totaal los van Canal Digitaal, evenals de NBS. We hebben ondermeer als doel het informeren van satellietgebruikers en het oplossen van problemen waartegen (aanstaande) satellietgebruikers tegen oplopen. Dit gebeurt ondermeer via ons Forum, waar iedereen vragen kan stellen en zijn mening kwijt kan. Als iemand zich kritisch uitlaat over satellietontvangst, kan dat dus ook en nemen we die reactie mee in onze discussie.
Door deze positieve vorm van communiseren over satellietonvangst, zonder het aanmoedigen van illegale praktijken, hebben we goed contact met Canal Digitaal gekregen en kunnen wij als doorgeefluik dienen tussen de satelliet-consument (met vragen) en aanbieder (met antwoorden). Canal Digitaal heeft vervolgens zelf besloten ons vanaf hun website door te linken.
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid gegeven heeft.
Prima programma, trouwens, TROS Radar!
groeten,
Xander
Dit is nu weer typisch een opmerking van iemand met het i.q. van een druif en die de klok heeft horen luiden als het over digitaal gaat."Het is ook nog zo dat de tv's die ergens anders in het huis staan, wel via de antennekabel worden aangesloten (bij satelliet) en dan ben je gelijk het voordeel van het digitale kwijt. Dus krijg je net als bij de kabel ook een beetje sneeuw en ruis in het beeld."
Kijk, je sluit de tv die vlakbij de ontvanger staat aan via een (bijvoorbeeld) scartkabel: de weergave van het beeld is dan optimaal, geen ruis of sneeuw.
Tv-toestellen die boven op de zolderslaapkamer staan bijvoorbeeld, worden doorgaans (bij gebrek aan meterslange scartkabels), via de antenneuitgang van de satellietontvanger met een gewone antennedraad aangesloten en wordt het inmiddels gedecodeerde digitale satelliet signaal via de antenne-ingang als een "ouderwets" analoog RF-signaal aan de tv aangeboden. En laat dat nu precies zo'n signaal zijn alsdat ook via de gewone kabel-tv ontvangen wordt en daar is echt NIETS digitaal aan. De eventuele draadloze oplossingen zijn doorgaans ook gewoon analoog met rf-signalen. Dus kus je digitale voordeel dan ook maar vaarwel.
Met 3 televisies en drie videorecorders in huis is digitenne of schotel nutteloos.
Voordat ik 6 decoders en bij digitenne ook nog eens 6 abonnementen terugverdiend heb
Ik moet er, behalve financieeel, ook niet aan denken om nog 6 apparaten te moeten plaatsen, en nog 6 afstandsbedieningen bovenop de 8 die er al in huis zijn.
Met grotere kinderen heb je nu eenmaal dat probleem.
Er moet gewoon een mogelijkheid komen om 1 decoder bij het inkomende punt in huis te monteren waar vandaan je de rest van je huis kunt bekabelen zoals nu zonder in elke kamer een decoder voor de tv en voor de video te hoeven hebben.
Voordat ik 6 decoders en bij digitenne ook nog eens 6 abonnementen terugverdiend heb
Ik moet er, behalve financieeel, ook niet aan denken om nog 6 apparaten te moeten plaatsen, en nog 6 afstandsbedieningen bovenop de 8 die er al in huis zijn.
Er moet gewoon een mogelijkheid komen om 1 decoder bij het inkomende punt in huis te monteren waar vandaan je de rest van je huis kunt bekabelen zoals nu zonder in elke kamer een decoder voor de tv en voor de video te hoeven hebben.
De uitzending van radar vond ik 1 grote digitenne reclame. M.i. werd te weinig belicht dat het ook GRATIS kan. Voor de liefhebber: check deze site: http://www.lyngsat.com/
Hier vind je een overzicht van alle 32 satelieten die momenteel te ontvangen zijn en kun je zien welke er allemaal gratis zijn.
Hier vind je een overzicht van alle 32 satelieten die momenteel te ontvangen zijn en kun je zien welke er allemaal gratis zijn.
Dit geeft aan wat ik bedoel met dat het NIET geschikt is voor gezinnen en dat het misschien wel leuk voor een alleenstaande is.Met 3 televisies en drie videorecorders in huis is digitenne of schotel nutteloos.
Er wordt al gewerkt aan videorecorders (of soortgelijke apparatuur) en televisies met ingebouwde dvb decoders. Hier hoef je dan alleen nog je kaartje in te stoppen. Geen gedoe met kastjes dus in de toekomst.
Bij Digitenne heb je al voor 14,95 per maand drie kaartjes!
Als de kleine handtelevisietjes die dvb kunnen ontvangen dan ook nog op de markt komen, wordt het helemaal feest, dan kun je zelfs in de tram tv kijken.
Bij Digitenne heb je al voor 14,95 per maand drie kaartjes!
Als de kleine handtelevisietjes die dvb kunnen ontvangen dan ook nog op de markt komen, wordt het helemaal feest, dan kun je zelfs in de tram tv kijken.