LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte schakelaar Philips TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
J. Hoogstrate

Kapotte schakelaar Philips TV

Ongelezen bericht door J. Hoogstrate »

Het telefoonteam riep op voor meldingen over Philips breedbeeld televisies met doorgebrande schakelaars.

Dir probleem is echter niet specifiek voor breedbeeld televisies, maar in mijn ervaring heeft vrijwel ieder Philips beelscherm hier last van. Ik heb een tijdje geleden een oude Philps kleurenmonitor gekregen (meer dan 15 jaar oud) met een kapotte schakelaar die ik zelf heb vervangen.

Enkele jaren geleden heb ik het al twee keer meegemaakt dat de schakelaar van een Aristona televisie (geproduceerd door Philips) doorbrandde.

De eerste keer stond de televisie aan en begon hij te knetteren, ik heb de stekker er uit getrokken maar de geur van verbrand plastic bleef nog een tijdje hangen.

W. Pieksma

Re: Kapotte schakelaar Philips TV

Ongelezen bericht door W. Pieksma »

Hierbij wil ik u laten weten dat onze Aristona Breedbeeld televisie (ongeveer 3/4 jaar oud) recent ook een doorgebrande aan/uit knop heeft gehad. De televisie had tijdens onze afwezigheid kortsluiting veroorzaakt terwijl hij was uitgeschakeld. Reperatiekosten 110 Euro.
M.vr.gr.
Wyb Pieksma

A.C. Metzke

Ongelezen bericht door A.C. Metzke »

PHILIPS BREEDBEELD KAPOTTE SCHAKELAAR.
Ik ben sinds 1998 in het bezit van een Philips breedbeeld TV type 28PW9513/32.
Vrijwel meteen merkte ik een storende bromtoon. TV werd voor reparatie opgehaald en na enkele maanden (!!!) kwam deze gerepareerd retour. Echter er zat een kras op de beeldbuis. Na enig aandringen kreeg ik een nieuw exemplaar. Bij dit toestel brandde na enkele jaren de aan/uit schakelaar door. Deze werd vervangen. Gelukkig had ik 5 jaar extra garantie bijgekocht.
Een half jaar geleden opnieuw een storing: nu moest de beeldbuis worden vervangen. (gelukkig nog steeds garantie).
Volgende keer geen Philips breedbeeld TV meer !

F van Bree

Ongelezen bericht door F van Bree »

Bij ons is ook de aan/uit schakelaar doorgebrand,dit gebeurde op het moment dat hij werdt uitgeschakeld, er onstond toen kortsluiting, gevolgd door rook uit de TV, we hebben toen de stekker uit het stopcontact getrokken.
We waren ontzettend geschrokken maar gelukkig liep het goed af, want brand veroorzaakt door een TV komt nog steeds vaak voor.
Ps:het gaat om een Philips breedbeeld TV van +/- 3 jaar oud Type 32PW6302

M. van Ellen

Ongelezen bericht door M. van Ellen »

Philips breedbeeld met vreemde kuren.

Een aantal jaar een Philips breedbeeld gekocht voor 3100,-.
Na een aantal maanden begon de rode kleur wel heel erg te overheersen. TV weggebracht voor reparatie. Na terugkomst van de TV (2 maanden later) weer dezelfde problemen echter liepen er ook rode strepen diagonaal door het beeld.
TV weggebracht. 3 maanden later teruggekomen bleek er nieuwe firmware in te zijn gegaan volgens mijn Philips dealer. (Voor een paar rode strepen !?!?) Maar goed hij deed het weer. (even!!) Na een maand komt er ineens een vreselijk harde knal uit de kast en rook ik een brandlucht.
TV weer weggebracht en na een tijd weer opgehaald en ja hoor de beeldbuis vervangen.

één advies: Koop gerust een philips breedbeeld tv maar neem dan gelijk een garantie uitbreiding van 50 jaar ofzo en laat de dealer tekenen voor een vervangend apparaat. Zo heb je ongeveer 15 jaar plezier van je Philips tv en ook 35 jaar van de vervangende tv.

H. van Moorten

Ongelezen bericht door H. van Moorten »

Ik heb mijn Philips breedbeeld tv (type 28PW6302/00) sinds 1998. Een paar maanden geleden kon ik de tv niet meer aanzetten. Een knetterend geluid en wat vonkjes bij de schakelaar waren het gevolg. De schakelaar bleek helemaal te zijn doorgebrand. De tv staat bijna nooit op standby.

H. van Moorten

Ongelezen bericht door H. van Moorten »

Ik heb mijn Philips breedbeeld tv (type 28PW6302/00) sinds 1998. Een paar maanden geleden kon ik de tv niet meer aanzetten. Een knetterend geluid en wat vonkjes bij de schakelaar waren het gevolg. De schakelaar bleek helemaal te zijn doorgebrand. De tv staat bijna nooit op standby.

Ed Krijger

Ongelezen bericht door Ed Krijger »

Uit eigen reparatie ervaringen kan ik melden dat bij Philips de aan/uit schakelaar al ruim twintig jaar een (ouderdoms)probleempje is.
Het verbaast mij dat dit onderdeel nu reeds problemen geeft bij de nieuwe generatie breedbeeld TV's.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Hoi, ik heb in augustus 1997 een Philips breedbeeld televisie 28/PW9503 matchline gekocht. Alleen bleek dat het beeld iets scheef stond, dit kwam door de aardstraling zeiden ze, dit is wel verholpen door het beeld iets te kantellen via een speciaal service menu in de tv.

Na een week bleek bij het aanzetten dat alleen de kleuren blauw en groen te zien waren. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe geëist en gekregen. Nu heb ik een nieuwe en deze doet dat af en toe ook, ze zeggen dat dat te maken heb met het kleuren kanon die er voor zorgt dat de kleuren op je scherm te zien krijgt, deze is dan niet goed opgestart.
Als je de tv uitzet en even 30 sec. wacht en weer aanzet is het wel vaak weg.

Nu is ook bij mij vorig jaar de aan/uit knop er uit gefikt. Er was een knal en een rookwolk en de stoppen sloegen door. We laten na al die berichten over de standby knop deze al nooit aan staan (ook daarvoor niet), maar toch gebeurde dit wel.

Na een paar belletjes met de winkel is er wel een monteur langs gekomen en heeft de netschakelaar print vervangen en alles deed het weer. Nu maar met spanning afwachten dat dit niet weer gebeurd. Ik had wel 4 jaar extra garantie bij gekocht dus geen probleem met kosten deze waren natuurlijk gratis, maar wat bij de volgende keer ! Nu is mijn garantie verlopen.

Al met al geen vlekkeloos gebruik van de televisie waarvan ik dacht dat die wel zonder probleem jaren lang mee zou gaan. Mijn verwachting van een duur aparaat is dus niet uitgekomen, jammer hoor Philips. Wederom is dus maar weer bewezen dat een duur apparaat niet de beste keus hoeft te zijn.

M. Terpstra

Ongelezen bericht door M. Terpstra »

De Philips tv van mijn moeder veroorzaakte onlangs kortsluiting door een defecte aan/uit knop. De tv was toch niet ouder dan 5 jaar.

A. à Campo

Ongelezen bericht door A. à Campo »

Op 29 september jongstleden is waarschijnlijk de aan/uit-knop van mijn 4 jaar oude Philips Breedbeeldtv doorgebrand. Hij is nu in reparatie. De aan/uit-knop werkte al een tijd niet meer goed, maar afgelopen vrijdag rook ik een doordringende brandlucht. Door de stekker uit het contact te trekken heb ik waarschijnlijk erger kunnen voorkomen. Mijn twee kinderen (2 en 4 jaar oud) zaten op dat moment tv te kijken.

M.vr.gr
A. à Campo

P. Slor

Ongelezen bericht door P. Slor »

Ook in het bezit van een Philips breedbeeld TV en ongeveer na 5 jaar is de aan/uit schakelaar spontaan doorgebrand.
TV nog niet laten repareren maar wordt nu met de stan by knop van de afstandbediening uitgezet waarna ik de stekker eruit trek om hem geheel uit te zetten.

P. Slor

Ongelezen bericht door P. Slor »

Ook in het bezit van een Philips breedbeeld TV en ongeveer na 5 jaar is de aan/uit schakelaar spontaan doorgebrand.
TV nog niet laten repareren maar wordt nu met de stan by knop van de afstandbediening uitgezet waarna ik de stekker eruit trek om hem geheel uit te zetten.

Ronald

Ongelezen bericht door Ronald »

Onze nieuwe Philips breedbeeld TV is nu al twee maal uit gevallen.
Het scherm val uit en het ontvangstlampje (rood) gaat knipperen. Na het toestel 10 sec. uit te schakelen en vervolgens weer aan te toen, is het probleem verholpen.
Kent iemand dit probleem?

Louis

Ongelezen bericht door Louis »

Ik heb een philips breedbeeld TV type 32PW9763/32 van ongeveer 2 a 3 jaar oud.
De aan uit knop weigert vaak, de TV gaat dan bij uitzetten gewoon weer aan, en geeft dan vaak een knetterend geluid te horen.Lijkt me niet echt fris.
Valt hier richting philips c.q. garantie ofzo iets aan te doen.Vind het idee dat de aan/uit knop kan doorbranden niet een "echt" veilig gevoel.

M. Vuyk

Ongelezen bericht door M. Vuyk »

Bij onze Philips Matchline 28PW9763 breedbeeld (nu bijna 3 jaar oud)werkt al zeker 1,5 jaar de aan/uit knop niet goed meer. Soms gebeurt er helemaal niets als je de knop indrukt (TV blijft gewoon aan) Enige mogelijkheid is dan om de knop in te drukken en heel snel te 'laten schieten'. Ik ben na Radar's berichtgeving bang dat dit de voobode is van in brand vliegen...Philips, ik wacht op jullie reactie !!!!

a schoonhoven

Ongelezen bericht door a schoonhoven »

vier jaar geleden heb ik een philips grootbeeld tv gekocht de aan en uit schakelaar brande na twee en een half jaar door terwijl de tv niet aan stond of in stand bij stond wij konden de tv alleen nog maar aan zetten via stand by of via de stekker een half jaar later gaf de tv totale kortsluiting en deed niets meer helaas de garantie was er af zodat wij een nieuwe tv konden kopen dit is inmiddels een jaar geleden van philps nooit reactie gehad op ons schrijven en wij stonden voor een hoge kosten post

mw.K>Amse

Ongelezen bericht door mw.K>Amse »

Van mijn philips28pw9611 01/dpl/pal+ kostten fl. 3699.00 + 2 jaar extra garantie fl.249.00 gekocht op 28.11.1996, is de aan/uit knop naar binnen geschoten en ik moet nu de stekker er uit halen om hem uit te doen. Garantie was verlopen en reparatie voor mij nu te kostbaar. Ik liet de tv nooit stand bij staan, ook nu niet

P. Tensen

Ongelezen bericht door P. Tensen »

Bij ons de netschakelprint doorgebrand,dit gebeurde op het moment dat hij werd uitgeschakeld vanuit de standby stand, er onstond toen kortsluiting, gevolgd door rook uit de tv. Het gaat om een Philips breedbeeld TV uit 1998 Type 32PW950312.

Fred

Ongelezen bericht door Fred »

Philips 32 PW 9763 aanschaf 1998 , aan/uit schakelaar geeft
problemen.(contacten blijven hangen, toestel gaat niet uit )
Moet de extra garantie ( 60 mnd ) maar weer gaan aanspreken.
De beeldbuis is vervangen in 1999.
(Ik stel voor dat Philps standaard een brand/rookalarm gaat inbouwen.)

Gesloten