Op 20 december jl. heb ik een Mini Hifi systeem gekocht bij de MediaMarkt. De CD speler
ging gisteren kapot. Vanochtend heb ik gebeld met de MediaMarkt waar men mij wist te vertellen
dat het omruilen voor een nieuw mini hifi systeem niet mogelijk is omdat omruilen alleen binnen
14 dagen kan, als er na deze termijn iets stuk gaat wil men het alleen maar repareren. Ik wil
het graag een nieuwe als vervanging. Wat zijn mijn rechten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kenwood Mini Hifi Set
Re: Kenwood Mini Hifi Set
Eerst wordt apparatuur gerepareerd als er iets kapot is, dat is volgens mij bij de meeste winkels. Pas na zoveel reparaties kan er meestal pas een nieuwe gegeven worden.
Je hebt recht op reparatie, zodat het product weer voldoet aan de eisen.
Dat jij graag een nieuwe wilt, prima, maar dat doet juridisch niet ter zake.
Dat jij graag een nieuwe wilt, prima, maar dat doet juridisch niet ter zake.
-
^^ klopt.
Juridisch gezien spelen beginselen van redelijkheid en billijkheid een rol: als het een klein mankement is, wat zo verholpen is door een nieuwe laser oi, heb je recht op reparatie. Het is dan moeilijk afdwingbaar om een nieuwe te krijgen.
Is het ding ontploft en zwartgeblakerd, dan is het wel billijk dat je een nieuwe krijgt.
Juridisch gezien spelen beginselen van redelijkheid en billijkheid een rol: als het een klein mankement is, wat zo verholpen is door een nieuwe laser oi, heb je recht op reparatie. Het is dan moeilijk afdwingbaar om een nieuwe te krijgen.
Is het ding ontploft en zwartgeblakerd, dan is het wel billijk dat je een nieuwe krijgt.