LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Mr A
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 15:41

LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door Mr A »

Hallo,
Ik ben in het bezit van een LG Plasma TV. Ik heb al een tijdje last van een irritant brom/zoem geluid, wat gewoon storend is, hij is vandaag terug gekomen van reparatie maar het is niet beter geworden. Nou heb ik meteen weer LG gemailt over het probleem, maar die mailen terug dat ik maar eraan moet wennen.

Zie mail hieronder

----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte heer -----

Het zoemen wat uw tv doet, zal altijd aanwezig blijven bij plasmaschermen.
Onze monteur heeft een software update gedaan, matjes geplaatst om te dempen en de spanning afgeregeld, zodat uw toestel nu binnen de specificaties valt. Nogmaals, het brom/zoem geluid zal er altijd blijven en dit is toch iets waar u aan zal moeten wennen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Het Benelux Service team

-----------Customer Details-----------------------
Name : ----
Street :
City :
State :
Post Code :
Tel :
Country : Netherlands
E-mail : -----

-----------Original Customer Inquiry------------
Received Date : 14/01/2009 14:04 30
The type of inquiry : Customer Service
Product/Model No. : LCD TV ( 32" and over )/LCD TV/42PC35

Ik heb vandaag mijn TV terug gehad van reparatie omdat hij een irritant zoemend geluid maakte. Maar hij maakt het nog steeds, de monteur zei dat hij niet meer dan dit kon doen dan wat ze gedaan hebben, en dat het bij dit model vaker een probleem was. Maar ik zit nu nog steeds met een TV die zoemt/bromt. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

-------------------------------------------------

Click here if you have more question

Hebben andere mensen ook dit probleem met plasmaschermen?
Want ik heb nog ruim één jaar garantie. Volgens LG moet ik maar niet zeuren.

Vr Gr

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Typisch LG, budgetprijzen en budgetservice. Een van de redenen dat wij LG al 7 jaar hebben verbannen uit onze winkel.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door gastje13 »

Brommen bij plasma tv's komt vaak voor. Waardoor het komt weet ik niet precies(rammelende spoeltjes?) maar is niet typisch lg's. Ben ook panasonic's enco tegengekomen met dit probleem.

LG heeft een slechte reputatie opgelopen o.a. door philips. ALLE philips 16:9 waren zeer slecht van bouwkwaliteit en gingen masaal vroegtijdig naar de kl*te. Lg nam die buizen (deels) over waardoor op die slechte buizen LG stond, dus lg werd afgezeken.

Oké het is geen topmerk, maar de prijskwaliteits verhouding vind ik dik oké. Goede ervaringen met crt monitoren vele jaren terug.

Echte slechte troep komt van o.a. vestel(zat/zit in veel bekende merken)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote Audiofreak
--------------------
Een van de redenen dat wij LG al 7 jaar hebben verbannen uit onze winkel.
---------------------------------------------------------------------------

Samsung eruit, LG eruit, what is next, Panasonic? :roll:

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ben niet heel bekend in de lcd-wereld, maar samsung is toch een van de grootste/beste panel makers? Zit in heel veel merken.

overegens bijzonder van LG is, dat ze als enige een plasma tv van 32inch leveren.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Samsung hebben wij ondertussen in een kleine mate opgenomen in ons programma omdat de laatste serie er flink op vooruit is gegaan. We blijven kritisch en zullen nooit de onderkant van Samsung gaan verkopen maar in het midden en hoogste segment. LG is al jaren verbannen uit onze winkel en zal ook niet meer terugkeren. Typisch is ook dat er geen vraag naar LG is. Wel naar Samsung dus hebben we dat merk nog eens kritisch overwogen en in kleine mate toegevoegd aan het assortiment. Panasonic is een van onze grote merken waar het prima zakendoen is. Uitstekende kwaliteit. Pas wanneer een merk ons vreslijk laat vallen vliegt het eruit. En komt niet meer terug.

Mr A
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 15:41

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door Mr A »

Vorige week ben ik naar de Mediamarkt gegaan met bewijsmateriaal dat de tv niet deugt. Vorig jaar had ik ook een probleem met de tv, er zaten allemaal groene pixels in beeld, wat steeds meer werd. Dit heeft Lg wel netjes gemaakt, ze hadden toen een printplaat vervangen.
groene pixels in beeld-> http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 12-360.jpg

De Mediamarkt hielp me meteen, tot nu toe is de service goed. Dus nu is het even afwachten.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door D1RK »

Uit metingen voor aankoop was zowel de Full HD als HD ready van LG steeds bij elke beeldmaat zowel in Plasma als LCD de grootste stroomvreter.

Alle andere merken gebruiken minder.
Ook in werkplaatsen is LG helaas erg bekend bij de monteurs!

Koop liever een Samsung, JVC, en zelfs Philips is beter!
Zelf voor Sharp gekozen omdat Toshiba alleen als winkel model te krijgen was en lange levertijd zou hebben!

Ik heb zowel het verbruik aan als standby gemeten en daarom mijn bericht.
Ik heb zowel de 32 als 37"getest en gezien het verbruik voor 32" gekozen!

Ook goedkoper maar U mag dat natuurlijk zelf bepalen.

anitagroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 15:29

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door anitagroen »

goedemiddag

Ik lees dat er dus meer mensen zijn met klachten van een LG plasma tv
wij hebben nu sinds begin novermber 2008 3 een monteur van LG gehad
en nu is hij weg geweest voor een second opinion.
Nu komen ze met het verhaal dat het binnen de normen valt de brom.
Alleen zat deze er vanaf het begin niet in.
Ze hebben alle print platen tot 2 keer toe vervangen;.
Sofware vervangen en nu zit er ineens een brom in ik moet als ik het niet wil horen de brom de tv op 14 zetten dus zeg maar hard.

ook is de winkel ITS hier over geinformeerd maar nu is onze contact persoon ineens wegens personlijke omstandigheden niet bereik.
En hier moeten we het maar meedoen.
Ik dacht het niet ik ga LG en ITS een klacht toesturen en gelijk aan geven als ze niet met iets beters komen gelijk DAS inschakelen.

gr Anita

know how!
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2009 19:01

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door know how! »

Beste Anita,

Als ik jou was zou ik ook de rechtsbitand inschakelen want het is natuurlijk totaal niet menselijk cq begrijpelijk dat iemand vanwege privéomstandigheden niet meer aanwezig is op kantoor.

Gelukkig bestaan er ook menselijke mensen die om een bevoegde collega vragen in plaats van: hij is er vanwege omstandigheden niet dus ga ik maar naar de rechtsbijstand.

Wie weet ligt deze man of vrouw wel in het ziekenhuis, of ligt één van de ouders op sterven, of moet vrouw lief bevallen, of heeft het kindje een traumatisch ongeluk gehad etc......

Back to the point: Een Samung of een LG is een B-merk daar kun je een brom of zoem bij verwachten. Wanneer een reparateur diverse malen heeft aangetoond dat deze brom of zoem bnnen specificaties vallen zal je rechtsbijstand weinig kunnen doen. Simpel as it is: kies voor een Philips of Sony of had je verdiept in de specificaties.....

Wellicht is een second opinion verstandig echter is dat oordeel absoluut sluitend daar het hier om een onafhankelijke reparateur gaat.

Succes, en hou rekening met PRIVE OMSTANDANDIGHEDEN!!!!!!!!

Know how

stofzuigertje

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De oplossing voor deze LG en diverse andere merken die deze brom soms ook hebben is losse PC speakers kopen en die aansluiten.

Die brommen niet en via andere uitgang worden de standaard te kleine uitgeschakeld en heb je meer en beter geluid.

Vooral de 2.1 en 5.1 setjes kunnen verrassende kwaliteit opleveren mits je deze niet bij Bart Smit in aanbieding kocht....

dovski
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2009 17:00

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door dovski »

Ook ik heb grote moeite met de kwaliteit van LG. Ben in het bezit van een 42PX5R en heb deze 3 jaar geleden aangeschaft voor een hoop Euro's (1800).

Vorig jaar februari zaten we tv te kijken en ineens een harde knal, wel geluid geen beeld. LG gebeld, monteur langs, printplaat vervangen en weer werkend. Service prima.

Nu 14 maanden na reparatie wederom hetzelfde. Eerst geen beeld, wel geluid, nu gaat de tv aan en drie seconden later weer uit.

Uiteraard geen garantie meer, maar kom ws. in aanmerking voor coulance. Dit kan een gedeelte van de kosten zijn. Service-bedrijf is prima, maar wat een drama kwaliteit van in ieder geval dit product.

Voor mij geen LG meer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als LG flatscreen bezitter kan ik Stofzuigertjes oplossing aanbevelen.

En, met een beetje surround systeem, heb je zowiezo mooier geluid.

Ik heb trouwens als ik analoge TV kijk, de brom niet - maar dezelfde zender digitaal bromt wel.

PS3 games (HDMI) - geen brom
DVD via DVD speler of PS3 - geen brom

Het is echt bij TV kijken via digital.

hvdvelden64
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2009 14:53

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door hvdvelden64 »

Mijn tv LG heeft sinds vorige week ook alleen geluid en geen beeld.

Hij is exact 2 jaar en 4 maanden dus volgens hun geen garantie.

Ik denk daar heel anders over en ben niet van plan om meer dan 200 euro te betalen.

LG betaald wel de onderdelen maar uurloon en voorrijdkosten kan ik zelf ophoesten TV koste me 1300 euro 2 jaar geleden en nu weer 200.

Ga nu mediamarkt weer bellen en doorgeven dat mijn tv non-conform is en probeer zo de kosten tot een minimum te krijgen

Fala
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:08

Re: LG - LCD TV/42PC35 met brom/zoem geluid

Ongelezen bericht door Fala »

Goedendag,
Ik ben ook in bezit van LG 42PX5R met het zelfde probleem als (dovski) , heb 2200,- euro voor betaald .
De garantie is afgelopen één jaar geleden, heb de tv opengemaakt en blijkt dat een board (6871QYH051P YSUS) is verbrandt deze heb ik via Ebay besteelt en ingebouwd.

Maar heeft niet geholpen de probleem bleef hetzelfde.
weet iemaand welke board bij uw tv is vervangen?

Alvast bedankt

Gesloten