LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips in gebreke (40pfl9704)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,
In december bestelde ik bij Foto Klein de nieuwe LEDTV 40pfl9704. Levertijd 6 a 7 weken.
Inmiddels is het 12 weken verder en heeft Foto Klein mij gemeld dat Philips (distribut. HON) geen duidelijkheid verschaft op de vraag of/wanneer de TV geleverd gaat worden. Toen ik bij It's informeerde naar dit toestel meldde men mij dat er grote leverings-problemen waren en dat het toestel door hen daarom niet meer wordt verkocht.

Vervolgens bezocht ik de Philips-site, waar het betreffende toestel wordt getoond zonder enige melding van leverings-problemen.
Toevallig vroeg de site me om mee te doen aan een philips-enquete. Ik dacht hier meteen mijn probleem kwijt te kunnen, maar....tot tweemaal toe crashte de tijdrovende enquete. Terwijl mijn internet-verbinding 100% was.
Vervolgens probeerde ik de "contact" button, maar ook dit crashte tweemaal.
Toen maar het 0800-nr gebeld. De mevrouw was ondanks een flinke kraaktoon (met mijn telefoon is niks mis!) nog net verstaanbaar. Ik begreep dat ze er niks meer over kon melden, dan dat er inderdaad leverings-problemen waren, en wel met diverse types toestellen. Zij deed nog wel de suggestie om Foto Klein te vragen contact op te nemen met het distributie-centrum, om verdere info. Iets wat Klein dus al gedaan had, zonder duidelijkheid te krijgen dus.
De mevrouw beloofde mij nog een nadere verklaring te laten mailen. Ben benieuwd!

Inmiddels begin ik te twijfelen over de kwaliteit van de bestelde TV. Als die hetzelfde is als de organisatie en de communicatie van Philips....?
Het liefst zou ik bij Klein mijn vooruitbetaling terug vragen, maar helaas heb ik in januari een dure philips-audio aangeschaft die past bij de bestelde 40PFL.

Och, het is natuurlijk maar een luxe-probleem. Maar het relativeert wel sterk de juichende berichten over de financiele 2009-resultaten van Philips. Als je de klanten niet kan leveren wat ze hebben gekocht, en je kunt daarover niet fatsoenlijk communiceren, dan heb je als consumenten-bedrijf toch een groot probleem.
Groet WillyWalter

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Probleem is juist, ze hebben een leveringsprobleem, in onze winkel hebben we er 3 op voorraad. Veel besteld, beetje gekregen. Probleem lost zich ook niet 1,2,3 op en geldt voor de 8 en 9 serie. De 9 serie is niet slecht, heeft een perfect geluid (het beste van alle led toestellen/merken) heeft NET TV en alle aansluitingen. Ben niet bang dat deze 3 lang op voorraad blijven staan.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Bedankt, Audiofreak. Alleen al bij Foto Klein gaat het om tientallen bestelde toestellen, waarvan de levering/levertijd totaal onzeker is geworden.
Het schijnt niet alleen om toestellen in de 9-serie te gaan, maar ook om 8-serie-modellen.

Van het Philips-contactcentrum kreeg ik zojuist een beleefdheids-mail zonder enige relevante nieuwe informatie, letterlijk als volgt, inclusief type-fout:
" Philips ondervindt op het moment met meedere modelnummers leveringsproblemen, waaronder ook de tv waar U naar vroeg. We hebben helaas geen verdere informatie over de leverbaarheid van dit toestel."

Ik vind deze totale leverings-onduidelijkheid een onbegrijpelijke blunder van Philips, vooral op het gebeid van informatie naar en communicatie met de consument. Of oordeel ik te gemakkelijk?
Ik ben benieuwd of er forum-bezoekers zijn, die zelf ook met dit leveringsprobleem te maken hebben of van anderen daarover hebben gehoord?

Vriendelijke Groet WillyWalter

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door VanTels »

Philips kan inderdaad verschillende types moeilijk leveren.
Maar of hun in gebreken blijven vraag ik me af.

Foto Klein verkoopt toestellen waarvan bekend is dat de levertijd onzeker is.
Als hun daar geen duidelijkheid over geven bij de bestelling dan lijkt me dat hun in gebreken blijven.

Dit toestel is overigens wel gewoon te krijgen, heb er vandaag zelf 1 aangeschaft in een winkel in Helmond. Hadden er 2 op voorraad staan. Blijkbaar krijgt de ene winkelketen hem wel geleverd en de andere niet.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste,
Dat het toestel "gewoon" te krijgen is, dat is zeker niet het geval. Het is een en al "mist". Vooral wat Philips zelf betreft. En Foto Klein kan mij ook geen enkele duidelijkheid verschaffen.

Ik heb vanmorgen weer eens op de site van Philips gekeken. De 9704 staat er nog gewoon op. Als je daarbij op de button "kopen" klikt, dan krijg je een postcode-gerelateerde lijst van leveranciers.

Om de proef op de som te nemen heb ik eerst weer naar een filiaal van IT's gebeld. Daar meldt men ook nu weer, dat zij dit toestel niet meer kunnen leveren. En...dat er een alternatief model schijnt aan te komen! Dit roept natuurlijk de vraag op, wat er dan mis is met het zeer recent geintroduceerde 9704 LED-toestel.
Vervolgens heb ik naar een filiaal van Expert gebeld. Daar meldde men mij dat ze over twee weken drie 9704-exemplaren aangeleverd krijgen, en dat ik nu dus een exemplaar bij hen kan bestellen.

Vervolgens heb ik nog naar het van IT's gekregen Philips-telnr 0402781280 gebeld. Volgens hen zijn er sommige consumentenzaken die het betreffende toestel nog in voorraad hebben, wordt het toestel door Philips nog beperkt geleverd, en: er komt inderdaad een opvolger, maar men kan niet zeggen wanneer/wat precies (?!). Verder kunnen ze niets over mijn eigen bestelling zeggen, "omdat Philips niet weet wat het leveringsbeleid van FotoKlein is". Willen ze daarmee hun eigen probleem op Foto Klein afschuiven, of treft Foto Klein blaam??

Ik vind het in ieder geval ronduit vreemd, dat er wel 9704's worden geleverd aan een bedrijf als Expert dat blijkbaar geen wachtrij van klant-bestellingen heeft, en dat er geen 9704's worden geleverd aan een bedrijf als FotoKlein, wat tientallen exemplaren voor haar klanten in bestelling heeft sedert december vorig jaar.

Ikzelf zou inmiddels graag een ander merk ledTV-toestel (Sharp, LG, Samsung, Sony) willen kopen, maar het feit dat ik al een bijpassende Philips Audio heb gekocht weerhoudt me ervan. Maar.....hoe lang moet ik nog wachten op de 9704 of op de opvolger daarvan? Foto Klein en ook Philips kunnen mij geen duidelijkheid veschaffen.

Waar ligt het probleem: bij Philips, Bij FotoKlein, bij HON (groothandel van FKl), bij...? En..wat is er met de 9704 aan de hand, waarom zo snel alweer een opvolger? Al met al een interessante kwestie; wie kan hier wat meer licht over laten schijnen? Er moet via dit Forum toch meer info boven water te halen zijn?

Groet WillyWalter

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste,

Op http://gathering.tweakers.net/forum wordt zeer uitgebreid ingegaan op de bovenbeschreven vragen:
1) Er zijn inderdaad grote leveringsproblemen.
2) Er schijnen nogal wat defecte exemplaren tussen de geleverde toestellen te zitten.
3) Er schijnen problemen te zijn met de kijkhoek en met "ghosting".
4) Philips schijnt nu al op het gebied van full LED ingehaald te zijn door o.a. de Sony HX900.
5) Door meerdere forumdeelnemers wordt gemeld dat Philips binnenkort inderdaad met een nieuw type gaat komen, ter vervanging van de 40pfl9704.

Zou verstandig zijn van Philips om zsm duidelijkheid te verschaffen, naar detailhandel en klanten. Mist is heel schadelijk in dit soort kwesties.

Groet WillyWalter

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste,

Eindelijk arriveerde afgelopen donderdag onze in december bestelde 40pfl9704 LED LCD van Philips. Volgens Foto Klein hebben zij deze week de helft (nml 30 stuks) van deze door hen ingekochte Philips-toestellen binnengekregen.

Ik moet zeggen: vergeleken met ons 15 jaar oude Philips-toestel is het een erg mooi en ingenieus futuristisch toestel. En toch energie-vriendelijk vanwege de LED.
Volgens het Quick Start -vouwblad lijk je voor de TV-tuneraansluiting slechts de witte antenne-coaxkabel in de antenne-plugin van het toestel te hoeven steken. Helaas had ik echter al vastgesteld dat op de witte toestel- en doos-stickers geen NL-vermelding stond onder DVB-C (het systeem van mijn Caiway-provider). Daardoor wist ik al, dat het toestel het digitale antennesignaal niet via zijn eigen tv-tuner zou kunnen verwerken. Jammer.
Volgende optie wordt dan de aanschaf van een insteektunerCAM-kaart CI(-plus), a ongeveer 70 euro. Maar....net op tijd vroeg ik me af of ik met zón kaart ook de radio-zenders van Caiway (die ik op mijn oude tv-toestel via het digitale Caiway-Samsung tunerkastje ontving) zou kunnen ontvangen. De 0800-service van Philips gaf als antwoord: Met zón CI-kaart kun je de radiozenders alleen op je Philips Home Theatre (radio) beluisteren indien tegelijkertijd het TV-toestel aan staat. Geen serieuse optie dus.
De enige mogelijkheid is dan nog om het oude Samsung-kastje met eigen afstandsbediening te blijven gebruiken. Dat kastje geeft namelijk de mogelijkheid om het signaal via een witte coax door te linken naar de Home Theatre. Jammer!
Het blijkt ook een heel gedoe om uit te zoeken wat/hoe er via de Samsung-afstandsbediening moet gebeuren, en wat via de Philips-afstandsbediening. Het mooie Philips-Easy Link-systeem (van 2 Philips naar 1 Philips-afstandsbediening verliest zo ook zijn aantrekkelijkheid.

Maar goed. NetTV is wel sensationeel. Na enig installeerwerk (je moet wel een WAP2 beveiliging op je router hebben, plus jouw ooit zelf ingevoerde code!) kun je gewoon op internet. Googelen op een 40-inch scherm is heel speciaal!
Het zou mooi zijn als je een echt toetsenbordje had ipv de afstandsbediening-toetsjes.

Groet WillyWalter

Cornelius G
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2010 17:55

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door Cornelius G »

Beste ,

Sinds eind december in de wacht voor een aangekochte Philips 56 PFL 9704. Had gehoopt op kijkplezier Olympische spelen. Nu maar afwachten voor WK voetbal maar Philips, met zo'n mooie winst in 2009, geeft geen enkel uitzicht op levering. Hebben waarschijnlijk alleen de folders gedrukt en vergeten de toestellen te produceren. Laatste uitleg van Philips Consumer Service is, dat in mei de nieuwe modellen worden geïntroduceerd en waarschijnlijk de oudere type eerst worden uitgeleverd. Leuk is dat, koop je het nieuwste LED toestel, maar voor dat je hem geleverd krijgt noemt Philips het toestel alweer verouderd!

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Hopelijk is het verder allemaal goedgekomen met het toestel van Cornelius (?)

Nog even de huidige stand van zaken mbt mijn eigen toestel. Uiteindelijk heb ik de TV toch kunnen installeren zonder het aparte caiway tuner-kastje; de witte coax-TVkabel uit de muur rechtstreeks op de coax-plug van het toestel.
Voor digitale ontvangst op de radiotuner (home theater) heb ik als oplossing gevonden: in de coax plug van het TV-toestel heb ik een t-splitter gestoken. Daarin zit nu behalve de coax-TVkabel vanuit de muur ook een aparte coax-radiokabel vanuit de muur.
De home-theater heb ik via een hdmi-kabel (plus audio-kabeltje via rode en witte audiopluggen)met de TV verbonden.Zo kan ik op de radio van de home theatre gewoon digitaal alle beschikbare zenders ontvangen, zonder dat de TV hoeft aan te staan. Het was destijds een heel gezoek toch wel.

Een ander probleem was in het begin, dat de TV heel langzaam en soms inconsequent reageerde op de afstandsbedienings-signalen. Volgens de philips-helpdesk (heel vriendelijk, geduldig en behulpzaam) moest er een nieuwe software-update gedaan worden. Op hun advies downloede ik die vanaf de philips-site naar mijn usb-stick, en vervolgens naar het toestel. Maar...het werkte niet. Toen stuurde Philips mij tot twee keer toe een usb-stick met de nieuwe software. Maar nog steeds zonder resultaat. Tenslotte is er een onteur langsgekomen met de allernieuwste software (plus nog wat tools), en toen lukte de update wel. Inderdaad: de meeste problemen waren toen opgelost.

Het is een fijn toestel, maar de installatie zou niet zo ingewikkeld moeten zijn.


Groet WillyWalter

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips in gebreke (40pfl9704)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Philips heeft met u geen overeenkomst gesloten en is dus niet jegens u in gebreken. Wat u kunt doen is een ingebrekenstellingsbrief sturen naar Foto Klein waarin u hen nog een bepaalde termijn (b.v. 14 dagen) gunt om als nog de door hen beloofde presentatie te leveren. Na deze termijn heeft u recht op de wettelijke rente en kunt u de overeenkomst eventueel ontbinden indien u dat wenst.

Gesloten