LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
codbee
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 10:28

Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door codbee »

Op 13-2-2011 deze tv gekocht bij plasma-discounter.nl over het eerste jaar en de tv ben ik zeer te spreken zeer gebruiksvriendelijk.

nu komt het het eerste jaar de tv zo nu en dan afgenomen met het bij geleverde doekje van samsung.
nu kwam ik er op 12-3-2012 ja bijna 13 maanden later achter dat mijn dochter van 2,5 haar drinkfles wel eens te hart op de kast neer zet zodat er uit het rietje 2 druppels limonade op het scherm waren beland.

toen ik de tv kocht op 13-2-2011 bij plasma-discounter.nl hebben ze me een schoonmaak setje van het merk Vivanco weten aan te smeren, dus ik dacht mooi naar een jaar is een keer proberen (had nu namelijk limonade op het scherm zitten) ik begon met het kwasten van het scherm met bij geleverde kwast van vivanco daarna het scherm ingespoten met het reinigingsmiddel van vivanco daarna met de bijgeleverde doek van vivanco het scherm door gepoetst en tot mijn verbazing onstond er een enorme vlek rechts bovenin het scherm.
ik ben hierna gelijk gestopt en heb contact gezocht met plasma discounter.
na een aantal keer gemailt(incl foto's) en gebeld te hebben met plasma-discounter.nl, was de vraag aan mij om het product terug te sturen naar vivanco deze zouden het dan gaan onderzoeken dit gedaan zoals gevraagd.
ook telefonische contact gehad met vivanco en die hadden dit nog nooit gehoord( ik kreeg te horen ligt het niet aan de limonade van uw dochter????) als dat beitend zou zijn zou zij daar zeker zelf last van moeten hebben(maar gelukkig niet).

Na ruim een week was de uitslag er het antwoord was het is niet ons spul wat wij in het flesje doen. ik stond enorm verbaast van wie was het dan wel wat er wel in is gevonden heb ik nooit te horen gekregen(gelukkig heb ik hier nog het orginel flesjje met die vloeistof die niet van vivanci schijnt te zijn.

U raad het vast al plasma-discounter.nl en vivanco doen niets voor mij eigenlijk vragen ze aan mij hoe het spul wat ze getest hebben in het flesje is gekomen, dit moet ik toch aan jullie vragen dacht ik?

Mijn volgende stap was Samsung daar kreeg ik een schokkend bericht van terug met de gebruiksaanwijzing van het doekje wat bij de tv word geleverd.
hierin staat dat het scherm met een ligt vochtig doekje maak schoon gemaakt mag worden het doekje mag alleen met wat bevochtigd worden.(dit is mij nooit verteld door plasma discounter dan had ik het spuul nooit gekocht en rechtstreeks op het plasma scherm sprayen is al helemaal uit de boze.

Ik weet even niet wat ik moet bij plasma discounter krijg ik alleen maar studenten aan de lijn die niks kunnen of mogen vertellen ze dekken elkaar allemaal in voor mijn gevoel.

ik ga hier wel verder mee want als samsung zegt dat erhelemaal geen reinigings middelen te gebruiken ook geen plasma scherm reiniger dan moet Dhr T. Coronel zijn personeel is gaan inlichten en niet zijn klanten op te lichten.

ik ben benieuwd of er nog meer klachten zij met betrekking tot dit verhaal dus ook over de after sales van Plasma-discounter.nl of create2fit

mvg john

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik gebruik al jaren dat merk,omdat me dat toen ook aanbevolen werd,
maar na een jaar pas je tv afdoen??

maar goed,mij werd dus met klem! verboden om het spul rechtstreeks op de tv te spuiten,eerst op het doekje en dan over de tv gaan...

aangezien er vocht in de naden kon/kan lopen...

je mag een pc scherm ook nooit heel nat afdoen,ik denk dat je vivanco of samsung(dat merk heb ik toevallig ook)geen schuld kan geven.

hoe heb je dan je tv schoongemaakt dat hele jaar?
lijkt me dat er toch wel vuil op zit??

Create2Fit
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2011 15:20

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Create2Fit »

Naar aanleiding van het bericht geplaatst op 2 april 2012 door auteur codbee, plaatste het Webcare-Team van Create2Fit het onderstaande bericht:

Na het vernemen van dit probleem is er door de klantenservice van Create2Fit een onderzoek ingestart naar de inhoud van het gebruikte reinigingsmiddel. Na uitgebreid onderzoek door het Nederlandse en Duitse hoofdkantoor van Vivanco is gebleken dat het middel wat ingestuurd is nooit door het betreffende merk is geproduceerd of verkocht is door Create2Fit.

Na deze bevinding heeft de klant veelvuldig contact met ons opgenomen, met steeds andere argumenten om toch tot omruiling van de televisie over te gaan. De klantenservice van Create2Fit heeft de klant altijd correct en uitgebreid te woord gestaan, waarbij we niet anders kunnen concluderen dan dat dit een verzekeringskwestie is.

Create2Fit heeft een professionele klantenservice, bemand door een getraind team van veertien medewerkers die twee maal per jaar door onze leveranciers getraind worden in zowel de praktische als technische kennis van de door ons geleverde producten. Wij zullen alles in het werk stellen om de service van onze klanten zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Echter zullen de medewerkers niet over gaan tot omruiling van een product dat beschadigd is door een gebruikersfout van de klant zelf.
Uiteraard is de klant altijd welkom voor een reparatie verzoek, echter zullen de kosten hiervoor niet door Create2Fit vergoed worden.

Met vriendelijke groet,

Webcare-Team Create2Fit

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

de klant heeft zelf een hele grote fout gemaakt...

bijna iedereen weet dat je met dit soort apparaten voorzichtig met vocht moet zijn.

snap dat jullie dit hier neer hebben gezet..
@ts misschien een reactie?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Linoge »

rozemarijntje schreef:ik gebruik al jaren dat merk,omdat me dat toen ook aanbevolen werd,
maar na een jaar pas je tv afdoen??

maar goed,mij werd dus met klem! verboden om het spul rechtstreeks op de tv te spuiten,eerst op het doekje en dan over de tv gaan...
Zou kunnen, maar in de gebruiksaanwijzing van bijvoorbeeld Profigold, staat dat je het op de TV moet "sprayen", dus zo gek is dat niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik zou het echt niet doen....
echt niet...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door bprosman »

Of je nu wel of niet moet sprayen op de TV, volgens mij is het hele probleem dat zowel fabrikant als leverancier van het 'flesje' beweren dat wat TS in het flesje had zitten iets was wat zij niet geleverd (kunnen) hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar als de verpakking dicht is,en het is een verpakking die echt zo dicht zit...
dat je hem helemaal uit zijn verband moet trekken om hem open te krijgen,dus onder het mom van.....ik heb hem niet open gehad,of de winkel heeft er iets anders ingedaan kan niet...
dan moeten er meer klachten zijn geweest bij vivanco ,want dan is er in het productie proces wat mis gegaan???
maar als die er niet zijn.....

plexter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2012 21:58

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door plexter »

Maar is jouw niet verteld dat van dit type model van samsung de coatinglaag een probleem .ik ben erg goed geholpen door de selectro group

plexter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2012 21:58

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door plexter »

Maar is jouw niet verteld dat van dit type model van samsung de coatinglaag een probleem is .ik ben erg goed geholpen door de selectro group die zyn voor mij in de weer geweest en na veel bellen heb ik een nieuwe beeldbuis gehad :D

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb gelukkig geen Samsung, maar wel een Panasonic Plasma TV. Ik neem de TV wekelijks af met een droge doek (zo'n gele poetsdoek) en als er spetters zitten, spray ik een speciaal goedje (groen flesje voor platte schermen en laptops) rechtstreeks op de TV, waarna ik er met een gele poetsdoek overheen ga.

Ook mijn laptop en LCD monitor worden hiermee frequent behandeld.

Ik heb nog nooit vlekken of andere rare dingen gehad..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door bprosman »

en als er spetters zitten
Ehhh... wil ik dit weten ? :oops:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bprosman schreef:
en als er spetters zitten
Ehhh... wil ik dit weten ? :oops:
Maakt mij niet uit.. Ik heb hier 2 honden rond waggelen dus het zal hoogstwaarschijnlijk honden kwijl zijn :roll:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Nicky_The »

vogels schreef:
spray ik een speciaal goedje (groen flesje voor platte schermen en laptops) rechtstreeks op de TV
Met dat 'rechtstreeks' zou ik maar eens stoppen.
Weet ik niet. Ik doe het al zeker 1,5 jaar lang.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Reinigen samsung PS50C7700Plasma Met Vivanco plasma reiniger

Ongelezen bericht door Nicky_The »

vogels schreef:
Als t goed is, staat het ook op het flesje. Bovendien als je het op een doekje spuit, wordt je scherm net zo schoon als rechtstreeks. Maar goed, was/is maar een tip, het is jouw geld/t.v.
Op het flesje staan beide mogelijkheden vermeld, wel staat er dat je het eerst op een onopvallende plek moet proberen wat ik heel logisch vind.

Gesloten