LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 307

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
kees van harten

307

Ongelezen bericht door kees van harten »

zijn er ook nog reakties op de peugeot 307?

Paul

Re: 307

Ongelezen bericht door Paul »

Wat een stemmingmakerij, het moet gezegd: het is ernstig wat er met die mevrouw en haar dochter gebeurd is, mar laten we wel wezen: dingen kunnen soms misgaan door een ongelukkige samenloop. Ik preof meer dat Radar op sensatie belust is en de zoveelste auto van het jaar te grazen wil nemen. Na de Toyota Yaris (auto van het jaar 2000), Alfa 147 (idem 2001) en nu weer Peugeot 307 (hoe toevallig de auto van het jaar in 2002). Ik proef meer een senstaiebelust artikel wat succesvolle modellen met een reputatie onderuit moet halen. Het is meer stemmigmakerij.

Sander

Ongelezen bericht door Sander »

Uiteraard is het heel vervelend wat er met deze vrouw en dochter is gebeurd, maar ik ben het inderdaad eens dat het stemmingmakerij is. Er wordt gedaan alsof elke peugeot 307 elk moment kan ontploffen, terwijl het eigenlijk een defect aan het contactslot betreft. Ook het in scene gezet stuk vindt ik persoonlijk erg overdreven dramatisch. Er wordt gesproken dat Peugeot nederland beter een advertentie in de krant had kunnen zetten. Het tegenwoord dat met een brief de bewuste mensen (met het mogelijk defecte contactslot) bereikt worden en met een kranten artikel alleen maar onrust ontstaat, vindt ik terecht. Mits deze brief uiteraard zo snel mogelijk bij iedereen in de bus valt. Wel vond ik persoonlijk dat Peugeot wel een betere vertegenwoordiger had kunnen sturen dan deze bekakte , hoog van de toren blazende "dame". Ze voelde zich blijkbaar persoonlijk aangevallen, zo ging ze in de verdediging!

arnie

Ongelezen bericht door arnie »

Vreemd eigenlijk, dat startmotorverhaal.Het rondsel van een startmotor kan in het vliegwiel blijven hangen nadat de motor gestart is.Dat is bekend sinds er elektr. startmotoren zijn.Of dat nu komt omdat het startslot (beter gezegd het bedieningscontact v.d. startmotor in het slot) niet in orde is of omdat de de startmotor zelf het rondsel niet terugtrekt, het effect is dat wat is getoond.En dat is schrikken wanneer je dat overkomt.In de (kleine) luchtvaart wordt het zelfde type startmotoren gebruikt.Een simpel controlelampje licht op zodra het rondsel in de starterkrans schiet, en gaat weer uit als het rondsel los komt nadat de bewuste motor gestart is. Lampje niet uit? Motoren af en niet vliegen. Lampje gaat niet aan maar motoren starten wel? Lampje kapot en dus eerst controleren.In de auto (iedere auto) kan een simpel stukje elektronika van (inkoop) zo'n 25 eurocent het probleem oplossen en de motor direkt na de start uitschakelen als de startmotor blijft hangen.Ach ja...

marchel

Ongelezen bericht door marchel »

Inderdaad nogal overdreven reactie van radar, en niet voor de eerste keer. Het is misschien verstandig om onderwerpen iets beter voor te bereiden zodat de precentatrice niet door hoeft te jammeren als blijkt dat er eigenlijk weinig aan de hand is.
Heel vervelend hoor dat probleem met de startmotor en ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment bang bent. Maar als ik het goed verstaan heb is de bewuste 307 gerepareerd. Dan lijkt het mij nowel meevallen met die levensgevaarlijke brand.
Peugeot heeft juist gehandeld door de betrokken automobilisten middels een brief te waarschuwen en niet heel Nederland in rep en roer te brengen.

Rik

Ongelezen bericht door Rik »

Ik kan je vertellen dat er niks overdreven aan is, ik heb zelf een 307 en ik kan je vertellen dat het qua elektronica een bende is. Ik heb nu in 5 maanden mijn 3e kabelboom in de auto zitten, hierdoor heb ik al maanden in een huurauto gereden. De startmotor heb ik nog geen problemen mee gehad, wel met: de airbags, de radio, de ruitenwissers, de verlichting en nog een aantal andere zaken. Vooral de airbags was een ramp.

jacqueline

Ongelezen bericht door jacqueline »

Sinds 2 maanden heb ik een peugeot 307 en ik ben inmiddels al 4 maal teruggeweest naar de dealer.
Net als de voorgaande schrijver Rik,heb ik vooral problemen met de elektronica.
Eerst gaf hij zo nu en dan op de display een storing van de airbag aan.Tijdens het rijden krijg je dan eerst een gepiep en hierna het brandende lampje ,waar je zenuwachtig van wordt.
Nadat hij 2 dagen door de dealer was onderzocht,krijg ik nu soms het geknipper van het lampje,dat een storing in de motorolieniveaumeter aangeeft.
Voor de vijfde maal zal ik nu terugmoeten.
En dat met een auto,die nog geen jaar oud is.
Hebben meer mensen problemen met de elektronica?
Gaarne uw reactie.

S.Huibers

Ongelezen bericht door S.Huibers »

Niet alleen de 307 heeft deze problemen. Ik ervaarde onlangs hetzelfde probleem met de 206 van 3 maanden oud. Alles viel uit en de auto begon begon erg te roken, ik dacht dat de motor was opgeblazen maar dat bleek dus te maken te hebben met die startmotor.Inmiddels ben ik ook al een aantal keer terug geweest naar de dealer met de 206, dit niet alleen voor de startmotor, maar ook voor storingen aan het olieniveau-meter dat telkens andere niveau's meet.

Jurgen

Ongelezen bericht door Jurgen »

Sinds 17 augustus 2001 rijd ik rond in een prachtig paarse 307. Voordat ik de sleutel in mijn handen kreeg, heb ik ook te maken gehad met de Franse mentaliteit. Desondanks heb ik na de aflevering geen problemen meer ondervonden.

De reactie van Rader vind ik zeer overdreven, want het is een uitzonderlijk voorval wat besproken werd in de uitzending. Op het moment dat het op TV was, reageerde een vriend (verkoopadviseur van VW/AUDI) van mij: "wat een sterk overdreven item". Hij heeft mij de technische achtergrond uitgelegd en daaruit concludeer ik dat het niet zo ernstig is als in de uitzending is besproken. Het incident met die vrouw en haar kind is natuurlijk ernstig, maar niet geheel te wijten aan dit ene kleine probleem.

Tevens ben ik het eens dat de vrouw van Peugeot niet had moeten komen, maar iemand die rustig en duidelijk een goed gesprek had kunnen voeren met Radar. Wij als regelmatige kijken hadden natuurlijk al lang door dat Rader opzoek is naar sensatie en daarop moet je juist reageren.

Over de berichten dat de elektronica van de Peugoet slecht is, wil ik wijzen op het feit dat elke merk, elk type wel een aantal exemplaren met terugkomende problemen heeft rond rijden. En dat een paar klanten met terugkomende klachten een heel merk slecht maakt. Denk maar eens aan de het Airbag probleem van de Audi A4, het omvallen van de Mercedus A-klasse, het dak van Toyota Yaris, etc. Het zijn allemaal problemen die opgelost zijn. Veel ernstiger is de crashtest van de Alfa 147 en de reactie van Alfa: zij doen er gewoon niks aan, maar Peugeot wel!

Natuurlijk is het vervelend en ik hoop dat ik geen brief ontvang, maar ik ga toch even navraag doen. Verder ben ik super tevreden met mijn 307.

Jurgen

In reactie op mijn eigen reatie:

Ik bedoel dat een aantal exemplaren die constant problemen hebben, NIET een heel merk slecht maken!
Immers is de Astra een succes model, maar had ook problemen met de brandstofleiding wat kon leiden tot een afgebrande auto!

Dus één specifiek probleem maakt een merk niet slecht.

Verder wil ik zeggen:

Mensen die ontevreden zijn schreven veel vaker en veel harder dan mensen die tevreden zijn! Er rijden immers al duizende 307's rond en het model wint de ene prijs na de andere (de meeste gekozen door de consument). Dus zo slecht is die 307 niet!

Jurgen

In reactie op mijn eigen reatie:

Ik bedoel dat een aantal exemplaren die constant problemen hebben, NIET een heel merk slecht maken!
Immers is de Astra een succes model, maar had ook problemen met de brandstofleiding wat kon leiden tot een afgebrande auto!

Dus één specifiek probleem maakt een merk niet slecht.

Verder wil ik zeggen:

Mensen die ontevreden zijn schreven veel vaker en veel harder dan mensen die tevreden zijn! Er rijden immers al duizende 307's rond en het model wint de ene prijs na de andere (de meeste gekozen door de consument). Dus zo slecht is die 307 niet!

ed

Ongelezen bericht door ed »

het is goed dat een progamma als radar opkomt voor de
consument die vaak genoeg wordt afgescheept door de fabrikant.nadeel is dat Radar nu niet de meest ideale oplossing er is te weinig tijd ook voor de fabrikant om zich te verdedigen zaak is wel voor de fabrikant een communicatief vaardig iemand te sturen anders worden ze vaak in zulke progamma's de grond in geboord
Feit is na maanden in een 307 gereden te hebben de wagen zeer lekker rijdt al kan ik mij voorstellen als je klachten
hebt waar je steeds voor terug moet er flink de balen van krijgt maar dat geld voor ieder merk
Al krijg ik wel de indruk dat sommige problemen die al bij de 206 bekend waren gewoon weer voorkomen in de 307 komt dit door produktie drang?gezien het succes van beide merken dat daar geen tijd voor is en men afwacht tot iemand met een probleem komt dat lijkt me voor de fabrikant een stuk goedkoper

ed

Ongelezen bericht door ed »

het is goed dat een progamma als radar opkomt voor de
consument die vaak genoeg wordt afgescheept door de fabrikant.nadeel is dat Radar nu niet de meest ideale oplossing er is te weinig tijd ook voor de fabrikant om zich te verdedigen zaak is wel voor de fabrikant een communicatief vaardig iemand te sturen anders worden ze vaak in zulke progamma's de grond in geboord
Feit is na maanden in een 307 gereden te hebben de wagen zeer lekker rijdt al kan ik mij voorstellen als je klachten
hebt waar je steeds voor terug moet er flink de balen van krijgt maar dat geld voor ieder merk
Al krijg ik wel de indruk dat sommige problemen die al bij de 206 bekend waren gewoon weer voorkomen in de 307 komt dit door produktie drang?gezien het succes van beide merken dat daar geen tijd voor is en men afwacht tot iemand met een probleem komt dat lijkt me voor de fabrikant een stuk goedkoper

Dit is Belgisch

Ongelezen bericht door Dit is Belgisch »

Mijn nieuwe Peugeot 206 CC is nog geen 3 maand oud (waarvan hij meer dan 1,5 maand in de garage heeft doorgebracht) en is DRIE-maal bijna in brand gevlogen (probleem startmotor), gelukkig nooit op een autoweg.

1 troost voor jullie: De arrogantie van Peugeot-België haalt ongeveer hetzelfde peil als in Nederland.

W. Faaij

Ongelezen bericht door W. Faaij »

Nee, nee, dit is geen stemmingmakerij. Mijn moeder, met mijn dochter op de achterbank, is hetzelfde overkomen in een Peugeot 307. Weliswaar stond ze voor een stoplicht, maar dat maakt het niet minder ernstig. Er was geen beweging in te krijgen en er was een enorme rookontwikkeling vanonder de motorkap. De auto was nota bene de dag ervoor voor een beurt naar de garage geweest. Je zou zeggen dat ze dan dat euvel van die startmotor mooi hadden kunnen verhelpen. Maar nee, ze hebben haar gewoon laten doorrijden en de dag erna houden ze zich van de domme. Pas door het Radar programma begrijpen we wat er werkelijk aan de hand is geweest. Levensgevaarlijk en laf.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Misschien dat sommige elektrische problemen bij de 307 veroorzaakt worden door nadien ingebouwde elektonica bv carkit of radio en navigatiesystemen. Het blijkt dat de 307 zeer moderne en mischien daardoor wat overgevoelige kabelboom heeft. Ik heb de auto zelf nu vanaf augustus 2001 en ben er tot nu toe (15000 km) zeer tevreden over.

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

25 oktober 2001, 5 dagen na aflevering ging ook bij mijn peugeot 206 Gentry de startmotor tijdens het rijden spontaan meedraaien, waardoor deze totaal verbrand was. Tot 2 maal is de starmotor en de starterkrans vervangen. De elektrische storingen, zijn nog steeds niet opgeheven. Na voorstel van de dealer om uit de impasse te komen, is het voertuig door de technische inspectiedienst gekeurd. Men stelde vast, dat deze auto niet voldeed aan de eisen, welke je van een nieuwe auto mag verwachten.
Zoel de dealer als Peugeot Nederland schuiven de problemen steeds naar de klant. Deze walgelijke arrogante houding heeft mij doen besluiten, dat je beter af bent met de onderwereld, want dan weet je waar je je mee inlaat.

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

NIET ALLEEN 307 OOK DE 206
WIJ IN FEBRUARI 2002 EEN NIEUWE PEUGEOT 206 GEKOCHT EN NA 6 WEKEN VLOOG DE STARTMOTOR IN BRAND, EEN ZEER GEVAARLIJKE
SITUATIE ONTSTOND DOOR DE ROOK EN PANIEK MIDDEN IN DRUK VERKEER.
NADAT DE AUTO NAAR DE GARAGE WAS GESLEEPT (5UUR WACHTEN OP PEUGEOT ASSISTANCE) EN EEN ANDERE STARTMOTOR WAS GEPLAATS GEBEURDE HET NOGMAALS. WEDEROM BLEEF DE STARTMOTOR HANGEN EN KWAM ER EEN BRANDLUCHT UIT DE MOTORKAP (NOG GEEN ROOK) NU GAF DE GARAGE ONS TE HOREN DAT HET CONTACTSLOT DE BOOSDOENER WAS.

DE EERSTE KEER KREGEN WIJ DE MEDEDELING DAT ZE ZOIETS NOG NOOIT HADDEN MEEGEMAAKT EN TWEEDE KEER GAVEN ZE ALS COMMENTAAR KAN GEBEUREN HE.

Fred Leeuwangh

Ongelezen bericht door Fred Leeuwangh »

Naar aanleiding van uw uitzending d.d. 15 april wil ik ook reageren op de problemen met de Peugeot.
Wij hebben een peugeot 206 van een half jaar oud.
In februari kwamen we terug van de wintersport vakantie en waren op de Autobahn in Duitsland waar tijdens het rijden alle functies van de auto uitvielen en we nog net naar de vluchtstrook konden komen. Na de peugeot assistance te hebben gebeld kwam er een sleepwagen ons ophalen om ons naar de dichtsbijzijnde Peugeotdealer te brengen. Wij hadden echter pech want het was zaterdag en dan zijn er geen monteurs aanwezig en moesten we in een hotel om op maandag de auto te kunnen laten repareren. De maandag zijn ze gestartmet het onderzoeken wat er aan de hand was. Helaas kwam men er niet uit. Dit hield voor ons in dat we nog een extra dag in het hotel door moesten brengen.
Dinsdag belde ik vanuit het hotel en kreeg te ****** dat de auto weer werkte maar men wist niet wat er aan de hand was bij toeval had met de draadboom lasgehaald en weer vast gemaakt waarna de auto weer werkte.Wij zijn dus op dinsdag naar huis gereden en hebben geen problemen meer gahd ook in Nederland heeft men de auto nogmaals helemaal nagekeken en niets gevonden. Ik heb hierdoor het gevoel dat de auto elk moment weer stil kan komen te staan.

pierre

Ongelezen bericht door pierre »

Met elk merk en elk type is wel eens wat aan de hand. Een vriend van mij heeft een Xedos 9 en behalve de carrosserie is alles al vervangen (kost toch bijna 45000 euro zo'n bak). Ik heb een 206 Gentry en ben zo tevreden dat ik al sta ingeschreven voor de 206SW. Peugeot, een heerlijke auto!

Gesloten