LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop nieuwe auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bertus1

Aankoop nieuwe auto

Ongelezen bericht door bertus1 »

Vorig jaar november een nieuwe auto gekocht. Wagen wordt pas half april 2005 geleverd. Mag de importeur/fabrikant prijswijzigingen, anders dan verhoging BTW of BPM, doorberekenen?

Gast

Re: Aankoop nieuwe auto

Ongelezen bericht door Gast »

In geval van Bovag dealer: lees de achterkant van Uw koopcontract maar eens door!
Wat ik me kan herinneren is dat ze prijswijzigingen door mogen voeren.

Gast

Helaas mag dat en het kan nog erger.

Las in Autovisie eens een ingezonden stuk over iemand die meer dan een jaar op zijn Volvo moest wachten.

Intussen had Volvo de opties die in de diverse pakketten aangeboden worden gewijzigd wat er in principe op uitkwam dat de betreffende klant enige duizenden duurder uit was omdat diverse accessoires niet meer in het bewuste bestelde pakket zaten.

Voor hetzelfde geld dus een kalere auto.

Tja, in die handel kan kennelijk alles.

Gast

Maar ook een uiterste leverdatum afspreken is mogelijk.
Op het moment dat je wat minder risico's wilt lopen laat je een eind datum opnemen in je koopcontract waarna het contract zonder kosten ontbonden kan worden.
Volgens mij kan je dan zelf wat claimen bij de dealer maar ik heb het bijna een keer aan de hand gehad - auto 2 weken later geleverd dan uiterste leverdatum - en toen ik die bepaling naar voren bracht werd ik hartelijk uitgelachen door de verkoper. Liet zich niets gelegen liggen aan dat contract. Ben er dus ook nooit meer geweest en garage is kort daarna in andere handen overgegaan maar dit even terzijde.
Nadeel is verder dat de afschrijving van je eventuele inruiler ook doorloopt terwijl de inruilprijs wel vast blijft staan. Na het ontbinden van de koop krijg je dus bij een volgende deal minder voor je auto terug en de prijzen van nieuwe wagens dalen over het algemeen niet erg hard ;-)

Gast

Intussen had Volvo de opties die in de diverse pakketten aangeboden worden gewijzigd wat er in principe op uitkwam dat de betreffende klant enige duizenden duurder uit was omdat diverse accessoires niet meer in het bewuste bestelde pakket zaten
Lijkt me toch wel een gevalletje ontbinding koop. Er wordt immers niet geleverd wat op de overeenkomst staat!
iemand die meer dan een jaar op zijn Volvo moest wachten
Wie is er zo gek om zolang te wachten op een Volvo of welk merk dan ook?

Lange levertijden zijn een reden te meer om de voorwaarden eens goed tegen het licht te houden en desgewenst aan te vullen (leverdatum en lever prijs e.d.)

Gesloten