LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop nieuwe auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
luckie

aankoop nieuwe auto

Ongelezen bericht door luckie »

ik heb een auto gekocht en in die auto hing een lijstje met o.a. de vraagprijs. bouwjaar, airco etc.

Maar nu stond er bij dat er ook een cd wisselaar inzat, maar die blijkt er niet in te zitten!!

Wie kan mij vertellen in hoeverre de garage verplicht is de auto nu toch met wisselaar af televeren. Ik had nl. gehoord dat dit in radar aan de orde is geweest maar ik kan het niet terug vinden.

Alsvast bedankt voor de reaktie!!

Paul Desmet

Re: aankoop nieuwe auto

Ongelezen bericht door Paul Desmet »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een trekhaak.
Volgens de mededeling op de voorruit van de auto zou er een trekhaak onder zitten,dit was echter niet zo.
De verkoper zij dat deze brief verwisseld was met de zelfde auto die erlangs stond,echter het kenteken klopte op de brief van de auto met trekhaak.
Omdat ik vond dat de prijs gebasseerd was op een auto met trekhaak heeft men aangeboden om alsnog een trekhaak met vaste kogel te monteren of het geldbedrag van de trekhaak incl. onderbouwen van de vraagprijs af te trekken.
Dus mijn advies kijk of er een kenteken op de brief staat.
Succes ermee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de reaktie!!

Ja het kenteken klopt inderdaad. Toen ik de auto gekocht heb, dat ik gevraagd of er cd inzat, want die werkte niet. Nee werd mij verteld dus ik zei, dan moet mijn eigen worden ingebouwd.

Nu lees ik op internet, waar ie te koop staat met cd speler en op het briefje in de auto staat wisselaar.

Ik ben zeer benieuwd hoe de verkoper zich hier uit lult want vrijdag morgen heb ik het briefje uit de auto in handen gehad en een andere verkoper het laten zien van de wisselaar en 4 uren later beweerd men dat het briefje weg is!!!!!!

jabaan

Ongelezen bericht door jabaan »

het is mij ook gebeurd toen ik mijn fordje kocht.
met radio/cd speler en deze zat niet in de auto, toen ik de verkoper hier attendeerde heeft hij zonder extra kosten of commentaar een radio/cd speler in laten zetten die van ford zelf zijn.
Zo hoort het ook.

Als u kan aantonen dat u toen u die auto kocht met radio/cd speler
dan is de dealer verplicht deze ook te leveren of met een financiele tegemoet koming te doen.

Ik wens u strekte hiermee. 8)

Gast

Ik ben inmiddels bij de verkoper geweest en zoals het staat beschreven, zo wordt ie afgeleverd!!

Met wisselaar!!!!

Bart.

Ongelezen bericht door Bart. »

Wat een goofball ben jij zeg gaat het nou om die auto of om een cd speler?

Gast

Het gaat om een fiat radio, standaard af fabriek. Zou ik er een "normale" inzetten dan werkt het stuurbedieningsmechanisme niet meer, omdat dat alleen op elkaar werkt, snappie??

resp0019782

Ongelezen bericht door resp0019782 »

Ik snap niet dat er mensen zijn die op een serieuze vraag van die stompzinnige antwoorden geven.
Laat je nakijken door een psychiater of stop met zulke onzin.
Waarom worden zulke irritante lui niet van de Site gegooid.
Heel vervelend als je zo'n Site doorloopt en je komt constant van die onnozele lieden tegen met hun goedkope humor.

resp0019782

Ongelezen bericht door resp0019782 »

k snap niet dat er mensen zijn die op een serieuze vraag van die stompzinnige antwoorden geven.
Laat je nakijken door een psychiater of stop met zulke onzin.
Waarom worden zulke irritante lui niet van de Site gegooid.
Heel vervelend als je zo'n Site doorloopt en je komt constant van die onnozele lieden tegen met hun goedkope humor.
Ik schrijf het voor die lui nog een keer.
Om te weten hoe dom je bezig bent heb je hersens nodig.
Om te weten of je hersens hebt , heb je .......

Gast

Zo is het en niet anders!!

fedor

Ongelezen bericht door fedor »

Ik heb het voornemen om een Auto Aankoop Adviesbureau te beginnen. Dan worden bovenstaande problemen voorkomen omdat een onafhankelijk iemand rationeel naar de auto kijkt. Dus ook naar de technische staat ervan.

Is daar in uw ogen vraag naar?

Hoor het graag van u!

Gast

Nee, natuurlijk niet. Dan komen er nog meer mensen bij die denken dat ze verstand van auto's hebben. En nog facturen schrijven ook... als je gewoon bij de dealer een auto koopt en je een klein beetje normaal kunt denken is er niets aan de hand. Is het nu zo moeilijk om even te checken of die CD wisselaar er ook daadwerkelijk in zit? Nee, daar moet je een adviesbureau voor inschakelen...... Wat een ontzettende onzin zeg, ga eerst is terug naar school voordat je een auto koopt. Of koop een bril! M.V.G. M.P.D.

Gast

Je hebt het verhaal niet helemaal goed gelezen denk ik!!

Er werd op 2 verschillende manieren gemeld dat er de ene keer een wisselaar in zat en de andere keer een normale cd speler!! En er zijn dus handelaren-garages die dan gewoon zeggen, ja sorry, schrijffout!!

Dus het is helemaal niet vreemd dat ik deze vraag stelde!!!

Maar de garage heeft alles netjes, zoals het hoort, opgelost!!

Gast

Ja ik denk dat het wel een idee zou zijn zoiets te beginnen maar of de anwb daar ook blij mee is, die hebben ook al zoiets.

Maar bedankt voor de reaktie.

Gast

Hartstikke simpel geval dit. Een aanbod en een aanvaarding daarvan maakt een overeenkomst (kijk het wetboek er maar op na) Zit bij het aanbod een cd-speler, trekhaak, navigatiesysteem, voorbinddildo of wat dan ook dan moet dat er ook bij geleverd worden, simpel. (Een uitzondering betreft het geval waarin het aanbod niet voor serieus genomen kan worden -een auto voor 4 euro-) Wat een gemiep allemaal, gewoon je rechten opeisen bij de dealer.

Wim W.

Ongelezen bericht door Wim W. »

Vaak zijn mensen te gretig om een bepaalde auto bij een handelaar te kopen. Hij is vaak wat goedkoper dan bij de officiele merkdealer en ze zijn oh zo slim....Hij biedt zoveel meer dan die auto van de dealer, dat je hem niet kon laten staan! Jaja! Als er dan discussies ontstaan over juist dit soort onderwerpen is die handelaar ineens een heel ander mens. Ga naar een dealer, betaal iets meer en leg alles wat je afspreekt vast! :)

Gesloten