LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansprakelijkheid

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Linda.nu

Aansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Linda.nu »

Ander halve maand geleden heb ik mijn 13 jaar oude auto verkocht. Vlak voor de verkoop heeft de auto APK en een grote beurt gehad.

Er is geen verkoopcontract opgezet en er was geen onderhoudsboekje aanwezig (koper was hiervan op de hoogte). Koper heeft geen aankoopkeuring gedaan voorafgande aan de verkoop. Auto is altijd goed onderhouden bij erkende garages. Naar eer en geweten heb ik de auto (na grote beurt) in goede staat verkocht.

Toch is de auto (na anderhalve maand) stuk gegaan en reparatie is meer dan de waarde, De koper stelt mij aansprakelijk... Kan dit?

Ik hoor graag jullie meningen...

jeanne-veghel

Re: Aansprakelijkheid

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De koper heeft volgens mij een onderzoeksplicht en moet onderzoek doen naar de staat van de auto. APK alleen is niet voldoende in deze.
Hij had ook een totaalkeuring kunnen laten verrichten om zeker te zijn.
Jullie hebben verder niets op papier gezet over garantie eventueel en dan lijkt het
me duidelijk dat hij helaas pech heeft in deze.
Maar misschien melden zich nog mensen hier, die er meer over kunnen zeggen.

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Tuurlijk, de koper kan je aansprakelijk stellen. Alleen de kans op succes is gering.

Het is een koop tussen particulieren, daar geldt verder geen garantie e.d. De koper heeft onderzoeksplicht. Maar ook dan had het defect niet boven water hoeven komen. Het is gewoon het risico van het kopen van een 13 jaar oude auto. De ene keer heb je geluk met zo'n auto er rijdt je nog jaren met veel plezier rond. De andere keer heb je pech. Het blijft een gok.

Een APK en een grote beurt zegt niet echt veel over de conditie van een auto.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat ging er stuk?

Als dit toe te schrijven is aan slecht onderhoud door garage of door hun gemaakte fouten is volgens Bovag tot 3 maanden na beurt de garage verantwoordelijk.

Dus wat ging er stuk en als minder als 3 maanden of grote fout na grote beurt door niet alles te controleren langer kun je de laatste garage die grote beurt en APK verrichte soms aansprakelijk stellen.

Dus wat was het defect?
Dus slim dat ze het toch via U proberen, niet U maar de garage aansprakelijk stellen is soms mogelijk.

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

stofzuigertje schreef:Wat ging er stuk?

Als dit toe te schrijven is aan slecht onderhoud door garage of door hun gemaakte fouten is volgens Bovag tot 3 maanden na beurt de garage verantwoordelijk.

Dus wat ging er stuk en als minder als 3 maanden of grote fout na grote beurt door niet alles te controleren langer kun je de laatste garage die grote beurt en APK verrichte soms aansprakelijk stellen.

Dus wat was het defect?
Dus slim dat ze het toch via U proberen, niet U maar de garage aansprakelijk stellen is soms mogelijk.

Dit is echt pure onzin. Garage heeft helemaal niets met de verkoop te maken, laat staan dat je ze aansprakelijk kunt stellen.

APK en grote beurt zijn een moment opname. Deze 2 zaken niet zoveel over een staat van de moto, versnellingsbak e.d..

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

gevalletje, dikke pech

heb het ook wel eens gehad, koper reed naar huis en strandde met een lekke koppakking, pure pech

ben hem toen tegenmoet gekomen in kosten

Gesloten