L.s.
Via deze mail wil ik gaarne alle lezers op het volgende wijzen.
Gazelle adverteert in zijn folders met o.a. de EasyGlider-fiets. Een fiets, die voorzien is van een accu. Gazelle schrijft in zijn folders, dat deze accu qua afstand tot 60 km ondersteuning verleent. Eén en ander afhankelijk van gewicht fietser en weersomstandigheden. Deze 60 km is een afstand die door concurrerende merken niet gehaald wordt. Zij kwamen niet verder dan 40 km. De 60 km was voor mij van doorslaggevende betekenis bij de keuzebepaling van de fiets en dus koos ik voor Gazelle. De verkoper deelde mij mede, dat ik waarschijnlijk geen 60 km zou kunnen halen, maar 50 km moest, zo zei hij: "Fluitend kunnen".
Inmiddels de afgelopen weken ongeveer 10 keer gefietst tot het punt, dat de accu leeg was en steeds getest qua afstand. Mijn ervaring?? Nou die is de volgende:....
De Gazelle haalt geen 60, geen 50, geen 40 en zelfs geen 30 km!!!!!
Bij een volle opgeladen accu haal ik een afstand varierend van 23 - 28 km!!! Dit riekt naar oplichting en daarom ook mijn mailtje.
Ik heb Gazelle natuurlijk meer dan een maand geleden reeds van mijn bevindingen op de hoogte gesteld en, inderdaad, de hooghartigheid straalt er vanaf, men kan mij niet beantwoorden, want het computer systeem gaf allerlei problemen, achterstand dit en achterstand dat, maar men hoopte wel op mijn begrip hiervoor....... Inmiddels al 5 weken lang!!!
Via de fietsenwinkel kreeg ik ook nog te horen, dat ik natuurlijk niet het volle vermogen van de accu mocht vragen....!!!!!! en ook mocht ik dan niet in de achtste versnelling rijden, want dat vroeg teveel van die accu.
Ja daaaag Gazelle, waarom denk je dat mensen dan die fiets willen kopen? Om in de 5 versnelling met halve ondersteuning te rijden?
Nee Gazelle, maak je mooie woorden eerst eens waar, zoals het van een Nederlands produkt verwacht mag worden en verkoop geen luchtkastelen aan de mensen en zeker geen flauwekul praatjes!!!!
Ik heb genoegdoening aan Gazelle gevraagd, maar men geeft gewoon NIET THUIS! (Wellicht kan RADAR hier iets betekenen????)
Advies voor iedereen, die zo'n fiets wil kopen...
Maak een testrit op de fiets met volle accu en je zult dezelfde ervaring hebben als ik. Ben benieuwd of je dan alsnog die € 2000,- wilt betalen voor deze Gazelle!!!
Ik heb er in ieder geval wel van geleerd en schaam me voor zo'n Nederlandse fiets. Wat een belazerij!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Accu Gazelle EasyGlider fiets
Re: Accu Gazelle EasyGlider fiets
Riekt niet naar oplichting.
Maar naar valse voorlichting.
Online zij er geen gegevens beschikbaar over deze fiets.
Vandaar dat ik een brochure heb aangevraagd en er dan pas een mening over heb.
Maar naar valse voorlichting.
Online zij er geen gegevens beschikbaar over deze fiets.
Vandaar dat ik een brochure heb aangevraagd en er dan pas een mening over heb.
Re: Accu Gazelle EasyGlider fiets
Sinds juni 2006 fiets ik op de easy glider. De accu is erg wisselvallig. De ene keer leeg bij 30 km de andere keer bij 50 km. Maar 60 km heb ik nooit gehaald. Het ligt er aan in welke versnelling je fietst. Fiets je in de 8e versnelling wat ik meestal doe, dan is de accu meestal leeg rond de 38 km. Maar fiets je regelmatig in 6 of 7 dan gaat de accu langer mee.
Hiervoor fietste ik op een Batavus Ego. De nieuwe accu was al leeg na 20 km normaal fietsen zonder tegenwind of heuvels en na 5 jaar bij 10 km. Toen heb ik de easy glider gekocht. Voor mij een hele vooruitgang om nu meer dan 30 km te kunnen fietsen!
Hiervoor fietste ik op een Batavus Ego. De nieuwe accu was al leeg na 20 km normaal fietsen zonder tegenwind of heuvels en na 5 jaar bij 10 km. Toen heb ik de easy glider gekocht. Voor mij een hele vooruitgang om nu meer dan 30 km te kunnen fietsen!