LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achteraf toch schade-auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RoMe1973

Achteraf toch schade-auto

Ongelezen bericht door RoMe1973 »

Anderhalf jaar geleden een 2 jaar oude diesel gekocht met 20k op de teller. Bij de garage gevraagd of deze auto schade heeft gehad. Antwoord was nee.

Na redelijk wat ellende riep mijn eigen garage dat de auto schade had gehad. Hierop ben ik aan het onderzoeken geslagen: heb een vriend gebeld die een kennis heeft bij de leasemaatschappij waar deze auto in de lease was geweest. Deze meldde dat de auto als schade-auto aan het TLC is verkocht. Via RDW achterhaald dat ik de 4e eigenaar ben (dus TLC heeft auto verkocht aan garage).

Wat kan ik juridisch doen, behalve :twisted: en :( ??

Maarten1234

Re: Achteraf toch schade-auto

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Weinig tot niks. Heb je ergens problemen mee dan. Doet de auto iets wat deze niet mag doen, zoals overmatig trekken enzo of rijdt deze normaal en is jou nu ineens ten oren gekomen dat deze auto schade heeft gehad. Wat voor een schade heeft deze gehad. Wanneer je in je garantietermijn zit en je merkt het 1 en ander en het is aantoonbaar dat dit al bij koop zat dan dient de garagehouder dit op te lossen.

De garage aan wie deze auto verkocht is hoeft niet altijd af te weten van schade. Wanneer dit buiten hen om is geregeld staat dat niet bij hen geregistreerd. Heb ik ook gehad met mijn auto. Mijn rechterscherm en motorkap was vervangen. Ik heb de verkoper er op gewezen en die wist van niets. Toen hij het zag erkende hij dat deze inderdaad een schade gehad heeft, maar wat voor is niet bij hem bekend. Tis ook niet erg verder, want hij rijdt goed en doet alles wat ik wil. Ook legt deze goed op de weg.

Joyyyyy

Re: Achteraf toch schade-auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

beetje vreemd verhaal

ook al weet een garage dat er schade opzit/heeft gezeten, waarom zou men dat melden, dat kost immers geld

kortom, men zal onschuld spelen

verder doet het er wel degelijk toe,ook al rijd de wagen verder prima
een auto die schade heeft gehad is simpelweg minder waard, vertelt men jou niks, en betaal je voor een schadeloze auto, betaal je dus teveel

Gesloten