Een aantal weken geleden hebben wij een 2e hands Skoda Fabia gekocht op de dag van aflevering bleek er iets niet goed et zijn en ging het storingslampje branden.
Na veel gezoek en gezeur bleek de distributie ketting slecht te zijn en deze moest vervangen eerst wilde de garage deze niet onder garantie vervangen echter na een hoop gezeur dan toch.
na deze reparatie bleef het storingslampje uit en het rare geluid was opgelost echter na even gereden te hebben kwam het volgende probleem , af en toe komt tijdens het rijden snikhete lucht binnen ook als de temperatuur naar koud is gedraaid ongeacht of de airco aan of uit staat.
Direct toen we dit hebben gemerkt de garage gebeld en dit aangegeven deze halen echter hun schouders op en doen het af dat dit niet onder de garantie valt ondanks dat de oorzaak nog niet bekent is.
Ik heb een u een afspraak gemaakt met de lokale merk dealer om de auto uit te lezen.
Nu zit ik met de vraag wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn , en hoe moet ik hiermee omgaan naar de dealer toe waar wij de auto gekocht hebben.
Alvast bedankt voor de reactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afentoe warme lucht als de temp op koud staat (Skoda Fabia)
-
Re: afentoe warme lucht als de temp op koud staat (Skoda Fabia)
Er zit een motortje tussen de schakelaar op je dashboard en je verwarmingsklep. Die gaan nog al eens kapot bij het VAG concept.
Kosten ongeveer 115 euro en een beetje monteur heeft die er wel binnen 30 minuten in.
Laat je niet wijs maken dat je dashboard eruit moet.
Kosten ongeveer 115 euro en een beetje monteur heeft die er wel binnen 30 minuten in.
Laat je niet wijs maken dat je dashboard eruit moet.
@Black Phantom a.s. Vrijdag gaan ze hem uitlezen komt dat dan aan het licht, de garage had het er al over dat in het ergste geval heel het dashboard eruit moest
-
en wat is het geworden?robvb schreef:@Black Phantom a.s. Vrijdag gaan ze hem uitlezen komt dat dan aan het licht, de garage had het er al over dat in het ergste geval heel het dashboard eruit moest
"het ergste geval" zal wel zijn dat de regelunit van de climate control stuk is (ervan uitgaande dat de auto daarmee is uitgerust).
Geeft dezelfde storing, en is vreselijk duur om te vervangen (zowel de unit als het inbouwen).
Ik hoop voor je dat dat het niet is..
Geeft dezelfde storing, en is vreselijk duur om te vervangen (zowel de unit als het inbouwen).
Ik hoop voor je dat dat het niet is..
het bleek een regelklep te zijn dus toch zal volgens de garage heel het dashboard eruit moeten.
Nu nog in gesprek met de garage want we zitten al in de problemen sinds we de sleutel omdraaide bij het afhalen van de auto, alleen begint het er op te lijken dat de garage niets wil doen.
Nu nog in gesprek met de garage want we zitten al in de problemen sinds we de sleutel omdraaide bij het afhalen van de auto, alleen begint het er op te lijken dat de garage niets wil doen.