LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] airback sensor mazda 6

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
kattenburg

airback sensor mazda 6

Ongelezen bericht door kattenburg »

Wij hebben een mazda6 van bijna 5 jaar oud en hebben al 2 keer nieuwe senors in de passagierssteol gehad. Beide keren vervangen in de garantie. Sinds een half jaar weer het zelfde probleem maar Mazda wil dit niet weer vergoeden. Zijn er meer mensen met dit zelfde probleem??

D1RK

Re: airback sensor mazda 6

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze het doorverbinden zal de airbag ook opgeblazen worden als er geen passagier zit.

Alleen bij schade heeft U dan meer kosten.
Dit is via schema even doorknippen en doorverbinden!

kattenburg

hallo D1rk volgens onze daeler kan je de sensor niet door verbinden
en de stekker los maken heeft ook geen zin dan werkt het hele systeem niet!!!!!!
als de airback opgeblazen wordt als er niemand op de stoel zit maakt me niet zo veel uit, na zo wat elk jaar een nieuw sensor ben ik het een beetje zat

D1RK

Ik weet dat ze soms het lampje verwijderen en dan maar geen klapzak.

Ik weet dat vele deze niet nodig hebben, vooral als je de gordels op juiste hoogte zette.

Wat koste dit trouwens als je het wel liet doen?
Het kan ook door verstellen stoel kabel breuk zijn wegens te strakke montage dus is het de sensor of de kabel die eraan zit????

kattenburg

Dirk als je e.a.a door verbind dan werken ook je gordelspanners niet meer, het is zeker geen kabelbreuk, en een nieuwe kost ca. 600 euro
mijn auto is van 2004 en alles bij elkaar nu aan zijn 4 de sensor toe
te gek voor woorden toch, maar waar ik nieuwsgierig naar ben is of e.e.a vaker voor komt

D1RK

Bij andere mazda was het ook bekend en meerdere vragen...zie onder;

Bij de Premacy moet je aan de airbag module zien naar de stekkers
links een grote rechts een kleine stekker bij deze kleine moet je bovenaan tellen en de derde draad doorknippen normaal zou dat een zwarte moeten zijn en dan de stekker loskoppelen van de bijrijder zetel dan is deze afgekoppeld
andere modellen moet soortgelijk zijn dat heb ik echter nog niet gedaan maar is zelfde module

Ik lees dat meerdere Mazda types het zo opgelost hebben dus deze uitprinten en aan de garage geven is vermoedelijk het goedkoopste.
Bij de dealer mogen ze dit officieel niet en moeten ze tot 5 jaar dit onder coulance oplossen.

Gesloten