LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aircocompressor lek na vervanging 06-2009
aircocompressor lek na vervanging 06-2009
Vorig jaar heb ik mijn auto gekocht met 3 maanden garantie. Bij aankoop is er een nieuwe aircopomp gemonteerd. Al die tijd tot nu toe vond ik hem al heel zachtjes blazen en ook werd de lucht niet superkoud, wel koeler dan de buitenlucht.
Nu staat mijn auto bij een garage in de buurt en ik word net gebeld dat de aircopomp lek is. Ik vermoed dat hij al vanaf begin af aan lek was dan.
Nu zegt dat autobedrijf hier in de buurt dat ik waarschijnlijk gewoon terug kan naar het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb omdat er een jaar garantie op nieuwe/gereviseerde pompen zit.
In hoeverre ben ik mijn recht?
Nu staat mijn auto bij een garage in de buurt en ik word net gebeld dat de aircopomp lek is. Ik vermoed dat hij al vanaf begin af aan lek was dan.
Nu zegt dat autobedrijf hier in de buurt dat ik waarschijnlijk gewoon terug kan naar het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb omdat er een jaar garantie op nieuwe/gereviseerde pompen zit.
In hoeverre ben ik mijn recht?
Re: aircocompressor lek na vervanging 06-2009
Geen....een auto met drie maanden garantie is waarschijnlijk geen nieuwe geweest. Toen je ontdekte dat de aircopomp niet naar behoren werkte had je meteen terug moeten gaan. Nu ben je langer als een half jaar verder en is het aan jou aan te tonen dat de pomp niet goed werkt(e). Binnen het eerste half jaar na montage had je meer rechten.
Helaas....
Helaas....
Nee de auto was niet nieuw, maar je hebt toch gewoon garantie op een aircopomp? nieuw of gereviseerd...dhc schreef:Geen....een auto met drie maanden garantie is waarschijnlijk geen nieuwe geweest. Toen je ontdekte dat de aircopomp niet naar behoren werkte had je meteen terug moeten gaan. Nu ben je langer als een half jaar verder en is het aan jou aan te tonen dat de pomp niet goed werkt(e). Binnen het eerste half jaar na montage had je meer rechten.
Helaas....
of moet ik dan wel de kosten betalen voor het loshalen en monteren van de aircopomp?
Als je nu gewoon zoals de garage in de buurt adviseerde eens naar de garage van aankoop ga. Hopelijk is een een officiele dealer/ garage en geen handelaartje op de hoek(die heeft er waarschijnlijk ook geen nieuwe ingezet maar een sloopje) die kan je het verlossende antwoord geven.Nee de auto was niet nieuw, maar je hebt toch gewoon garantie op een aircopomp? nieuw of gereviseerd...
of moet ik dan wel de kosten betalen voor het loshalen en monteren van de aircopomp?
Je kan best zelf eerst actie ondernemen en aan de hand daarvan eventuele vragen hier stellen
gr Henk
Het is sowieso een bovag/bosch car service dealer, maar voor de rest heb je gelijk. Morgen bel ik evenhenk51 schreef:Als je nu gewoon zoals de garage in de buurt adviseerde eens naar de garage van aankoop ga. Hopelijk is een een officiele dealer/ garage en geen handelaartje op de hoek(die heeft er waarschijnlijk ook geen nieuwe ingezet maar een sloopje) die kan je het verlossende antwoord geven.Nee de auto was niet nieuw, maar je hebt toch gewoon garantie op een aircopomp? nieuw of gereviseerd...
Je kan best zelf eerst actie ondernemen en aan de hand daarvan eventuele vragen hier stellen
gr Henk
Klopt! Je hebt zoals ik al schreef in het eerste half jaar na aankoop/montage meer rechten dan nu. Je bent nu verder en dan is het aan jou aan te tonen dat het onderdeel niet goed werkt.Dannyke schreef:Nee de auto was niet nieuw, maar je hebt toch gewoon garantie op een aircopomp? nieuw of gereviseerd...dhc schreef:Geen....een auto met drie maanden garantie is waarschijnlijk geen nieuwe geweest. Toen je ontdekte dat de aircopomp niet naar behoren werkte had je meteen terug moeten gaan. Nu ben je langer als een half jaar verder en is het aan jou aan te tonen dat de pomp niet goed werkt(e). Binnen het eerste half jaar na montage had je meer rechten.
Helaas....
Als dit zo is, vraag ik mij af, waarom je niet eerst naar de verkopende partij bent gestapt, en om opheldering gevraagd had.Dannyke schreef:Vorig jaar heb ik mijn auto gekocht met 3 maanden garantie. Bij aankoop is er een nieuwe aircopomp gemonteerd.
Misschien was deze topic, dan overbodig geweest, als de garage de fout nu nog accepteert !
Omdat de airco wel koelt, maar ik vond het altijd al raar dat hij niet heel koud werd, maar ik dacht dat het normaal was voor mijn auto, dus vandaar dat ik er verder niks mee heb gedaan. Nu blijkt dat de aircocompressor lek is en vermoed ik dat dat het probleem moet zijn waarom hij niet heel koud wordt.tennis schreef:Als dit zo is, vraag ik mij af, waarom je niet eerst naar de verkopende partij bent gestapt, en om opheldering gevraagd had.Dannyke schreef:Vorig jaar heb ik mijn auto gekocht met 3 maanden garantie. Bij aankoop is er een nieuwe aircopomp gemonteerd.
Misschien was deze topic, dan overbodig geweest, als de garage de fout nu nog accepteert !
Doe dit, misschien heb je een luisterend oor, en wij wachten af, wat er verder gebeurd!Dannyke schreef: Morgen bel ik even
suc6