LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alfa Romeo Mito garantie problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Koelie25

Alfa Romeo Mito garantie problemen

Ongelezen bericht door Koelie25 »

Mito, 2 jaar garantie, . nu, 15 maanden oud. Na schakelproblemen (de eerste en de acherteruit) naar de garage. klein probleem, een uurtje werk!. na een uurtje krijg ik hem mee. de achteruitversnelling was goed maar de 1ste niet, afspraak voor de week erop. brengen en ja , hij was zo klaar , uurtje werk. Na een uur. . . . nee, nog niet goed. Garage moet alfa nederland raad vragen. Na wat bellen moesten ze nog wat testen van alfa nederland. weer een dag weg. Nee, dat was het ook niet. Weer raad vragen aan Alfa nederlend. Moest getest worden door (super?) monteur. Tja, niet goed. de versnellingsbak moet eraf. dit was 25 november. Nu, 13-december wer gebeld en kreeg als antwoord: "ze" zijn geweest en hebben onderdelen meegenomen. Mogelijk viet dit alles NIET onder de garantie. :shock: :shock: :shock: :shock:
Alsof je een klap in je gezicht krijgt.
Wordt vervolgd! K. V. uit R

Veldt01

Re: Alfa Romeo Mito garantie problemen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Hoop dat je een goede rechtsbijstand hebt. Zal wel onbruikbare garagepraat zijn om een extra deel van de kosten alsnog vergoed te krijgen.
Bak is geen slijtdeel en tenzij je het reguliere onderhoud over hebt geslagen vinden ze nooit iets om onder de garantie uit te komen.

evdbeek

Re: Alfa Romeo Mito garantie problemen

Ongelezen bericht door evdbeek »

Hallo,... Ik rij al 35 jaar Alfa en altijd gingen de bakken matig in de 1e versnelling en achteruit. Ik ben eraan gewend en weet niet beter.

Als je merkt dat ie niet of moeilijk in de 1 of achteruit gaat is een keer extra intrappen van de koppeling meestal voldoende om 'm verder gewoon in de versnelling te krijgen. Meestal levert de achteruit dit probleem op als de bak koud is en je van de vrij in de achteruit probeert te schakelen is mijn ervaring.

Koppeling een keer intrappen en dan moet het verder gesmeerd gaan... indien niet, dan is er echt iets aan de hand,

Succes ermee,

Ed.

Gesloten