Knutselsmurf1 schreef: ↑20 mei 2021 12:41
Beste lezers,
Ik ben al meer als 25 jaar lid van de Anwb,(Goldmember europa dekking),en betaal al die jaren netjes.Tevens heb ik sinds een jaar een WA autoverzekering afgesloten bij deze club via internet,deze ook altijd netjes op tijd dmv automatische incasso laten afschrijven.
Via een waarschuwingsbrief van de RDW (18 mei)ben ik tot mijn verbazing erachter gekomen dat mijn Voertuig helemaal niet verzekerd is!
In januari 2021 is de automatische incasso blijkbaar misgelopen door een tekort op mijn rekening(voor 2 dagen).Hierdoor is een achterstand op de autoverzekering ontstaan.€10,23!!
Er zijn geen pogingen gedaan om opnieuw januari af te schrijven,ook de maand erna niet dubbel.Blijkbaar is dit geautomatiseerd niet mogelijk,volgens Anwb medewerker.
Wel is februari en Maart het normale maandelijkse bedrag gewoon afgeschreven.
Op 12 Maart is het maandelijkse bedrag afgeschreven op 4 Maart is de verzekering automatisch beeindigd.
De ANWB,of het systeem van de club,laat mij dus,onwetend of persoonlijk te verwittigen,anderhalve maand zonder verzekering rond rijden!
De wettelijke aansprakelijkheids dekking is 6,1 miljoen..Ik moet er niet aan denken dat er tussentijds "iets" onverhoopt gebeurt zou zijn,dat zou een persoonlijk faillissement betekenen,voor mij en mijn gezin.
Er is door ANWB geen persoonlijk contact gezocht,alleen een geautomatiseerde herinnering via de email,welke na wat zoek en speurwerk achteraf in mijn spambox terecht is gekomen.
Een Incassobureau word niet ingeschakeld voor dusdanig lage bedragen,word door ANWB medewerker als excuus gebruikt,dat er geen waarschuwing incassobrief is verstuurd.Er word alleen een herinnering via de mail verstuurd.
Tegenwoordig krijg ik meer als 500 spammail per week.Bedrijven verkopen emailadressen aan derden zodat mensen gebombardeerd worden met rommel en reclame.Het zou een dagtaak worden om deze spam allemaal te gaan lezen.
De ANWB stuurd zelf ook regelmatig reclame aanbiedingen en andere voor mij onbelangrijke zaken.
Ik heb geen brief ontvangen,geen herinneringen,geen aanmaningen of incassobrieven via de post.
Volgens Anwb is er 1 brief verstuurd,deze heb ik echter nooit ontvangen.Mijn telefoonnummer is na checken gewoon bekend bij ANWB,staat gewoon in hun systeem volgens medewerker.
De reden dat ze,volgens medewerker,geen persoonlijk contact zoeken is dat ze te druk zijn en niet elke "wanbetaler"kunnen gaan benaderen.
Waren ze zo druk in deze lockdown en coronatijden?Winkels zijn dicht campings dicht,grenzen waren dicht vliegtuigen aan de grond.
Ik vind dit zeer klant onvriendelijk en een zeer kwalijke zaak,dat een bedrijf als ANWB,zijn meer als 25 jarige klanten geautomatiseerd voor honderdduizenden/miljoenen euro's risico laat lopen,zonder persoonlijk contact te zoeken dmv een brief of 1 telefoontje,waardeloos!
Ik zal mijn bevindingen en klacht ook op meerdere consumenten pagina's plaatsen om anderen voor deze naar mijn mening onacceptabele en gevaarlijke praktijken te waarschuwen.
Juridisch zal deze club zich aan alle kanten hebben ingedekt,maar wil toch deze waarschuwing even op dit forum zetten.
Tip,sluit nooit een verzekering af via internet,automatisch word er uitsluitend alleen via de mail contact gezocht,welke net zoals bij mij eventueel in uw spambox terecht kunnen komen.Correspondentie via post aanvinken!
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Welkom gedigitaliseerde volgeautomatiseerde wereld,voor je t weet sta je failliet op straat voor 10 euro.