LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB OPLICHTING!!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Anna-Z

Re: ANWB OPLICHTING!!!

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Dus omdat jij te lui bent om te lezen wat je gekocht hebt is een ander een oplichter?
Te lui? Hmmm, interessant.. ik dacht dat het meer om een stuk klantvriendelijkheid en eerlijke service van ANWB ging?! Ik zie dat ANWB zelf ook druk aan het forum mee doet :D of heb ik het mis?

Wat vind je dan van het feit dat bij het afsluiten van het lidmaatschap via internet wel degelijk bij de premie die je moet betalen, staat: Totaal per jaar en niet Totaal per kalenderjaar?! O, wat dom van mij, ik moet zeker dat woordje 'kalender' zelf bedenken, net zoals bij zoveel andere twijfelachtige voorwaarden van ANWB, toch?! En wel altijd in het voordeel van ANWB natuurlijk want die wil graag zulke prachtige reclames kunnen uitzenden?! Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over dat inschrijven en vermelde tekst, daar hoor ik tot nu toe nog niemand over.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Anna-Z schreef:
Dus omdat jij te lui bent om te lezen wat je gekocht hebt is een ander een oplichter?
Te lui? Hmmm, interessant.. ik dacht dat het meer om een stuk klantvriendelijkheid en eerlijke service van ANWB ging?! Ik zie dat ANWB zelf ook druk aan het forum mee doet :D of heb ik het mis?

Wat vind je dan van het feit dat bij het afsluiten van het lidmaatschap via internet wel degelijk bij de premie die je moet betalen, staat: Totaal per jaar en niet Totaal per kalenderjaar?! O, wat dom van mij, ik moet zeker dat woordje 'kalender' zelf bedenken, net zoals bij zoveel andere twijfelachtige voorwaarden van ANWB, toch?! En wel altijd in het voordeel van ANWB natuurlijk want die wil graag zulke prachtige reclames kunnen uitzenden?! Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over dat inschrijven en vermelde tekst, daar hoor ik tot nu toe nog niemand over.

Algemene voorwaarden:
Artikel 3
Lidmaatschapsjaar
Het lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari
tot en met 31 december.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Waar men in de discussie aan voorbij gaat is het volgende;

als je een wegenwacht abbo afsluit, wordt je automatisch lid van de vereniging ANWB. Van deze vereniging krijg je een blaadje, en korting op het assortiment in de winkels.

Voor je lidmaatschap van de ANWB betaal je €17,-, voor aanvullende diensten als een wegenwacht service betaal je extra, afhankelijk van welke vorm van wegenwacht je neemt.

Kan het niet zo zijn dat je, als je je auto verkocht hebt, zoals TS, en dus geen wegenwachtservice meer af kunt nemen, je daar vanaf kunt zien, na vertoon van je vrijwaringsbewijs? Dit is door verschillende mensen aangedragen en klinkt niet zo gek.

Blijft natuurlijk wel een lidmaatschap van de vereniging ANWB over, welke per jaar is op te zeggen.

tennis

riddert schreef:
Kan het niet zo zijn dat je, als je je auto verkocht hebt, zoals TS, en dus geen wegenwachtservice meer af kunt nemen, je daar vanaf kunt zien, na vertoon van je vrijwaringsbewijs? Dit is door verschillende mensen aangedragen en klinkt niet zo gek.

Blijft natuurlijk wel een lidmaatschap van de vereniging ANWB over, welke per jaar is op te zeggen.

Ja, dat zou je dan ook denken, maar het is helaas niet zo.
Ook weer bij de alg. voorwaarden na te lezen:

Wegenwacht® Services algemeen
• De services van de Wegenwacht zijn persoonsgebonden
(maximaal twee kentekens per kalenderjaar).
• De services van de Wegenwacht worden jaarlijks automatisch verlengd.
• Opzegging moet vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar door de ANWB zijn ontvangen en kan alleen schriftelijk gebeuren onder vermelding van het lidmaatschapsnummer!

Btw, daarom heb ik ook geen ANWB!
Veel mensen, hebben namelijk al via hun autoverzekering hulp, en zelf in het buitenland!

Anna-Z

tennis schreef:
riddert schreef:

Ja, dat zou je dan ook denken, maar het is helaas niet zo.
Ook weer bij de alg. voorwaarden na te lezen:

Wegenwacht® Services algemeen
• De services van de Wegenwacht zijn persoonsgebonden
(maximaal twee kentekens per kalenderjaar).
• De services van de Wegenwacht worden jaarlijks automatisch verlengd.
• Opzegging moet vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar door de ANWB zijn ontvangen en kan alleen schriftelijk gebeuren onder vermelding van het lidmaatschapsnummer!
Voor de zekerheid nogmaals met ANWB gebeld, het is inderdaad zo dat als je jouw auto hebt verkocht, wel de service Wegenwacht kunt opzeggen (door middel van je vrijwaringbewijs), maar niet jouw lidmaatschap, deze loopt dus tot en met december volgend jaar (in dit geval 2011). Maar voor het lidmaatschap betaal je slechts €17, de prijsverschil is aanzienlijk en wel de moeite waard om je vrijwaringbewijs op te sturen, vind ik.

tennis

Voor de zekerheid nogmaals met ANWB gebeld, het is inderdaad zo dat als je jouw auto hebt verkocht, wel de service Wegenwacht kunt opzeggen
Ook na 15 november?
Heb je ook de naam van medewerker gevraagd?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@tennis,

bel ze asjeblieft zelf even, eerder zul je waarschijnlijk toch niets van andere mensen aannemen.

Anna-Z

Het is inderdaad een goed advies voor dhr/mevr 'tennis' :D bedankt

tennis

riddert schreef:@tennis,

bel ze asjeblieft zelf even, eerder zul je waarschijnlijk toch niets van andere mensen aannemen.

Dit was een vraag, aan TS!
Heb je niet gelezen, dat ik niets met ANWB heb.
En hou op, met mensen te beledigen!

Anna-Z

Hierbij het telefoonummer van ANWB: 0882692222 optie 2 en vervolgens weer 2 kiezen, werd vrijwel direct geholpen dus neemt hooguit 2 minuten in beslag.

Anna-Z

Beste 'tennis', mijn excuses, maar helaas ook ik krijg sterk het gevoel dat je wel degelijk iets met ANWB te maken hebt (op een of een andere manier). Het is ook niet zo raar als je zo dichtbij op het forum zit en telkens de algemene voorwaarde citeert. Vandaar dat gedachte, begrijp je?

Maar het is alleen maar goed dat je zo geintereseerd bent, door vragen te stellen worden de antwoorden steeds duidelijker en daar hebben ook andere mensen baat bij.

tennis

Anna-Z schreef:Beste 'tennis', mijn excuses, maar helaas ook ik krijg sterk het gevoel dat je wel degelijk iets met ANWB te maken hebt (op een of een andere manier). Het is ook niet zo raar als je zo dichtbij op het forum zit en telkens de algemene voorwaarde citeert. Vandaar dat gedachte, begrijp je?
Wat ik heb geschreven, over de voorwaarden, is gewoon even op de site te kijken, en dat heb ik voor jou gedaan niet meer en niet minder!
Als je mijn andere berichten had gelezen, dan wist je hoe de vork in de steel zit!

tennis schreef: Btw, daarom heb ik ook geen ANWB!
Veel mensen, hebben namelijk al via hun autoverzekering hulp, en zelf in het buitenland!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En dat je toevallig bij een (kano)vereniging het lidmaatschapsgeld per jaar moet betalen, oké, maar praat je dan ook over zo hoge bedragen? Want ik vind €113 euro niet niets,
De kanovereniging in Haarlem vroeg vorig jaar 120 euro, en de zeilvereniging in Zwolle vroeg een jaar of wat geleden ook zoiets. Dit soort bedragen komen dus zeker wel voor.

Dat is inderdaad niet niks, maar er moeten nu eenmaal heel wat kosten betaald worden, ook al wordt het meeste werk door vrijwilligers gedaan.

t1235

Ongelezen bericht door t1235 »

"lidmaatschapsjaar = kalenderjaar"

Dat zal wel zo op de website van de ANWB staan, geloof ik ongezien.
Maar daarmee is nog niets verteld over de hoogte van de contributie welke je over dat (aangebroken) jaar moet betalen.

Het feit dat zoveel consumenten hier in trappen kan volgens mij 2 redenen hebben:
- De gemiddelde consument verwacht in alle redelijkheid (zoals bij de meeste organisaties gebruikelijk) dat hij naar rato moet betalen als er nog maar een halve looptijd te gaan is.
- Bij de ANWB zal wel intussen bekend zijn dat veel consumenten hier tegen aan lopen (klachten, of reden van opzegging). Echter neemt de ANWB NIET de moeite om haar contributie-beleid te verduidelijken op haar website.
De reden hiervan mag duidelijk zijn. Wanneer de consumenten welke in juli een abonnement nemen en vervolgens voor dit halve jaar een heel jaar premie moeten betalen dit van tevoren hadden geweten, waren ze nooit lid geworden !

Ik zeg dat de ANWB haar contributie-beleid i.c.m. de minimale uitleg hierover op haar website BEREKENEND TOEPAST.
Het feit dat veel mensen zich misleid voelen zegt eigenlijk al genoeg. Toch doet de organisatie ANWB hier blijkbaar niets mee, als ik naar de forums, klacht.nl of kassa.vara.nl kijk.
Bovendien denk ik dat de gemiddelde burger en ook hoger opgeleiden dit niet verwachten van een grote nederlandse organisatie. Je verwacht niet dat men zo een handelwijze nodig heeft.

En even als antwoord voor de bijdehantjes die schermen met "had je maar op de website moeten kijken"....... Het woord "redelijkheid" en "klantvriendelijkheid" in deze context is mijnsinziens bij de ANWB ver te zoeken.
Bij sommige organisaties heb je als burger een bepaald vertrouwen welk je niet in elke online-shop hebt.
Dit vertrouwen van "degelijke nederlandse organisatie" heeft de ANWB mijnsinziens bij veel mensen geschonden.
Enkel de toevoeging wel of niet NAAR RATO betalen zou voor veel mensen een stuk duidelijker zijn. Dit echter vertikt de ANWB.

ben_cal

Ongelezen bericht door ben_cal »

Als je in een club binnenkomt waar je intree moet betalen en de club is van 17:00 tot 24:00 uur open. en je blijft maar 15 minuten. dan moet je ook het volledige intreegeld betalen. terwijl een ander van 17;00 tot 24:00 uur gebruikt maakt van de club

Gesloten