LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB probleem
ANWB probleem
Beste mensen,
Op 14 augustus 2012 hebben wij te maken gehad met onverwachte autopech in Duitsland. Dit gebeurde op de terugweg van Oostenrijk naar Nederland. Hoewel we zeer blij waren dat we lid zijn van ANWB, is dit ons een ware nachtmerrie geworden.
De reden hiervoor is dat ANWB ons letterlijk en figuurlijk in de kou heeft laten staan. Nadat we contact hadden opgenomen met de ANWB hebben we 17 uur lang moeten wachten, voordat we daadwerkelijk geholpen werden. We hebben talloze keren de ANWB moeten contacteren om erachter te komen waar we aan toe waren. Helaas door onprofessionaliteit van ANWB medewerkers hebben wij in de nacht van 14-08 op 15-08 in een sloperij/repair center moeten overnachten. Mede doordat een ANWB medewerker sterk overtuigd was dat we met een kapotte distributieriem door konden rijden en dat het een kwestie van vervangen was. Dit leidde tot een onderschatting van onze positie waardoor we dus nog langer moesten wachten. Hoewel de ADAC monteur hierom moest lachen vond hij het ook een triest verhaal en hij heeft ook met de ANWB medewerker gesproken, de situatie uitgelegd, maar ook dat heeft niets geholpen. We moesten in de auto overnachten waarbij ik en mijn zwager de wacht moesten houden omdat we bang waren dat er iets zou gebeuren, aangezien we ons tientallen kilometers van de bewoonde wereld bevonden. Doordat mijn partner en mijn zusjes in de kou moesten slapen zijn zij erg ziek geworden. Zo frustrerend dat we op zo’n middeleeuwse manier de nacht moesten doorbrengen terwijl de ANWB ons probleem in enkele uren had kunnen oplossen, maar dit weigerde te doen.
Wat mij heel erg stoort is dat de ANWB beweert dat ze alles naar wens heeft gedaan of heeft gehandeld, wat in mijn optiek verre van de waarheid is. Wij zijn zodanig teleurgesteld in de wijze waarop de ANWB ons heeft laten staan, waar bovenop kwam dat er werd verteld dat het onze eigen schuld is geweest.
Wij zijn al bijna 7 jaar klant van ANWB en hebben nog nooit problemen gehad. Toen we we dan daadwerkelijk hulp nodig hadden kregen we dit niet. Ik begrijp dat de ANWB niet de bedoeling heeft gehad om ons te laten staan of ons op de kosten te jagen, maar spijtig is dat de klantenservice en de after care echt om te huilen is. Ik kan alleen concluderen dat de ANWB buiten haar potentie is gegroeid en zo haar klanten te kort komt.
Daarom willen wij overstappen naar een andere partij, maar wie o wie weet een goeie?
Op 14 augustus 2012 hebben wij te maken gehad met onverwachte autopech in Duitsland. Dit gebeurde op de terugweg van Oostenrijk naar Nederland. Hoewel we zeer blij waren dat we lid zijn van ANWB, is dit ons een ware nachtmerrie geworden.
De reden hiervoor is dat ANWB ons letterlijk en figuurlijk in de kou heeft laten staan. Nadat we contact hadden opgenomen met de ANWB hebben we 17 uur lang moeten wachten, voordat we daadwerkelijk geholpen werden. We hebben talloze keren de ANWB moeten contacteren om erachter te komen waar we aan toe waren. Helaas door onprofessionaliteit van ANWB medewerkers hebben wij in de nacht van 14-08 op 15-08 in een sloperij/repair center moeten overnachten. Mede doordat een ANWB medewerker sterk overtuigd was dat we met een kapotte distributieriem door konden rijden en dat het een kwestie van vervangen was. Dit leidde tot een onderschatting van onze positie waardoor we dus nog langer moesten wachten. Hoewel de ADAC monteur hierom moest lachen vond hij het ook een triest verhaal en hij heeft ook met de ANWB medewerker gesproken, de situatie uitgelegd, maar ook dat heeft niets geholpen. We moesten in de auto overnachten waarbij ik en mijn zwager de wacht moesten houden omdat we bang waren dat er iets zou gebeuren, aangezien we ons tientallen kilometers van de bewoonde wereld bevonden. Doordat mijn partner en mijn zusjes in de kou moesten slapen zijn zij erg ziek geworden. Zo frustrerend dat we op zo’n middeleeuwse manier de nacht moesten doorbrengen terwijl de ANWB ons probleem in enkele uren had kunnen oplossen, maar dit weigerde te doen.
Wat mij heel erg stoort is dat de ANWB beweert dat ze alles naar wens heeft gedaan of heeft gehandeld, wat in mijn optiek verre van de waarheid is. Wij zijn zodanig teleurgesteld in de wijze waarop de ANWB ons heeft laten staan, waar bovenop kwam dat er werd verteld dat het onze eigen schuld is geweest.
Wij zijn al bijna 7 jaar klant van ANWB en hebben nog nooit problemen gehad. Toen we we dan daadwerkelijk hulp nodig hadden kregen we dit niet. Ik begrijp dat de ANWB niet de bedoeling heeft gehad om ons te laten staan of ons op de kosten te jagen, maar spijtig is dat de klantenservice en de after care echt om te huilen is. Ik kan alleen concluderen dat de ANWB buiten haar potentie is gegroeid en zo haar klanten te kort komt.
Daarom willen wij overstappen naar een andere partij, maar wie o wie weet een goeie?
Re: ANWB probleem
Route Mobiel, maar ik blijf toch bij de ANWB!Daarom willen wij overstappen naar een andere partij, maar wie o wie weet een goeie
-
- Berichten: 32483
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB probleem
Op 14 augustus in de kou slapen en als gevolg daarvan ziek worden? En er was echt geen hotel in de buurt? Je bevond je in een sloperij/repair centre, tientallen kilometers van de bewoonde wereld? Beetje vreemd verhaal vind je niet? Helaas is 15 november reeds verstreken, dus opzeggen gaat dit jaar niet meer lukken.
Re: ANWB probleem
witte angora schreef:Op 14 augustus in de kou slapen en als gevolg daarvan ziek worden? En er was echt geen hotel in de buurt? Je bevond je in een sloperij/repair centre, tientallen kilometers van de bewoonde wereld? Beetje vreemd verhaal vind je niet? Helaas is 15 november reeds verstreken, dus opzeggen gaat dit jaar niet meer lukken.
Inderdaad het was heel slecht weer toen in Duitsland!
http://www.dailymotion.com/video/xst05q ... KaUqoabEtE
Re: ANWB probleem
14 aug volgens mij was toen die hitte golf over de 30 graden...
Maar dat terzijde waarom neemt u bij dit soort pech geen contact op met uw reisverzekering....Iedere reis verz dekt extra kosten bij uitval van MVT, dus dan had u gewoon naar een hotel gekund en als de auto niet binnen twee dagen gemaakt kon worden ook recht op een huurauto.....
Maar dat terzijde waarom neemt u bij dit soort pech geen contact op met uw reisverzekering....Iedere reis verz dekt extra kosten bij uitval van MVT, dus dan had u gewoon naar een hotel gekund en als de auto niet binnen twee dagen gemaakt kon worden ook recht op een huurauto.....
Re: ANWB probleem
Nou, 's-nachts was het toch nog koud hoor, vanaf 8º zag ik; overdag wel bloedheet.nevermind schreef:witte angora schreef:Op 14 augustus in de kou slapen en als gevolg daarvan ziek worden? En er was echt geen hotel in de buurt? Je bevond je in een sloperij/repair centre, tientallen kilometers van de bewoonde wereld? Beetje vreemd verhaal vind je niet? Helaas is 15 november reeds verstreken, dus opzeggen gaat dit jaar niet meer lukken.
Inderdaad het was heel slecht weer toen in Duitsland!
http://www.dailymotion.com/video/xst05q ... KaUqoabEtE
Zeker geen dekentje of handdoeken in de auto gehad. Kan toch?
Re: ANWB probleem
het kan dan best kwalijk zijn dat je slecht ben geholpen, maar wat heeft je doen besluiten om in de auto te slapen?? je had ook een taxi kunnen bellen om je naar het dichtstbijzijnde hotel te brengen.
deze kosten had je vermoedelijk terug kunnen halen bij de anwb ofwel je eigen reisverzekering.
deze kosten had je vermoedelijk terug kunnen halen bij de anwb ofwel je eigen reisverzekering.
Re: ANWB probleem
Ik twijfel ernstig aan de waarheid van dit verhaal. De laatste weken zijn er meer van dit soort berichten hier gericht tegen de ANWB en volgens mij geplaatst door concurenten van de AMWB. Het is immers nu dat je moet opzeggen om niet nog een jaar langer lid te blijven van de ANWB. Overstap tijd dus.
Waarom een klacht in de zomer en nu pas gaan klagen ?
Ik ben altijd zeer goed geholpen door de ANWB.
Waarom een klacht in de zomer en nu pas gaan klagen ?
Ik ben altijd zeer goed geholpen door de ANWB.
Re: ANWB probleem
kokka schreef:het kan dan best kwalijk zijn dat je slecht ben geholpen, maar wat heeft je doen besluiten om in de auto te slapen?? je had ook een taxi kunnen bellen om je naar het dichtstbijzijnde hotel te brengen.
deze kosten had je vermoedelijk terug kunnen halen bij de anwb ofwel je eigen reisverzekering.
Zo is het.
Lees maar de voorwaarden van de ANWB, want het wordt zo goed als alles betaald.
Moet mij bij sjoegel aansluiten, altijd netjes geholpen, zelf dagen na de reparatie nog geïnformeerd, of nog alles goed was.
-
- Berichten: 32483
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB probleem
Right. En die ene keer dat ze me niet helpen had ik dat aan mezelf te wijten. Er was een noodreparatie verricht, maar ik verzuimde tijdig naar de garage te gaan. Toen ik dus voor de tweede keer stond mocht ik het zelf uitzoeken. Maar dat is glashelder, en was me ook bij de noodreparatie verteld.sjoegel schreef:Ik ben altijd zeer goed geholpen door de ANWB.
Daarom twijfel ik ook heel erg aan het waarheidsgehalte van de TS. Verhaal is me te mooi geschreven, te opgesmukt, en ja, van de zomer een probleem, en nu pas hier neerzetten?
Re: ANWB probleem
Same here, alleen jammer dat deze net geplaatst is op het moment dat je niet meer op kan zeggen, maar het valt inderdaad op dat de laatste 2 weken steeds meer ANWB klachten komen, en dan klagen over zaken die al 3 maand geleden gebeurt zijn.sjoegel schreef:Ik twijfel ernstig aan de waarheid van dit verhaal. De laatste weken zijn er meer van dit soort berichten hier gericht tegen de ANWB en volgens mij geplaatst door concurenten van de AMWB. Het is immers nu dat je moet opzeggen om niet nog een jaar langer lid te blijven van de ANWB.
Re: ANWB probleem
Ik snap in dit verhaal niet echt wat voor een riem er gebroken is geweest, distributieriem zoals Ts aangeeft laat de complete motor in de soep draaien en ben je een paar dagen zoet. Een gebroken multiriem is zo te vervangen, beide gevallen duiden echter op achterstallig onderhoud.
Re: ANWB probleem
Beste mensen bedankt voor uw reacties(hoewel sommige nergens opslaan),
Reden dat we in de auto moesten slapen is omdat we bij de auto moesten blijven(van ANWB).
ANWB medewerker was sterk van overtuigt dat een kapotte DB zo gefixd was en daarom geen reden was om een vervangende auto.
Ik heb trouwens een nieuwe auto van 5 jaar oud met 37000km erop, dus het was puur "bad luck", maar gelukkig heeft Citroen Nederland heel goed voor ons opgelost, maar ANWB daar in tegen laat ons gewoon in de kou.
Voor mensen die het niet geloven, ik hoop niet dat u dan in dergelijke situatie terecht komt want dan gaat u wel hieraan denken.
Reden dat we in de auto moesten slapen is omdat we bij de auto moesten blijven(van ANWB).
ANWB medewerker was sterk van overtuigt dat een kapotte DB zo gefixd was en daarom geen reden was om een vervangende auto.
Ik heb trouwens een nieuwe auto van 5 jaar oud met 37000km erop, dus het was puur "bad luck", maar gelukkig heeft Citroen Nederland heel goed voor ons opgelost, maar ANWB daar in tegen laat ons gewoon in de kou.
Voor mensen die het niet geloven, ik hoop niet dat u dan in dergelijke situatie terecht komt want dan gaat u wel hieraan denken.
Re: ANWB probleem
Ik denk dat je niet weet hoe het weer werkt snachts is het wel erg koud omdat er geen zon schijnt, maar in de middag warm omdat de zon schijnt, ook hier in Nederland maar ook in de Sahara.nevermind schreef:witte angora schreef:Op 14 augustus in de kou slapen en als gevolg daarvan ziek worden? En er was echt geen hotel in de buurt? Je bevond je in een sloperij/repair centre, tientallen kilometers van de bewoonde wereld? Beetje vreemd verhaal vind je niet? Helaas is 15 november reeds verstreken, dus opzeggen gaat dit jaar niet meer lukken.
Inderdaad het was heel slecht weer toen in Duitsland!
http://www.dailymotion.com/video/xst05q ... KaUqoabEtE
-
- Berichten: 32483
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB probleem
Een kapotte distributieriem is inderdaad hooguit een paar uurtjes werk, mits de motor niet in de soep is gedraaid. Kan me voorstellen dat ze daar geen vervangende auto voor geven. Ik weet niet wat het onderhoudsschema zegt over het vervangen van de DB?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: ANWB probleem
Blijft natuurlijk wel de vraag waarom u een gebeurtenis op 14 augustus pas op 16 november gaat posten?HD-C3 schreef:Voor mensen die het niet geloven, ik hoop niet dat u dan in dergelijke situatie terecht komt want dan gaat u wel hieraan denken.
Was u misschien zo boos, dat u pas 3 maanden later weer iets zinnigs kon typen ?
Re: ANWB probleem
Ik weet wel hoe het werkt, als je pech in het buitenland hebt,HD-C3 schreef:
Ik denk dat je niet weet hoe het weer werkt;) snachts is het wel erg koud omdat er geen zon schijnt, maar in de middag warm omdat de zon schijnt, ook hier in Nederland maar ook in de Sahara.
Ik heb nog nooit in de auto in de regen, kou, sneeuw hoeven te slapen.
De vriendelijke medewerkers slepen jouw naar een garage, welke door de ANWB is aanbevolen, en daarna na het hotel.
Dit wordt, zoals ik al eerder heb vermeld, door de ANWB vergoed.
Jouw cynische worden maken jouw bijdrage/topic ook niet beter.
Re: ANWB probleem
Wow, ik denk dat mensen echt geen idee hebben hoe een auto in elkaar zit, mijn excuses dat ik mijn klacht hier heb gepost, ik geloof dat er ook mensen hier aanwezig zijn die voor anwb werken en zo ervoor zorgen dat mensen met klacht in een slechte dag licht worden gezet.
En oh ja cynisch? Lees paar berichten terug (boven), wie is hier nou cynisch?
En oh ja cynisch? Lees paar berichten terug (boven), wie is hier nou cynisch?
Re: ANWB probleem
Owh ja, de grootste dooddoener hier op het forum.HD-C3 schreef:ik geloof dat er ook mensen hier aanwezig zijn die voor anwb werken en zo ervoor zorgen dat mensen met klacht in een slechte dag licht worden gezet.
Ja, en iedereen werkt ook bij:
KPN
UPC
Ziggo
Tele2
Tmobile
Vodafone
Bol.com
En jazeker, nu kunnen we de ANWB ook toevoegen aan dit fantastische rijtje van werkgevers.
Re: ANWB probleem
Nee, da's niet helemaal waar sjoegel. Dan zou de vraag er minimaal op 13 november hebben moeten staan, want voor de 15de november is het altijd de dag om de ANWB kwijt te raken, (schriftelijk opzeggen dus) als men dat dan al wil.sjoegel schreef:Ik twijfel ernstig aan de waarheid van dit verhaal. De laatste weken zijn er meer van dit soort berichten hier gericht tegen de ANWB en volgens mij geplaatst door concurenten van de AMWB. Het is immers nu dat je moet opzeggen om niet nog een jaar langer lid te blijven van de ANWB. Overstap tijd dus.
Waarom een klacht in de zomer en nu pas gaan klagen ?
Ik ben altijd zeer goed geholpen door de ANWB.