LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK keuring

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Elsje

APK keuring

Ongelezen bericht door Elsje »

Nauwelijks hadden wij bericht gekregen van de RVW dat onze auto APK gekeurd moest worden of wij werden gebeld en kregen per post allerlei garage's op ons dak die dit wel wilde doen.
Hoe kan dit wie geeft onze gegevens door aan iedereen,wie verkoopt onze adressen voor veel geld.
Wie heeft deze ervaring ooki]en weet hoe dit kan? :twisted:
[/i]

Arnold van de Poll

Re: APK keuring

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

Dat je gebeld werd is inderdaad vrij ongebruikelijk, maar dat je post krijgt van een garage uit de buurt of een dealer van jouw merk uit de buurt is vrij gerbruikelijk ( denk ik, ik krijg dat ook altijd binnen) Al je gegevens staan natuurlijk geregistreerd, daar is vrij makkelijk achter te komen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je gegevens staan niet "natuurlijk" geregistreert maar als je een wagen koopt bij een Bovag dealer worden je gegevens doorgegeven aan de RAI alwaar andere febrikanten deze gegevens kunnen opvragen en gebruiken voor reclame doeleinden. Door het tekenen van het koopcontract geef je toestemming voor deze gang van zaken.
Op het moment dat je bezwaar hebt tegen opname in de database van de RAI zal je een briefje moeten sturen naar een bepaald postbusnummer wat je ook op je Bovag koopcontract kan vinden.

Gaste

Ongelezen bericht door Gaste »

Het werkt eerder andersom. Bij registratie van een kenteken op naam van een bepaald persoon worden de gegevens van de registratie verwerkt door de Rijksdienst Wegverkeer en dat bestand wordt dan beheerd door het zgn. RDC. (Rai Data Centrum) Omdat de Rai de organisatie van auto-importeurs is komen die gegevens voor de hand liggend bij deze groep terecht en weer verdeeld over hun dealers. Die volgen dan de evt. APK of andere zaken op middels een "service" je als eigenaar/naresse op te roepen bij hen de auto te laten keuren.
Beter dit dan vergeten, want dat kost je in dit land een stevige boete!

Elsje

Ongelezen bericht door Elsje »

Ik blijf het een ongebruikelijke gang van zaken vinden dat er zo in namen en adressen wordt gehandeld. Er is geen eén dealer die jou bij aankoop verteld dat deze gegevens doorgegeven worden en ze vragen er ook geen toestemming voor. Het is dus goed mogelijk dat veel mensen hiervan niet op de hoogte zijn.Het gehandel in tel. nrs en adressen vind ik nog steeds schending van de privacy en ik ben prima in staat om zelf in de gaten te houden wanneer de APK is verlopen.
En zo'n evt. boete is ook mijn probleem en niet die van de RAI die alleen maar geld willen verdienen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mooie vrouw?

apk

Ongelezen bericht door apk »

Ik heb van RDW nog nooit een berichtje gehad dat mijn blik voor de APK moest !
Wel van MIJN eigen garage en dat vind ik wel goed !

P.

Gesloten