LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apk keuring
-
apk keuring
Hallo,
Kan iemand mij vertellen, als je auto apk gekeurd is en dan na een week de distributieriem kapot springt tijdens rijden, of je dan nog recht hebt op maken via garage?
Kan iemand mij vertellen, als je auto apk gekeurd is en dan na een week de distributieriem kapot springt tijdens rijden, of je dan nog recht hebt op maken via garage?
Re: apk keuring
Nee. APK keuring is een momentopname, en geen volledige keuring. Er wordt een bepaalde lijst langsgelopen, en daar staat voor zover ik weet de distributieriem of distributieketting niet op.
-
Nee.... kwa apk aan gaat niet!!!
Hallo,
Apk keuring is echt een moment opname en ze bekijken de staat van de Riem/Ketting niet omdat ze alleen dingen mogen demonteren als ze vermoeden dat daar een gebrek achter zit en de Riem/Ketting is veelste veel werk om even te controleren....
Heb je die auto altijd daar in onderhoud en heb je altijd trouw de beurtjes daar laten uitvoeren?Waneer is voor het laatst geweest dat hij vernieuwd is?
Wellicht kan je dan onderhandelen met garage om de kosten te delen en anders moet je het zelf op hoesten...
MVG
Distributie maakt geen deel uit van de APK.
Helaas dus , geen prijs..........
-
Hahahaha zo kan je het ook zeggen.....cherokee
Distributie maakt geen deel uit van de APK.
Tjah je hebt altijd mensen die proberen garage´s uit te buiten...
-
Bedankt voor de seriueze antwoorden jammer dat er altijd clowns op de wereld zijn.
-
Je begrijpt toch zelf ook wel dat een APK niet over de motor zelf gaat... Dat is voor jezelf.
APK is om de veiligheid van de staat van het voertuig op dat moment te bepalen.... Motorisch valt er niets onder dan behalve de milieutest.
APK is enkel remmen, wielophanging, banden, veiligheidsgordels, zicht door de ruit, afstelling van de koplampen, controle van de verlichting en nog een paar zaken.
APK is om de veiligheid van de staat van het voertuig op dat moment te bepalen.... Motorisch valt er niets onder dan behalve de milieutest.
APK is enkel remmen, wielophanging, banden, veiligheidsgordels, zicht door de ruit, afstelling van de koplampen, controle van de verlichting en nog een paar zaken.
-
Als er geen clowns zouden zijn hadden we niets te lachten!
bij een renault dient afhankelijk van het model de distrubitieriem elke 5 jr of 120.000 km vervangen te worden ,sterk aanbevolen wordt om ook de waterpomp te vervangen deze wordt ook vaak door de distubitieriem aangedreven ,als men deze niet mee vervangt is de kans heel groot dat deze 30.000 km nadien het asje v/ waterpomp afbreekt en er veel motorschade ontstaat
een distrubitieriem vernieuwen is onderhoud en heeft niets met de APK keuring te maken gr van de Renault/Nissan-monteur
een distrubitieriem vernieuwen is onderhoud en heeft niets met de APK keuring te maken gr van de Renault/Nissan-monteur
Leuk advies, maar misschien was de auto geen renault/nissan en kan het advies de prullenbak in....
per merk cq model kan verschillende vervangingstermijnen gelden
slimmerik,je moet dus altijd bij jouw merk kijken
slimmerik,je moet dus altijd bij jouw merk kijken
Ik heb een Scenic '99 1.6 8v.
Ik combineer de apk altijd met een tussenbeurt of grote beurt, net wat aan de orde is.
Deze week dus de apk met kleine beurt. Ik kreeg het advies mee om de riem en waterpomp binnenkort te vervangen omdat de huidige riem inmiddels 5 jaar in de auto zit. Met daarbij de uitleg dat de waterpomp dan ook beter mee vervangen wordt, omdat de praktijk uitwijst dat een nieuwe riem en oude waterpomp bijna altijd lekkage oplevert.
Dat moet ong 400 euro gaan kosten.
Dit verhaal heb ik gegoogled en kan ik regelmatig terug lezen, waarbij de kosten regelmatig hoger zijn dan 400. En al die verhalen hebben de waarschuwing... vervang die riem op tijd, want het levert veel schade op als hij breekt.
Zelfs rapportages van mensen die een brief kregen van hun garage omtrent de vervanging ivm aanstaande 100.000 km/5 jaar leeftijd van de riem.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen;
Iedere monteur kent het belang van die riem. Als een auto alleen voor apk gebracht wordt en een auto heeft een bepaalde leeftijd of km-stand, dan is het wel zo handig om als monteur even onder die klep te kijken en zonodig een waarschuwing af te geven aan de betreffende klant.
Een monteur hoeft niets als je alleen voor de apk komt, maar gezien het belang van de riem is het mi wel service (en vakmanschap) om dat onderdeel altijd even te bekijken.
Dan nog... had de betreffende monteur dit gedaan, had je dan gelijk die riem vervangen a 400 euro of gezegd... komt wel in mei als het vakantiegeld er is?
Soms heb je gewoon pech met zulke dingen.
Volgende keer neem je een garage waar men wel dat beetje extra in huis heeft/aanvoelt.
Ik combineer de apk altijd met een tussenbeurt of grote beurt, net wat aan de orde is.
Deze week dus de apk met kleine beurt. Ik kreeg het advies mee om de riem en waterpomp binnenkort te vervangen omdat de huidige riem inmiddels 5 jaar in de auto zit. Met daarbij de uitleg dat de waterpomp dan ook beter mee vervangen wordt, omdat de praktijk uitwijst dat een nieuwe riem en oude waterpomp bijna altijd lekkage oplevert.
Dat moet ong 400 euro gaan kosten.
Dit verhaal heb ik gegoogled en kan ik regelmatig terug lezen, waarbij de kosten regelmatig hoger zijn dan 400. En al die verhalen hebben de waarschuwing... vervang die riem op tijd, want het levert veel schade op als hij breekt.
Zelfs rapportages van mensen die een brief kregen van hun garage omtrent de vervanging ivm aanstaande 100.000 km/5 jaar leeftijd van de riem.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen;
Iedere monteur kent het belang van die riem. Als een auto alleen voor apk gebracht wordt en een auto heeft een bepaalde leeftijd of km-stand, dan is het wel zo handig om als monteur even onder die klep te kijken en zonodig een waarschuwing af te geven aan de betreffende klant.
Een monteur hoeft niets als je alleen voor de apk komt, maar gezien het belang van de riem is het mi wel service (en vakmanschap) om dat onderdeel altijd even te bekijken.
Dan nog... had de betreffende monteur dit gedaan, had je dan gelijk die riem vervangen a 400 euro of gezegd... komt wel in mei als het vakantiegeld er is?
Soms heb je gewoon pech met zulke dingen.
Volgende keer neem je een garage waar men wel dat beetje extra in huis heeft/aanvoelt.