LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Tim

APK

Ongelezen bericht door Tim »

Ik koop een auto met een apk keurings bewijs geldig tm 1.8.2003 na 20 km kom ik stil te staan en nader onderzoek wijst uit dat de complete remmerij verrot is alle leidingen en hoofdrem cylinder. dit alles gedekt onder een laag dikke verf. ik moet er niet aan denken als ik met mijn gezin een nood stop had moeten maken op de snelweg. zijn er mensen die gelijke ervaringen hebben zo ja wat hebben jullie er mee gedaan

richard

Re: APK

Ongelezen bericht door richard »

Ik zou de volgendekeer toch maar naar een andere garage gaan, als ik u was....

jan

Ongelezen bericht door jan »

u kunt de garage die de apk heeft gedaan verantwoordelijk stellen ze hebben de auto onterecht goed gekeurt de verantwoordelijk heid ligt bij de garage

dds

Ongelezen bericht door dds »

Sorry hoor, maar dat is gel"l van Jan. De APK is een moment opname, als iemand de wagen 2 maanden na de APK koopt wil dat niet zeggen dat deze dan nog steeds aan de APK-normen voldoet. Daarbij is een APK een "zicht"-controle. Men test alles via apperatuur. Het kan dan zijn dat alles op dat moment nog aan de eisen voldoet, maar dat het systeem eigenlijk op springen staat, maar dat valt bij een APK noet te ontdekken!!!!

gideon

Ongelezen bericht door gideon »

gelul dds ik als apk monteur word aan de hoogste boom genagelt als ik een auto goed keur met overal dikke lagen verf(zeker op apk controle punten).het is inderdaat een moment opnamen maar als meneer een ongeluk had gehad dan had ik heel wat uit te leggen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een maand geleden een nieuwe auto gekocht, deze was bij een andere garage gekeurd. Garage Geva in Geleen. Auto bleek helemaal in orde tot ik een paar dagen geleden een grote beurt liet uitvoeren bij een Citroën dealer in Beek. En je raad het al: Links voor zit een veerpoot die eigenlijk rechtsvoor hoort te zitten. (adviespunt apk) Ruitenwisser voor is op z'n basis weggerot dus klapt door. (adviespunt apk) er was iets goed mis met de stuurkolom, moet de volgende apk zeker gemaakt worden. (adviespunt apk) lekkage radiator, lekkage veersysteem, etcetc. Dit alles is niet opgemerkt door het apk keuringsstation. En laat niet iemand aankomen met dit is een momentopname. Dit zijn punten die niet na een maand ontstaan, en zeker die veerpoot niet. Het is gewoon een duister complot tussen garages om auto's die rijp zijn voor de sloop toch kwijt te raken voor een aardige som geld aan de eerlijke burger. Dit is ronduit schandalig!

jitse

Ongelezen bericht door jitse »

ik heb vorige week een jaguar b.j 98 gekocht bij een BMW dealer,
en afgesproken met een nieuwe a.p.k.
na de auto te hebben opgehaald met een nieuwe a.p.k,
en 200k.m te hebben gereden,
naar een jaguar dealer gebracht voor een grote beurt.
daar werd geconstateert dat de wiellagers er uit lagen,
en maar liefst een paar c.m speling op de wielen zaten.
de monteurs van de jaguar dealer waren stomverbaasd,
dat deze auto net was goed gekeurd voor de a.p.k.
kosten 310 euro maar b.m.w dealer wil van niks weten
weet iemand welke stappen ik kan ondernemen tegen dit autobedrijf?
want ik voel me gewoon opgeligt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een brief schrijven naar de dealer met een verklaring van de Jaguargarage waarin deze klachten vermeldt staan en dan naar een rechts-en wetwinkel stappen.

j&P

Ongelezen bericht door j&P »

Je moet ten eerste de bmw dealer schrijftelijk, en liefst aangetekend, aansprakelijk stellen voor de gemaakt kosten.
je mag verwachten dat hij jou een degelijk prodcut verkoopt.Dus hij zal zich nergens achter kunnen verschuilen.
Ik zou advies inwinnen bij je rechtsbijstand of rechtswinkel.

Gesloten